en som bare lurer på mye rart Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september hei jeg har en litt sjelden bil. men lurer hvor mange som er igjen som er registrert i Norge. noen som veit hvordan jeg kan finne det ut? Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september OFV kan gi svaret, men det er en betalingstjeneste. En interesse gruppe eller klubb kan være en mulighet? Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 6. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september (endret) har du pris og er det en trygg side? hva står ofv for Endret 6. september av en som bare lurer på mye rart 1 Lenke til kommentar
Megane11 Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september For noen år siden jobbet jeg med å skrive om historiske kjøretøyer, og fikk den-gang-da hjelp av Statens Vegvesen til å hente fram noen tall fra sine arkiver/systemer; herunder antall registrerte pr d.d. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september en som bare lurer på mye rart skrev (33 minutter siden): hva står ofv for "Opplysningskontoret for Veitrafikken" mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september Dersom bilen er typegodkjent i EU så er det ikke så vanskelig, du kan kjøpe tilgang til OFV eller sende en hevendelse til [email protected] for å be om lister. Du kan også søke i tjenester som https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr Dersom det er snakk om en bil som er privat importert og ikke solgt ny i Norge, så kan det være mange avvik. Det finnes mange eksempler på hvor registrering har skrivefeil, blandet modeller eller brukt navn fra andre markeder. Derfor kan det vanskelig å vite om det er 2 eller 10stk registrert for enkelte modeller. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september Statens vegvesen har tilgjengeliggjort deler av Motorvognregisteret som Teknisk kjøretøyinformasjon via https://data.norge.no/datasets/a8533876-cca7-4417-90be-b368f7d9542c. Det er noen begrensninger men du bør kunne finne basisinfoen du er ute etter; det er mulig å filtrere på merke, modell etc. 2 Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 6. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september ønsker ikke å bruke penger på å finne det ut. så håper noen andre har et annet tips der jeg kan finne det ut gratis. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september en som bare lurer på mye rart skrev (20 timer siden): har du pris og er det en trygg side? hva står ofv for Opplysningsrådet for veitrafikken 😉 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september en som bare lurer på mye rart skrev (5 timer siden): ønsker ikke å bruke penger på å finne det ut. så håper noen andre har et annet tips der jeg kan finne det ut gratis. Slik jeg leser er løsningen som Statens Vegvesen tilbyr gratis å bruke: NoBo skrev (20 timer siden): Statens vegvesen har tilgjengeliggjort deler av Motorvognregisteret som Teknisk kjøretøyinformasjon via https://data.norge.no/datasets/a8533876-cca7-4417-90be-b368f7d9542c. Det er noen begrensninger men du bør kunne finne basisinfoen du er ute etter; det er mulig å filtrere på merke, modell etc. Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 7. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september (endret) får ikke til å finne det ut selv. mulig jeg ikke er på rett plass. dette er bilen jeg snakker om hvor mange er det igjen i norge pr nå nissan sunny invitation 1995 modell er desverre ikke flink til å klikke meg fram . håper noen får til å gi meg et tall. Endret 7. september av en som bare lurer på mye rart Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september Klikk på denne lenken https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Sunny+invitation&farge=&type=&yrf=1995&yrt=1995&chassinr= Ser ut til at over 500 stk ble registrert i 1995. Du må klikk deg inn på hvert regnr for å se om de er vraket eller ikke dessverre 1 Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 7. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september takk for hjelpen da har jeg startet de fleste ser ut til å være vraket. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september en som bare lurer på mye rart skrev (9 timer siden): ette er bilen jeg snakker om hvor mange er det igjen i norge pr nå nissan sunny invitation 1995 modell er desverre ikke flink til å klikke meg fram . håper noen får til å gi meg et tall. Jeg fulgte linken jeg la ut i tidligere innlegg brukte da https://hotell.difi.no/?dataset=vegvesen/kjoretoyinfo2. Søkte så på Nissan Sunny og filtrerte på REGISTRERT for å få biler som fremdeles er - registrert. Svaret ser ut til å være at det er 11 Nissan Sunny Invitation fremdeles på veiene i Norge. Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 7. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september du skriver 11 det var mindre enn det jeg kunne tenke meg. mulig den kan stige i verdig. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 8. september Rapporter Del Skrevet 8. september Ordinære hverdagsbiler som det er igjen få av, blir ikke verdt veldig mye penger, med mindre de har en skikkelig følgerskare i det store utland. Følg butikken som annonserer denne bilen, de har spesialisert seg på pent holdte veteranbiler, som var vanlige på vegene. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=358333005 Hvis du er i det for pengene, så tror jeg globalt indexfond er lurere Men jeg er utrolig glad for at slike biler blir tatt vare på, og blir glad inni meg når jeg ser godt holdte biler som jeg husker fra jeg var liten. Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 11. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. september takker for gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå