Gå til innhold

Smertehelvetet sender Rune på flukt til dataspel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God artikkel, jeg tror nok at spillterapi kan være fremtiden for å behandle flere typer lidelser. Styrken til spill kontra andre medier er at det er aktiv rekreasjon fremfor passiv, noe som da kan ta oppmerksomheten i større grad vekk fra plagene. Nå er det vel sagt at bare det å gi sinnet\kroppen avbrekk har helsebringende effekter i seg selv.       

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nok en fin artikkel fra gamer.

Jeg sliter selv med kronisk smertesykdom, og har gjort det siden 2012. Jeg har dager der jeg er i fin form, men det er aldri mulig å vite før dagen er omme om denne dagen vil være smertefri.

Det har vært tungt å gå fra å være en produktiv del av samfunnet, til å være avhengig av samfunnets sosiale nett. Jeg var godt vant med å jobbe mye og lenge. Hadde ofte 400+ timer overtid i året. Jeg forsøkte i det lengste å finne noe å jobbe med som kunne tilpasses min situasjon, men det har rett og slett ikke vært mulig å planlegge rundt noe så ustabilt.

Å være syk så lenge er krevende. Det tærer på psyken intenst hele tiden. Akkurat slik som Rune, så ser jeg frisk ut når folk ser meg. Få har vært så uheldig å se meg når jeg er dårlig, men de som har sett meg har skjønt at det ikke er en dans på roser. Det er en evig kamp om å disponere det lille man har av energi til å få gjort det nødvendige, og samtidig ha energi igjen til å ivareta den mentale biten slik at det er verdt å våkne neste dag. Blir det for mye spill i forhold til husarbeid til tider? Helt klart. Men det føles ofte også nødvendig for at man skal føle at man lever, og ikke bare overlever.

Her går det i både videospill og brettspill når skjermlyset blir for intenst. Gjerne med samboer og stebarn mine. Og det er, nok en gang som Rune sier, mer verdt enn mange dårlige dager.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...