Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Aktivitetsklokke

Gjest 5ebe7...eb7

Anbefalte innlegg

Gjest 5ebe7...eb7

Hvordan beregner den body batteri om man ikke Jar brukt den på en stund?

Anonymous poster hash: 5ebe7...eb7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen vitenskapelig hold for at dette har noe for seg, og kroppen er heller ikke et batteri. Personlig er jeg mest tiljenger av alminnelige gode livstilsråd med sundt kosthold, fysisk aktivitet, ikke røyking, gode relasjoner og sove godt om natta, da kommer man lengst uansett.

Lenke til kommentar
Gjest 5ebe7...eb7
AnnonymG skrev (11 timer siden):

Det er ingen vitenskapelig hold for at dette har noe for seg, og kroppen er heller ikke et batteri. Personlig er jeg mest tiljenger av alminnelige gode livstilsråd med sundt kosthold, fysisk aktivitet, ikke røyking, gode relasjoner og sove godt om natta, da kommer man lengst uansett.

Helt klart

Men når man er syk er det er vektøy som reflekterer tilstanden i kroppen 

Lenke til kommentar
AnnonymG skrev (22 timer siden):

"Body battery" er et begrep man finner hos Garmin's aktivitetsklokker. Body battery gir en indikasjon på hvor mye effekt du kan produsere på en sunn måte.

Det er ikke skrevet noen avhandlinger om Garmins "Body battery", men det er skrevet delavhandlinger til doktoravhandlinger der man bruker bl.a. aktivitetsmålere til prediksjon. Garmin  hevder ikke noe mer enn at det kan brukes som en indikasjon.

Således vil jeg delvis motargumentere at at det ikke finnes vitenskapelig hold. Det gjør faktisk det. Det har noe for seg som  et hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Gjest 5ebe7...eb7
Skandinav skrev (10 timer siden):

"Body battery" er et begrep man finner hos Garmin's aktivitetsklokker. Body battery gir en indikasjon på hvor mye effekt du kan produsere på en sunn måte.

Det er ikke skrevet noen avhandlinger om Garmins "Body battery", men det er skrevet delavhandlinger til doktoravhandlinger der man bruker bl.a. aktivitetsmålere til prediksjon. Garmin  hevder ikke noe mer enn at det kan brukes som en indikasjon.

Således vil jeg delvis motargumentere at at det ikke finnes vitenskapelig hold. Det gjør faktisk det. Det har noe for seg som  et hjelpemiddel.

Ja om man ser på stressmålingene, hrv og puls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...