Gå til innhold

Dette er feil med det norske landslaget.


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, VifteKopp said:

På nittitallet hadde Norge stoppere som Rune Bratseth, Henning Berg, Ronny Johnsen, Erik Hoftun, Erland Johnsen, Dan Eggen. Ganske mye mer solid enn middelmådighetene laget har nå (de tre mulighetene Østerrike skapte på mandag, kommer fra dårlig stopperspill). Venstrebacken var også bedre. Enig i at Grodås ikke var noen elite-keeper, men bedre enn usikre Nyland. Og før han hadde Drillo Erik Thorstvedt til disposisjon. 

Eneste som er på nivå i dag er Julian Ryerson, og han tok egentlig ikke steget før i fjor. 

Utgangspunktet her var laget som var postet og påstått var mye bedre enn dagens lag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 hours ago, Mephisto- said:

Synes dette laget ser bedre ut enn dagens.

Dette laget fra Drillo-æraen er 26-30 år siden. VM 94 og 98.

Er enig i at det var et bra lag og sannsynligvis det beste.

Men DU satte konteksten siste 20 år og folk har svart deretter

Quote

Er han noe dårligere enn de andre de siste 20 årene? 

Ikke helt ulogisk da vi deltok sist i et mesterskap i 2000. Og det er naturlig å snakke om de siste 20 hvor vi ikke har kvalifisert oss til noe.

Endret av Bing123
Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Bing123 said:

Dette laget fra Drillo-æraen er 26-30 år siden. VM 94 og 98.

Er enig i at det var et bra lag og sannsynligvis det beste.

Men DU satte konteksten siste 20 år og folk har svart deretter

Ikke helt ulogisk da vi deltok sist i et mesterskap i 2000. Og det er naturlig å snakke om de siste 20 hvor vi ikke har kvalifisert oss til noe.

Teknisk sett satte jeg konteksten for trenervurdering. For jeg er ikke enig i at Solbakken gjør det så elendig. 

På individ nivå mener jeg fortsatt man i snitt hadde bedre lag, også i 97 som jeg hentet fra. 

Vi har jo ingen mesterskap å vise til, så da må man jo bare se på statistikken for kampene man har, og der har jo ikke Solbakken gjort seg bort. 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Mephisto- said:

Teknisk sett satte jeg konteksten for trenervurdering. For jeg er ikke enig i at Solbakken gjør det så elendig. 

På individ nivå mener jeg fortsatt man i snitt hadde bedre lag, også i 97 som jeg hentet fra. 

Vi har jo ingen mesterskap å vise til, så da må man jo bare se på statistikken for kampene man har, og der har jo ikke Solbakken gjort seg bort. 

Du kan ikke bare utelukke kvaliteten på spillere når vi snakker om forventningene.

Syns du dagens landslag er bedre enn det vi hadde for ti år siden feks? Her har du et eksempel på hvilket lag vi hadde da

 

Quote

Rune Almenning Jarstein
Tom Høgli
Tore Reginiussen
Brede Paulsen Hangeland
Omar Elabdellaoui
Tarik Elyounoussi
Alexander Banor Tettey
Per Ciljan Skjelbred
Stefan Marius Johansen
Ola Williams Kamara
Daniel Omoya Braaten

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skribenten_ skrev (På 9.9.2024 den 9:54 PM):

Drillo gjorde det i sin tid da han bruke et forsterket RBK lag.

Når brukte Drillo et forsterket RBK-lag? Har du noen konkrete eksempler på kamper hvor han stilte med mange RBK-spillere samtidig? Eller kan du nevne hvilke RBK-spillere du mener Drillo brukte mye på landslaget samtidig?

Så vidt jeg husker, var det ikke slik du beskriver det og Drillo ble ofte kritisert for sine laguttak av såkalte eksperter, blant annet fordi de mente han burde hatt med flere RBK-spillere som hadde suksess i Europa. Men Drillo var mer opptatt av hvilke egenskaper han trengte i de ulike posisjonene og fant f.eks. sjelden plass til Skammelsrud selv om han gjennom en årrekke storspilte for RBK både i norsk serie og i Champions League.

Det var nok en del som kom med i troppen innimellom, men de ble ikke brukt. F.eks. var både Karl Petter Løken, Ola By Rise og Roar Strand med den norske troppen til VM i USA i 1994, men de fikk ikke spille. Mini Jakobsen er vel den eneste RBK-spilleren som stort sett var fast på landslaget over en lengre periode under Drillo og like før Drillo gav seg begynte han å bruke Roar Strand litt oftere også. Men jeg kan ikke huske noen andre RBK-spillere som fikk noe annet enn sporadiske innhopp og da blir det feil å si at landslaget var et forsterket RBK-lag.

Det ble vel faktisk snakket om at man burde prøve det da RBK gjorde det bra i Europa, nettopp fordi man var nysgjerrig på hvordan det kunne gått. Mange ønsket seg også Nils Arne Eggen som landslagssjef og det skulle vært spennende å se hvordan det hadde gått med de spillerne Norge hadde på 90-tallet. I den forbindelse kan det nevnes at da RBK slo ut AC Milan i Champions League og tok seg til kvartfinalen, så gjorde de det utelukkende med norske spillere. De aller fleste var sågar trøndere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...