en som bare lurer på mye rart Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september hei for dem som er 1 voksen mann i husholdningen. hvor mye bruker du i måneden på mat og drikke inkluder dagligvarer, spise ute, mat levert på døren osv. totalt alt av mat og drikke på 1 mnd. spør pga at jeg kan se noen som bruker et lavt beløp å så kan jeg prøve å holde meg under den summen for å få en motivasjon. Lenke til kommentar
Svante1 Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Jeg sjekket for august nå og da brukte jeg rundt 2200 kroner. Det er nok i den lave enden av skalaen for min del. Ligger i snitt rundt 3000. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Om jeg spiser bare dårlig mat som Fjordland, frossenpizza, spagetti og typisk rimelig mat kan jeg holde meg under kr. 3000,-. I praksis med langt høyere kvalitet på maten vil jeg bruke kr. 10000-12.000,- og da inkluderes alkohol. Om vi er to og spiser mer normalt så ligger det på rundt kr. 8000,- for to personer. Dette er uten å spise ute, og uten takeaway og alkohol. Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 6. september Forfatter Del Skrevet 6. september ser at et snitt er det jeg ønsker. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Ca. 3500-4000 i måneden. Kunne sikkert presset det ned ytterligere om jeg var flinkere med tilbud og sånt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september 3-4000. Ca 2400 av de er 20x ferdiglagde frosne middager jeg bestiller to ganger i mnden. Resten er typ brødmat, frukt/grønt, spise ute osv. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Jeg kunne nok fort presset det lenger ned men da er det mye man nekter seg. Dere som ligger på rundt 3000-4000,- per måned. Hvordan ser en typisk uke ut? Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Bruker ca. 4500,- i måneden. Da kjøper jeg det jeg har lyst på. Skulle nok vært flinkere til og følge med på tilbud. 🤔 Lenke til kommentar
Gjest 3aaf8...860 Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Er en stund siden jeg var alene, men det var en periode hvor jeg var noen mnd'er alene da samboer var ute å reiste med jobb i noen mnd. Da brukte jeg i snitt 2300kr. Følte jeg levde rimelig bra da egentlig. Har dog dekket lunsj/frokost på jobb. Var en mnd jeg klarte å komme ned på 1200, da pushet jeg det og spiste labert mange dager. Grandis, egg, tomatsuppe, supper osv osv. Men det var mer for å se om jeg ville klart å leve sånn uten at det knakk meg helt. Anonymous poster hash: 3aaf8...860 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september 13 hours ago, en som bare lurer på mye rart said: for dem som er 1 voksen mann i husholdningen. hvor mye bruker du i måneden på mat og drikke inkluder dagligvarer, spise ute, mat levert på døren osv. totalt alt av mat og drikke på 1 mnd. Lager stort sett maten selv og spiser aldri ute. Jeg bruker i snitt 6000/måneden, opp fra rundt 4000/måneden i 2019 før inflasjonen virkelig skjøt fart de siste årene. Jeg kunne helt sikkert spart mye på å spise mat av dårligere kvalitet/næringsverdi. Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Må si meg enig i mange her da mitt snitt ligger også på 3-4000.- i måneden, ser jeg har vært oppe på 5000-. et par ganger nå i sommer men det er pga. mye besøk og lignende der jeg kjøper f.eks hele pakker med is. Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 6. september Forfatter Del Skrevet 6. september her blir jeg motivert til å spare mere på matbudsjettet ligger ca på 3000 ikke fin regnet over tid. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 6. september Del Skrevet 6. september Rundt 6000kr, jeg bruker i tillegg toogoodtogo og følger med på tilbud. Man kan trygt si at matbudsjettet har økt betydelig de siste årene. Lenke til kommentar
en som bare lurer på mye rart Skrevet 6. september Forfatter Del Skrevet 6. september toogoodtogo bruker jeg når jeg finner noe i nærheten. dumt å kjøre eks 4-5 mil for å hente maten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå