Gjest 86126...2e8 Skrevet 9. september 2024 Del Skrevet 9. september 2024 Hei! Jeg sitter nå spent og venter på svar etter å ha søkt på en jobb via Webcruiter. Fristen har akkurat gått ut, og jeg er nysgjerrig på hvem jeg konkurrerer mot. Jeg ser at det er mulig å forespørre en utvidet søkerliste, men jeg vil ikke virke masete eller utålmodig. Er det normalt å spørre om dette, og hvordan gjør man det på en høflig måte uten å fremstå som påtrengende? Anonymous poster hash: 86126...2e8 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. september 2024 Del Skrevet 9. september 2024 Det som er greit der det blir brukt slike system er at du slepp å mase. Når du no har trykkt på knappen så er du ferdig å mase og du treng berre å vente på epostvarselet. Det einaste du eventuelt treng å mase på er dersom den som skal tilsette ikkje genererer søkarliste innen rimeleg tid, det skal normalt skje med ein gong fristen har gått ut eventuelt innan nokre dagar. Kor vanlig det er å be om utvida søkarliste er det ikkje så lett å svare på. Enkelte gjer det alltid, men dei fleste bryr seg ikkje om det. Søker du jobb i det offentlege og berre er ute etter kven du konkurrer mot så vil nok den vanlege offentlege søkarlista være nok. Den vanlige søkarlista innheld namn, alder, utdanning, yrke og bustadkommune. Den utvida søkarlista gir deg i tillegg tilgang til sjølve søknaden og det som er fylt ut under utdanning, erfaring og kurs utanom berre det øverste/nyaste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå