Car learner Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september Når jeg prøver å montere inn den nye bremseklossen så vil ikke bremsecalipperen lukke seg, blir for tykt. På den andre hjulet så fikk jeg igjen bremsecalipperen selv om den var litt trang den også, har montert flere bremseklosser tidligere uten å hatt noe problemer. Noen som vet en løsning på dette ? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september Rustet fast glidebolt er my guess. 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september (endret) Da har du ikke fått stempelet helt inn. Er det tregt er det greit å ha et egnet verktøy. Entet kjøper man et, eller så kan man lage til med de gamle klossene. Borre og gjenge opp et hull for en M8 bolt omtrent midt på den ene, sett den andre brukte klossen foran stempelet til å skru mot. Endret 8. september av MailMan13 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september Ta en vannpumpetang eller lignende og press stempelet inn med. Legg mellom noe så du ikke skader pakninger. Hvis det fortsatt ikke går har du kanskje feil klosser. I verste fall må man pusse ned klossen litt for å få den inn. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september 15 minutes ago, kremt said: I verste fall må man pusse ned klossen litt for å få den inn. Hvis de passet på andre siden så er ikke det problemet. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september Glidebolt, stempel ikke helt inne eller så er stempelet fastkilt Lenke til kommentar
Car learner Skrevet 8. september Forfatter Del Skrevet 8. september MailMan13 skrev (39 minutter siden): Da har du ikke fått stempelet helt inn. Er det tregt er det greit å ha et egnet verktøy. Entet kjøper man et, eller så kan man lage til med de gamle klossene. Borre og gjenge opp et hull for en M8 bolt omtrent midt på den ene, sett den andre brukte klossen foran stempelet til å skru mot. Vet at det ikke er stempelet da den er presset inn med bremsestempel verktøy. Tipper at det er som Oddeh sa at glidebolten som gjør det, siden den satt fast og er vanskelig å demontere helt, siden bremseledningen kræsjet med bolten... Lenke til kommentar
Car learner Skrevet 8. september Forfatter Del Skrevet 8. september oddeh skrev (48 minutter siden): Rustet fast glidebolt er my guess. Gir mening, fikk ikke demontert bolten da bremseledningen ble i vegen og kan ikke lufte bremsene uten bremsevæske 😅 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september Har vært borti at slangen krasjer her også ja. Løsningen er å demontere glideren fra caliperen og ta den ut fra andre siden. Bolten står da igjen i selve caliperen men du får løs selve glideren og kan smøre den. Svært viktig at disse glir godt, ellers går bremsene dine varme fort, eller bremser ikke i hele tatt. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september (endret) Det er viktig at glideboltene ikke sitter fast, en typisk nybegynnerfeil. Se denne videoen før du fortsetter: Endret 8. september av freedomseeker 1 Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september Ser ut som noe japansk bil ifølge bilde. som alle sier er rengjøring av glidere ekstremt viktig på disse, som oftest bytter folk disse bakbremsene pga glidere som står fast, då bremser den kun på en side av skiven og da ruster skiven fort vist du har smurt opp glidere allerede og du har brukt noe form for smøre middel på dem, har jeg opplevd veldig mange ganger at calipperen ikke kommer seg over skiven igjen klaringen der glidere står i har såpass liten klaring at om det er noe smøring i bunn av den hylsen kommer ikke gliderene helt inn. jeg pleier å slipe en flat side på dem, så luft og eventuelt silikon/smøremidler kan få rom til å flukte ut 1 Lenke til kommentar
Car learner Skrevet 8. september Forfatter Del Skrevet 8. september MAtroxX skrev (1 time siden): Ser ut som noe japansk bil ifølge bilde. som alle sier er rengjøring av glidere ekstremt viktig på disse, som oftest bytter folk disse bakbremsene pga glidere som står fast, då bremser den kun på en side av skiven og da ruster skiven fort vist du har smurt opp glidere allerede og du har brukt noe form for smøre middel på dem, har jeg opplevd veldig mange ganger at calipperen ikke kommer seg over skiven igjen klaringen der glidere står i har såpass liten klaring at om det er noe smøring i bunn av den hylsen kommer ikke gliderene helt inn. jeg pleier å slipe en flat side på dem, så luft og eventuelt silikon/smøremidler kan få rom til å flukte ut Stemmer at det er japansk bil. Ene glider bolten satt fast på toppen, så er nok den som har skylda for at jeg ikke får lukket kalipperen med ny bremseklosse, skal ikke være lett bestandig å skru hvertfall. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 8. september Del Skrevet 8. september Der har du svaret ditt, demonter og rengjør👍 dette problemet ser jeg bortimot daglig 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå