Boing_80 Skrevet 5. september Rapporter Del Skrevet 5. september (endret) Jeg har kjøpt denne monitoren og den er super, men jeg synes at bildet ikke er rett. GPU driveren er oppdatert til siste versjon og det samme er skjermens firmware og software. Lagt til i Windows 11 Enhetsbehandling. Installert ICC-profil. Skjermen er rett og jeg har brukt water level for å rette opp eventuelle feil. Men likevel virker det som at skjermbilde er skjevt fra venstre til høyre. Underlaget er stødig og rett. Jeg har tatt vekk skjermfoten og festet skjermen på en annen type skjermfeste (https://www.power.no/data-og-tilbehoer/skjermer/stativ-og-tilbehoer/hama-fullmotion-monitorarm-med-2-armer/p-1041590/) da stock skjermfot er for høy. Løsning? Endret 5. september av Boing_80 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 5. september Rapporter Del Skrevet 5. september Det er eneste om en har en tilt (rotasjon) på skjermstativet at en kan justere dette. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 5. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. september Svein M skrev (9 minutter siden): Det er eneste om en har en tilt (rotasjon) på skjermstativet at en kan justere dette. Skal prøve på det. Takk! Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 6. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september Svein M skrev (På 5.9.2024 den 7:01 PM): Det er eneste om en har en tilt (rotasjon) på skjermstativet at en kan justere dette. Hei! Kunne du ha sett på bildet og vurdere om det ser rett ut for deg? For meg ser det ut som at tekstboksen er skjev, som at bildet blir oval fra midten og til sidene. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september (endret) Hmm, jeg ser det ikke. Ved første øyekast kan det se ut sånn, men er det ikke bare ett uheldig valg av bakgrunn for tekstboksen? Ta ett bilde til av en av de andre tekstene? Edit* Eller er jeg helt på bærtur? Endret 6. september av Duriello Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september Det ser helt rett ut her. Jeg kan egentlig ikke forstå at det kan bli feil når signalene og pixel på skjermen er digitalt styrt. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 7. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september Duriello skrev (14 timer siden): Hmm, jeg ser det ikke. Ved første øyekast kan det se ut sånn, men er det ikke bare ett uheldig valg av bakgrunn for tekstboksen? Ta ett bilde til av en av de andre tekstene? Edit* Eller er jeg helt på bærtur? Jeg tror jeg må få sjekket synet. Av en eller annen grunn føles det som at bildet er ovalt, men skjermen er ikke buet fra før av. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 7. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september (endret) Duriello skrev (14 timer siden): Hmm, jeg ser det ikke. Ved første øyekast kan det se ut sånn, men er det ikke bare ett uheldig valg av bakgrunn for tekstboksen? Ta ett bilde til av en av de andre tekstene? Edit* Eller er jeg helt på bærtur? Nå tok jeg bilde av skjermen med Diskusjon. forside. For meg ser det ut som at bildet heller litt nedover mot høyre. Ser dere det samme? Endret 7. september av Boing_80 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september Jeg ser det ikke. Men kan jo fort være mine øyne det er noe galt med å da. 😅 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september Jeg kan ikke se at det heller, ser helt rett ut. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september Om du tørr, ta et bilde av skjermen med mobilen å legg det ut. 1 Lenke til kommentar
Tipu Skrevet 12. oktober Rapporter Del Skrevet 12. oktober Det høres ut som du har prøvd det meste for å få skjermen helt rett. Noen ganger kan selv små justeringer i monteringen føre til at bildet virker skjevt, spesielt når man bruker alternative skjermfester. Jeg har selv opplevd lignende problemer tidligere, og fant ut at justerbare monitorarmer hjelper med å finjustere vinkelen mye bedre enn standard skjermføtter. For en mer fleksibel løsning, har jeg brukt portable multi-monitorer fra Trio3Tech, som gir en ganske fin justeringsmulighet uten å være avhengig av fastmonterte skjermer. Kanskje en mer portabel oppsett kan være noe for deg hvis du har behov for fleksibilitet? https://trio3tech.com/nb/products/15-tri-screen-monitor-for-laptops Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. oktober Rapporter Del Skrevet 12. oktober On 6.9.2024 at 10:44 PM, Svein M said: Det ser helt rett ut her. Jeg kan egentlig ikke forstå at det kan bli feil når signalene og pixel på skjermen er digitalt styrt. Gamle CRT-skjermer hadde dette problemet. På LCD/Plasma/OLED er pixlene faste og bildet vil derfor alltid være rett. Og å ta skjermbilde vil jo ikke vise hvordan skjermen ser ut. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 12. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober sedsberg skrev (2 timer siden): Gamle CRT-skjermer hadde dette problemet. På LCD/Plasma/OLED er pixlene faste og bildet vil derfor alltid være rett. Og å ta skjermbilde vil jo ikke vise hvordan skjermen ser ut. Ja, det var ikke lett dette her. Men av en eller annen grunn ser det ut for meg som at skjermbildet heller litt nedover til høyre. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 12. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober Tipu skrev (3 timer siden): Det høres ut som du har prøvd det meste for å få skjermen helt rett. Noen ganger kan selv små justeringer i monteringen føre til at bildet virker skjevt, spesielt når man bruker alternative skjermfester. Jeg har selv opplevd lignende problemer tidligere, og fant ut at justerbare monitorarmer hjelper med å finjustere vinkelen mye bedre enn standard skjermføtter. For en mer fleksibel løsning, har jeg brukt portable multi-monitorer fra Trio3Tech, som gir en ganske fin justeringsmulighet uten å være avhengig av fastmonterte skjermer. Kanskje en mer portabel oppsett kan være noe for deg hvis du har behov for fleksibilitet? https://trio3tech.com/nb/products/15-tri-screen-monitor-for-laptops Takk for forslaget, men skjermen min er til en stasjonær pc. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 12. oktober Rapporter Del Skrevet 12. oktober (endret) Ser dette testmønsteret (2560 x 1440) OK ut på skjermen? Høyreklikk bilde: Save link as... ==> 2560 x 1440 Save image as... ==> 1280 x 720 ? Endret 12. oktober av backtoback Lenke til kommentar
El burro Skrevet 12. oktober Rapporter Del Skrevet 12. oktober Det kan jo være at det er en fysisk feil på selve panelet, det kan være bøyd i et hjørne eller montert skeivt i ramma. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 12. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober backtoback skrev (3 timer siden): Ser dette testmønsteret (2560 x 1440) OK ut på skjermen? Høyreklikk bilde: Save link as... ==> 2560 x 1440 Save image as... ==> 1280 x 720 ? Ja, det så da greit ut etter at jeg åpnet bildet i en foto app. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 12. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober El burro skrev (56 minutter siden): Det kan jo være at det er en fysisk feil på selve panelet, det kan være bøyd i et hjørne eller montert skeivt i ramma. Ja, det kan jo være slik. Jeg måtte kjøpe en separat skjermfest/holder da det som følger med er for høyt. Dvs. at på det laveste så er skjermen for høyt oppe likevel. https://www.komplett.no/product/1183888/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/lg-27-gamingskjerm-27gp850 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 12. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober Jeg finner ikke noe autojustering fumksjon eller slikt på denne skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå