Gjest b58a3...bd6 Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Hei, Jeg jobber for øyeblikket og har søkt på flere jobber. Noen av dem er fordi jeg er lei av det jeg gjør nå, og andre fordi jeg ønsker høyere lønn. En av stillingene jeg har søkt på, er noe jeg virkelig ønsker å jobbe med, mens de andre er liknende det jeg gjør i dag. I dag fikk jeg tilbud fra en av de jobbene jeg har søkt på, men jeg har ennå ikke hørt noe fra den stillingen jeg virkelig ønsker. Jeg mener selv at jeg burde være en kandidat for stillingen mtp utdanning og erfaring. Søknadsfristen for den jobben var 2. september, og er en stund siden jeg søkte. Jeg har ikke fått noen frist på å svare på jobbtilbudet enda, men tenker det er høflig å ikke vente for lenge. Jeg har vurdert å sende en melding til kontaktnummeret som stod i Finn-annonsen, men jeg er redd for å virke masete og kanskje bli utelatt på grunn av det. Hvor lenge tror dere det er fornuftig å vente på svar om intervjuinnkalling? Jeg vet at vi ofte ikke får en oppdatering før stillingen er fylt, noe som kan ta litt tid. Jeg blir veldig utålmodig og ønsker bare å vite om jeg er en kandidat for jobben eller ikke. Kan nevne at stillingen er hos politiet om noen har erfaring med ventetid fra de. Takk for hjelpen! Anonymous poster hash: b58a3...bd6 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september I det private næringslivet er det helt innenfor å sende ei melding ala "jeg har søkt jobb og ønsker helst å jobbe hos dere, men har fått et annet tilbud nå. Har dere anledning til å ta en rask beslutning?" Jeg har selv gjort det, og fikk jobb hos noen som kastet seg rundt. Hos politiet ville jeg ikke vært like positiv til at du oppnår noe, men jeg ville prøvd. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Du har fått tilbud fra den ene, men venter på svar om du blir innkalt til intervju på den du helst vil ha? En intervjuprosess kan jo fort ta en stund det også. Kommer helt an på hvor mange de ønsker å snakke med, og over hvor mange runder. Å ta kontakt for å høre om du i det hele tatt er aktuell er sikkert greit, men jeg tror det kommer til å ende med at du må velge mellom å ta det tilbudet du har fått, eller ha is i magen og vente.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Det blir nok litt lenge å sitte på jobbtilbodet du har når du på den andre jobben ikkje ein gong har komt til fyrste intervju. Har du prøvetid i jobbtilbudet du har fått? Om du har det så er det relativt uproblematisk å seie opp med 14 dagars varsel for å ta den andre jobben om du skulle få tilbod. Kor fort det går i staten kjem også litt ann på om den som tilsetter har satt av tid til å prioritere tilsettingsprosessen. Kven som går vidare til intervju skal gjerne diskuterast med tillitsvalgte, det burde ikkje ta så lang tid. Eg ville nok forventa at dei som får tilbod om intervju blir kontakta i løpet av morgondagen når fristen var på måndag, og at det blir intervju over helga. Deretter går det nok fort ei veke til før jo tilbodet er klart for utsending. Så sjølv om du er beste kandidaten så vil det nok ta nokre veker før du har eit jobbtilbod i handa. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Gjest b58a3...bd6 skrev (5 timer siden): I dag fikk jeg tilbud fra en av de jobbene jeg har søkt på, men jeg har ennå ikke hørt noe fra den stillingen jeg virkelig ønsker. jeg har satt en "grense" for meg selv. Hører jeg ikke noe om et interju innen det er ått to uker etter at søknadsfristen har gått ut vil de ikke ha meg på interju. Jeg synes det er litt tidlig å spørre 3 dager etter at fristen har gått ut, men det er kanskje bare meg. Skulle du blitt kalt inn til interju så er det ingen garantier for at nettopp du skulle få tilbud om jobben. Med mindre man blir headhuntet til jobben virker det som det er litt bingo om man går videre i prosessen eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest 3eedb...aea Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Har selv både ansatt og vært i prosesser hvor jeg har blitt ansatt, hvor det har tatt mer enn to-trek uker før man hører noe tilbake etter fristen har gått ut. I store selskap skal alt gjennom "systemet" før man setter i gang, så jeg ville nok ikke vært så fryktelig tidlig ute med å avskrive muligheten. I de 5 jobbene jeg har endt opp med har jeg i alle tilfeller ringt kontaktpersonen. Ville aldri sendt en melding, men heller plukket opp telefonen for å høre hvordan de ligger an med prosessen og når de forventer at aktuelle kandidater hører tilbake. Dersom det er usikkert hadde jeg ikke stusset i å forklare at du er i en annen prosess, men har et sterkt ønske om å jobbe hos dem. Samtidig er det ikke problematisk å takke ja til tilbudet du har fått og deretter si opp etter to uker om det skulle bli aktuelt. Ja, det er ubehagelig, men slik er livet. Du har nok prøvetid i den nye jobben og derfor bare to uker oppsigelsestid. Anonymous poster hash: 3eedb...aea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå