Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremseklosse


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å montere inn den nye bremseklossen så vil ikke bremsecalipperen lukke seg, blir for tykt. På den andre hjulet så fikk jeg igjen bremsecalipperen selv om den var litt trang den også, har montert flere bremseklosser tidligere uten å hatt noe problemer. Noen som vet en løsning på dette ?

20240908_125643.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du ikke fått stempelet helt inn.

Er det tregt er det greit å ha et egnet verktøy. Entet kjøper man et, eller så kan man lage til med de gamle klossene. Borre og gjenge opp et hull for en M8 bolt omtrent midt på den ene, sett den andre brukte klossen foran stempelet til å skru mot.

Endret av MailMan13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MailMan13 skrev (39 minutter siden):

Da har du ikke fått stempelet helt inn.

Er det tregt er det greit å ha et egnet verktøy. Entet kjøper man et, eller så kan man lage til med de gamle klossene. Borre og gjenge opp et hull for en M8 bolt omtrent midt på den ene, sett den andre brukte klossen foran stempelet til å skru mot.

Vet at det ikke er stempelet da den er presset inn med bremsestempel verktøy. Tipper at det er som Oddeh sa at glidebolten som gjør det, siden den satt fast og er vanskelig å demontere helt, siden bremseledningen kræsjet med bolten...

Lenke til kommentar

Har vært borti at slangen krasjer her også ja. Løsningen er å demontere glideren fra caliperen og ta den ut fra andre siden. Bolten står da igjen i selve caliperen men du får løs selve glideren og kan smøre den. Svært viktig at disse glir godt, ellers går bremsene dine varme fort, eller bremser ikke i hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som noe japansk bil ifølge bilde. 
som alle sier er rengjøring av glidere ekstremt viktig på disse, som oftest bytter folk disse bakbremsene pga glidere som står fast, då bremser den kun på en side av skiven og da ruster skiven fort

 

vist du har smurt opp glidere allerede og du har brukt noe form for smøre middel på dem, har jeg opplevd veldig mange ganger at calipperen ikke kommer seg over skiven igjen 

klaringen der glidere står i har såpass liten klaring at om det er noe smøring i bunn av den hylsen kommer ikke gliderene helt inn. 

jeg pleier å slipe en flat side på dem, så luft og eventuelt silikon/smøremidler kan få rom til å flukte ut 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MAtroxX skrev (1 time siden):

Ser ut som noe japansk bil ifølge bilde. 
som alle sier er rengjøring av glidere ekstremt viktig på disse, som oftest bytter folk disse bakbremsene pga glidere som står fast, då bremser den kun på en side av skiven og da ruster skiven fort

 

vist du har smurt opp glidere allerede og du har brukt noe form for smøre middel på dem, har jeg opplevd veldig mange ganger at calipperen ikke kommer seg over skiven igjen 

klaringen der glidere står i har såpass liten klaring at om det er noe smøring i bunn av den hylsen kommer ikke gliderene helt inn. 

jeg pleier å slipe en flat side på dem, så luft og eventuelt silikon/smøremidler kan få rom til å flukte ut 

Stemmer at det er japansk bil. Ene glider bolten satt fast på toppen, så er nok den som har skylda for at jeg ikke får lukket kalipperen med ny bremseklosse, skal ikke være lett bestandig å skru hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...