Oknok Skrevet 9. september Del Skrevet 9. september (endret) Kva slags versjon av USB ser vi på bildet? Viss nettbutikken har ogggeve korrekt data er det fire stk USB 3.2 og to stk USB 2.0. Det er to USB portar på oppsida. Men med USB 3.x er det ikkje så enkelt som med eldre versjonar. Det er så mange typer USB 3.2, det blandes med versjoner og generasjoner. Nederst er en rosa, grønn og blå kontakt. Jeg veit det har med lyd å gjere, men kva er kva? Symbolene seier meg ingen ting. Det ser ut til å vere berre ein HDMI kontakt, er det vanleg? Det ser ut til å vere fleire DisplayPort kontaktar. Kvor mange skjermar kan man vanlegvis koble til ein PC? Det er eit RTX 3060 skjermkort og ein Intel i5 prosessor. Edit: Sjå bort frå HDMI or DP port øverst på bildet, dei fungerar ikkje. Moglegvis pga at det er Intel utan integrert grafikk. Dei som fungerar er heilt nederst. Endret 9. september av Oknok 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 9. september Del Skrevet 9. september De 3 med rosa grønn og blå er too høytaler disse er merket med pluggen også Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 9. september Del Skrevet 9. september Maskinfører skrev (33 minutter siden): De 3 med rosa grønn og blå er too høytaler disse er merket med pluggen også Rosa er mikrofoninngang. Grønn er stereo ut. (Til høyttalere) Blå er linje inn. (opptak fra ekstern enhet) 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 10. september Del Skrevet 10. september RookieNO skrev (30 minutter siden): Rosa er mikrofoninngang. Grønn er stereo ut. (Til høyttalere) Blå er linje inn. (opptak fra ekstern enhet) Takk for info da lærte man noe nytt idag også 😀 Lenke til kommentar
ali q Skrevet 11. september Del Skrevet 11. september Hvor langt er et tau? Antall skjermer kommer ann på bitraten (som igjen er betydelig variert alt ettersom hvilken oppløsning du skal benytte og oppdateringsfrekvens etc).. DisplayPort støtter daisychaining, så en port kan eksempelvis kobles til en skjerm som igjen går videre til en annen skjerm etc. Kobler du en skjerm for mye til så er det en av de tidligere som går i svart (et tips da kan være å skru ned oppløsningen på alle, koble til den siste, og så øke oppløsningen en og en slik at den siste ikke får en tidligere til å koble seg fra). Akkurat hva 3060 klarer skal jeg ikke uttale meg om, men vi har flere HP Z2 Mini med Nvidia Quadro P100 som akkurat når sine grenser når man benytter 6 stk 1920x1080 (må skru ned de 5 første sin oppløsning før vi kobler til nummer 6, og så øke alle til 1080p), og de er kun koblet på 3 stk fullsize DisplayPort (på akkurat Z2 Mini må man inn i bios og endre en innstilling på en av DP-kontaktene siden den kan toggles imellom å gå på integrert grafikk eller Nvidia-GPUen). Å si du har en i5 CPU er ubrukelig uten å vite mer om denne (generasjon, hvilken variant i den generasjonen etc), men du kommer nok uansett til å foretrekke å bruke GPU til video/skjermer). 1 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 12. september Forfatter Del Skrevet 12. september 14 hours ago, ali q said: Hvor langt er et tau? Antall skjermer kommer ann på bitraten (som igjen er betydelig variert alt ettersom hvilken oppløsning du skal benytte og oppdateringsfrekvens etc).. DisplayPort støtter daisychaining, så en port kan eksempelvis kobles til en skjerm som igjen går videre til en annen skjerm etc. Kobler du en skjerm for mye til så er det en av de tidligere som går i svart (et tips da kan være å skru ned oppløsningen på alle, koble til den siste, og så øke oppløsningen en og en slik at den siste ikke får en tidligere til å koble seg fra). Akkurat hva 3060 klarer skal jeg ikke uttale meg om, men vi har flere HP Z2 Mini med Nvidia Quadro P100 som akkurat når sine grenser når man benytter 6 stk 1920x1080 (må skru ned de 5 første sin oppløsning før vi kobler til nummer 6, og så øke alle til 1080p), og de er kun koblet på 3 stk fullsize DisplayPort (på akkurat Z2 Mini må man inn i bios og endre en innstilling på en av DP-kontaktene siden den kan toggles imellom å gå på integrert grafikk eller Nvidia-GPUen). Å si du har en i5 CPU er ubrukelig uten å vite mer om denne (generasjon, hvilken variant i den generasjonen etc), men du kommer nok uansett til å foretrekke å bruke GPU til video/skjermer). Det var mye nytting info. Jeg bare lurte på hva slags begrensning som er på denne datamaskinen, har ingen store planer for denna som virker å være en ganske midt på treet (3060 og 12400F). Likevel er det greit å vite hvor grensa går. Jeg har noen større planer men det er for neste PC i vinter. Et av de beste skjermkortene og arvtakeren til 14900KF eller 14700KF. Framtidsplanene overskrider nok hva denne maskina klarer: Skulle gjerne hatt 6 skjermer (to i høyden) og da ville det blitt 1920x1080 (fordi 6x QHD blir for høg samlet oppløsning?), men budsjett vil tvilsomt tillate så mange. Lander trolig på 3 stk hvor det blir 2560x1440. Bitrate har eg null peiling på men det har åpenbart med bandbredde å gjøre så da gjetter på at vi snakker om oppløysning + frekvens. Frekvens vil helst være 165-240 Hz. En 240Hz skjerm som berre viser et tomt skrivebord bruker vel same bitrate som en som kjører et spill i 240 FPS? Skal bruke frittståande høgtalarar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå