Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg spiser bare dårlig mat som Fjordland, frossenpizza, spagetti og typisk rimelig mat kan jeg holde meg under kr. 3000,-.  I praksis med langt høyere kvalitet på maten vil jeg bruke kr. 10000-12.000,- og da inkluderes alkohol. Om vi er to og spiser mer normalt så ligger det på rundt kr. 8000,- for to personer. Dette er uten å spise ute, og uten takeaway og alkohol.

Lenke til kommentar
Gjest 3aaf8...860

Er en stund siden jeg var alene, men det var en periode hvor jeg var noen mnd'er alene da samboer var ute å reiste med jobb i noen mnd.

Da brukte jeg i snitt 2300kr. Følte jeg levde rimelig bra da egentlig.
Har dog dekket lunsj/frokost på jobb.

Var en mnd jeg klarte å komme ned på 1200, da pushet jeg det og spiste labert mange dager.
Grandis, egg, tomatsuppe, supper osv osv.  Men det var mer for å se om jeg ville klart å leve sånn uten at det knakk meg helt.

Anonymous poster hash: 3aaf8...860

Lenke til kommentar
13 hours ago, en som bare lurer på mye rart said:

for dem som er 1 voksen mann i husholdningen. hvor mye bruker du i måneden på mat og drikke inkluder dagligvarer, spise ute, mat levert på døren osv. totalt alt av mat og drikke på 1 mnd.

Lager stort sett maten selv og spiser aldri ute.  Jeg bruker i snitt 6000/måneden, opp fra rundt 4000/måneden i 2019 før inflasjonen virkelig skjøt fart de siste årene. 

Jeg kunne helt sikkert spart mye på å spise mat av dårligere kvalitet/næringsverdi.  

Lenke til kommentar

Må si meg enig i mange her da mitt snitt ligger også på 3-4000.- i måneden, ser jeg har vært oppe på 5000-. et par ganger nå i sommer men det er pga. mye besøk og lignende der jeg kjøper f.eks hele pakker med is.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...