Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Krav til ventilasjon

Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig kjøpt et hus fra 1919. Der er det en kjellerleilighet som allerede er utleid og vi har kommet frem til at leieboer kan bare bli boende der.

Men jeg la merke til at på soverommet, som er ca 12 kvm, så er det ingen ventilasjon. Ikke på vinduet engang. På visning merkevet vi ikke at det var dårlig luft eller tegn på fukt, mugg etc.

Men er det et krav om at det må være ventilasjon der? Skjønner at det er lurt og anbefalt, men er det et krav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hei alle sammen! 👋

Jeg har nylig begynt å interessere meg for hvordan vi kan beskytte hjemmet mot fukt- og vannskader, spesielt nå som været blir mer uforutsigbart. Det ser ut til at mange løsninger dreier seg rundt både riktig isolasjon og vanntetting for å unngå problemer som lekkasjer og mugg.

Jeg lurer på hva dere her i forumet bruker for å forsegle sprekker eller beskytte tak og vegger i hjemmet. Er det noen spesifikke metoder eller materialer dere har hatt gode erfaringer med?

For eksempel:

• Når det gjelder tetting av mindre sprekker rundt vinduer eller dører, hva pleier dere å bruke?
  • Har noen av dere erfaring med produkter som kan brukes på både metall- og treoverflater for langvarig beskyttelse?

Håper på å få høre om noen kreative løsninger eller tips som kanskje kan hjelpe oss alle med å unngå fuktproblemer i fremtiden!

Takk på forhånd for all innsikt! 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...