Gå til innhold

Holder PlayStation 5-presentasjon på tirsdag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter fiaskoen som er Concord må Sony selge playstaion merket til Microsoft, for 300 milliarder dollar, Microsoft legger så ned playstation, og siden de brukte så mye penger på playstation må de legge ned Xbox også. 

Ï de mørke skygger kommer en man ikke har sett på mange tiår, it's a dawn of Sega!

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Etter fiaskoen som er Concord må Sony selge playstaion merket til Microsoft, for 300 milliarder dollar, Microsoft legger så ned playstation, og siden de brukte så mye penger på playstation må de legge ned Xbox også. 

Ï de mørke skygger kommer en man ikke har sett på mange tiår, it's a dawn of Sega!

Haha, absolutt plausibelt utfall. Men seriøst, Playstation holder hele Sony oppegående økonomisk, så jeg har mine sterke tvil om at de kommer til å gi fra seg den kua.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Men først kjøper Nintendo opp SEGA og Switch 2 er egentlig DreamCube'en.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev:
Gunfreak skrev:

Men først kjøper Nintendo opp SEGA og Switch 2 er egentlig DreamCube'en.
Så lenge noen gir ut en remake av Majoras Mask og Ocarina of Time spiller det egentlig ingen trille hvem Nintento kjøper opp. Kan gjerne være Atari eller Commorore for min del.
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt poenget med Pro versjon.

For det første har de vunnet denne generasjonen veldig klart, burde de ikke da heller fokusere på PS6? Gjerne også være først ute med den?

For det andre, har de ikke lært noe som helst av alle utviklerene som klager over Microsoft sin segmentering med Series S og Series X?

Blir dette liksom på magisk vis noe bedre på PS5 og PS5 Pro? Nei selvsagt ikke, det blir akkurat samme tullet!

Lenke til kommentar
Cappo skrev:

For det første har de vunnet denne generasjonen veldig klart, burde de ikke da heller fokusere på PS6? Gjerne også være først ute med den?

For det andre, har de ikke lært noe som helst av alle utviklerene som klager over Microsoft sin segmentering med Series S og Series X?

Blir dette liksom på magisk vis noe bedre på PS5 og PS5 Pro? Nei selvsagt ikke, det blir akkurat samme tullet!

Ganske sikker på at Sony skal gjøre det lett som fy å utvikle til begge.
Lenke til kommentar
Cappo skrev (20 minutter siden):

Blir litt annerledes når begge konsollene klarer så og si det samme takket være nær identisk hardware.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (22 minutter siden):

Ikke? Ytelsen er ganske dårlig. Det å kunne få 60fps eller 120fps med samme grafikk som de tidligere ville klart 30/60 på vil være ganske fint. Jeg var skuffet over PS5, men håper PS5 Pro kan minske gapet mellom PCen min og konsoll.

Men viktigst av alt er kanskje å få på plass litt ny hardware før GTA VI kommer. Er kun derfor jeg skal kjøpe en PS5 Pro.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:
Cappo skrev (22 minutter siden):

Ikke? Ytelsen er ganske dårlig. Det å kunne få 60fps eller 120fps med samme grafikk som de tidligere ville klart 30/60 på vil være ganske fint. Jeg var skuffet over PS5, men håper PS5 Pro kan minske gapet mellom PCen min og konsoll.

Men viktigst av alt er kanskje å få på plass litt ny hardware før GTA VI kommer. Er kun derfor jeg skal kjøpe en PS5 Pro.

Håper den støtter PSVR2 og.
Lenke til kommentar
Iki skrev (49 minutter siden):

Blir litt annerledes når begge konsollene klarer så og si det samme takket være nær identisk hardware.

Forskjellen ligger i at spillutviklerne (3. part utviklerne ihvertfall) ikke må tilpasse spillet sitt for PS5 Pro. Det vil også være enkelt å bare la PS5 Pro ligge nærmere toppen av dynamisk oppløsning skalaen og eventuelt ha mer stabil framerate og kalle det “PS5 Pro enhanced”.

Det vil være en stor forskjell i hva dem klarer av ray-tracing hvis ryktene er sanne.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (40 minutter siden):

Med mindre spillet har en god del CPU tid til overs på standard PS5 vil ikke frameraten dobles med PS5 Pro da den har samme CPU med mulighet for litt høyere klokkehastighet. Dvs frame generation blir nok en større mulighet, men det bilr isåfall fra 60FPS til ~120FPS.

Hovedforskjellen blir nok med ray-tracing og forhåpentligvis langt bedre bildekvalitet med PSSR kontra FSR.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 timer siden):

GTA VI er fortsatt så langt unna at de kunne ventet 1 år og heller kommet med en helt ny generasjon i stedet.

Si Microsoft kommer med en ny helt ny generasjon Xbox neste år, noe som er fullt mulig siden de ikke har gjort en oppgradert versjon som Sony og strengt talt ikke har noe å tape det. Kan Sony svare på noe sånt så raskt etter release av PS5 Pro uten å gjøre forbrukerne sine forbanna og føle seg litt lurt?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 timer siden):

Blir vel ikke det? Hvis de lager et spill som på PS5 Pro som pusher fpsen helt ned på 45, så vil jo mest sannsynligvis det ikke være et spill som er spesielt spillbart på vanlig PS5?

Er jo ikke sånn at utviklere må utvikle annerledes for Series S. Det er en helt vanlig x86 platform, men med dårligere ytelse enn Series X.
Kun ytelsen som segmenterer, ikke noe annet.

Personlig syns jeg ytelses segmentering og slike mid-gen ytelsesoppdateringer er tull.

Hvis du må ha mid-gen ytelsesoppdatering (da snakker jeg ikke om bare litt økt lagringplass) så vil jeg påstå at generasjonen mest sannsynligvis er for lang.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Cappo skrev (4 minutter siden):

GTA VI er fortsatt så langt unna at de kunne ventet 1 år og heller kommet med en helt ny generasjon i stedet.

Si Microsoft kommer med en ny helt ny generasjon Xbox neste år, noe som er fullt mulig siden de ikke har gjort en oppgradert versjon som Sony og strengt talt ikke har noe å tape det. Kan Sony svare på noe sånt så raskt etter release av PS5 Pro uten å gjøre forbrukerne sine forbanna og føle seg litt lurt?

Jeg tror i steden det er mer sannsynlig at vi får en «Elite» variant av Seriex X for å konkurrere mot Sony på nettopp den Pro varianten. Markedet er uansett ikke klar for en ny generasjon, den eksisterende har jo ikke ordentlig tatt av heller 🤔

Lenke til kommentar
svenka skrev (3 minutter siden):

Jeg tror i steden det er mer sannsynlig at vi får en «Elite» variant av Seriex X for å konkurrere mot Sony på nettopp den Pro varianten. Markedet er uansett ikke klar for en ny generasjon, den eksisterende har jo ikke ordentlig tatt av heller 🤔

De to foregående generasjonene har vært 7 år ganske nøyaktig. Neste år er det 5 år siden. Vel, for enkelte føles det kanskje kortere ut fordi Sony ikke klarte å lage nok konsoller fort nok og folk kanskje ikke fikk tak i før etter 1-1.5 år etter lansering.

Men det hadde ikke vært helt hinsides å kutte generasjonen ned til 5-6 år i stedet. De hadde også spart penger på å slippe og utvikle mid-gen oppdateringer.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...