Spillredaksjonen Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Minecraft-filmen har fått sin første trailer Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
SynT Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Dette er humor på HELT feil måte Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Borderlands, Crow og nå dette... Rekordperiode for dårlige filmer de prøver seg på? 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Dette er vel først og fremst for barn? Jeg syntes ikke den så verst ut, faktisk. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Chaos_Niddhogg skrev (24 minutter siden): Borderlands, Crow og nå dette... Rekordperiode for dårlige filmer de prøver seg på? Traileren gir oss lite å gå på, om dette blir ein bra eller dårleg film kjem heilt ann på kva historie som blir fortalt, og tonen i resten av filmen. Eg får inntrykk av at filmen ikkje tek seg sjølv så seriøst og at dei omfavner spelmekanismane gir godt gameplay med som gir ingen eller lite meining i ein realistisk setting. Så då er det store spørsmålet; blir dette ein bra film som parodierer Minecraft verdenen, eller prøver filmskaparane å lage ein seriøs film? Som parodi så trur eg dette kan bli fin underholdning. Det er massevis av sketsjer som kan filmatiserast og lagast vistar ut av. Traileren viser eit lite klipp av den litt absurde måten ein i Minecraft crafter utstyr. Reknar med at vi også får vitsar basert på at det i denne verden er fint mogleg å holde 64 m³ med stein i ei hand, men at det er umogleg å holde meir enn ei LP-plate eller flaske med elixir. Det er nok fint mogleg å ha mykje morro med at nesten alt er firkanta med fotorealistiske teksturar, det gir eit heilt absurd inntrykk som for meg var uventa. Eg hadde forventa at til dømes sauen hadde enten sett ut som ein meir realistisk sau satt i ein Minecraft verden, eller at filmskaparane hadde gått heilt motsatt veg med den meir urealistiske stilen som vi er kjent med frå spelet. Den som eg kanskje er mest bekymra for, og der eg ser den klaraste parallellen til Borderlands-filmen er castinga. Eg veit ikkje heilt kven eg ser for meg ein realistisk Steve karakter, men utifrå avataren så ville eg tenkt på ein heilt standard kvit mann som er nesten 2 meter høg basert på målestokken i spelet, kanskje i 20-30 års alderen, med halvblondt hår og litt skjegg på haka. Eg hadde ikkje sett for meg ein kort halvfeit 60 åring med stort buskete hår og skjegg. Så i likheit med Bordelandsfilmen så har dei nok gått i fella med å caste kjente skodespelarar som er alt for gamle. Dette valget trur eg blir spesielt problematisk for Minecraftfilmen som reint kommersielt sett er nødt til å treffe segmentet av barn og ungdom som speler Minecraft. Jack Black, Jason Momoa og Daniel Brooks er vel alle for gamle til å fenge den typiske 12 åringen? No kan det være at det er dei to ungdommane som skal bære filmen og være hovudkarakterane som skal fenge publikum, men i så tilfelle så klarer ikkje traileren å gi det inntrykket. Lenke til kommentar
Kombucha Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Her skimtes det vel antydninger til en flopp. Hvem appellerer man til med det persongalleriet? Tror her er det et bredt snitt av amerikansk publikum man forsøker å friste til. Tanken om bredt er fin, men hva slags relasjon har det publikumet til Minecraft-universet? Hos oss er det antydninger til at Minecraft er svært ettertraktet (les: kult) av barn og folk tidlig i tenårene. Hvorfor ikke velge Super Mario-filmens vinkling? Håper jeg tar grunnleggende feil. Men det å lage brede produkter basert på nisjefenomener (for gaming er fremdeles det) er en fin balansekunst. PS Tilføyer de også et ekstra dash av dårlig tildekket Woke-budskap, vil dette bli direkte latterlig. Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Kombucha skrev (13 minutter siden): Her skimtes det vel antydninger til en flopp. Hvem appellerer man til med det persongalleriet? Tror her er det et bredt snitt av amerikansk publikum man forsøker å friste til. Tanken om bredt er fin, men hva slags relasjon har det publikumet til Minecraft-universet? Hos oss er det antydninger til at Minecraft er svært ettertraktet (les: kult) av barn og folk tidlig i tenårene. Hvorfor ikke velge Super Mario-filmens vinkling? Håper jeg tar grunnleggende feil. Men det å lage brede produkter basert på nisjefenomener (for gaming er fremdeles det) er en fin balansekunst. PS Tilføyer de også et ekstra dash av dårlig tildekket Woke-budskap, vil dette bli direkte latterlig. Kan vi få se litt mer enn én skarve trailer før vi begynner enda en «håper det ikke er woke»-diskusjon her? 1 1 1 Lenke til kommentar
Kombucha Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Arodem skrev: Kombucha skrev (13 minutter siden): Her skimtes det vel antydninger til en flopp. Hvem appellerer man til med det persongalleriet? Tror her er det et bredt snitt av amerikansk publikum man forsøker å friste til. Tanken om bredt er fin, men hva slags relasjon har det publikumet til Minecraft-universet? Hos oss er det antydninger til at Minecraft er svært ettertraktet (les: kult) av barn og folk tidlig i tenårene. Hvorfor ikke velge Super Mario-filmens vinkling? Håper jeg tar grunnleggende feil. Men det å lage brede produkter basert på nisjefenomener (for gaming er fremdeles det) er en fin balansekunst. PS Tilføyer de også et ekstra dash av dårlig tildekket Woke-budskap, vil dette bli direkte latterlig. Kan vi få se litt mer enn én skarve trailer før vi begynner enda en «håper det ikke er woke»-diskusjon her? Enig. Det var ellers bare en liten tilskrivelse ift. hovedinnholdet, en gjetning og ikke en skjult fallgruve. "Håper" jeg kan leke litt med tanken. Var ingen mening å trigge noen her. Og for å si det rett ut, det er ikke noe forsøk på å dreie diskusjonen i den retning. Det er utenlandske forhold for min del. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Minecraft er for alle. Man kan gjøre Minecraft til det man vil. I Minecraft Java er jeg en ape med mørk dress og mintgrønn skjorte. I minecraft bedrock ser jeg ut som en gal gammel mann i hatt og frakk som er vanvittig skjeløyd og har få tenner i kjeften. Gleder meg. 1 Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september (endret) 4 hours ago, The Avatar said: 5 hours ago, Chaos_Niddhogg said: Borderlands, Crow og nå dette... Rekordperiode for dårlige filmer de prøver seg på? Traileren gir oss lite å gå på, om dette blir ein bra eller dårleg film kjem heilt ann på kva historie som blir fortalt, og tonen i resten av filmen. Eg får inntrykk av at filmen ikkje tek seg sjølv så seriøst og at dei omfavner spelmekanismane gir godt gameplay med som gir ingen eller lite meining i ein realistisk setting. Så då er det store spørsmålet; blir dette ein bra film som parodierer Minecraft verdenen, eller prøver filmskaparane å lage ein seriøs film? Som parodi så trur eg dette kan bli fin underholdning. Det er massevis av sketsjer som kan filmatiserast og lagast vistar ut av. Traileren viser eit lite klipp av den litt absurde måten ein i Minecraft crafter utstyr. Reknar med at vi også får vitsar basert på at det i denne verden er fint mogleg å holde 64 m³ med stein i ei hand, men at det er umogleg å holde meir enn ei LP-plate eller flaske med elixir. Det er nok fint mogleg å ha mykje morro med at nesten alt er firkanta med fotorealistiske teksturar, det gir eit heilt absurd inntrykk som for meg var uventa. Eg hadde forventa at til dømes sauen hadde enten sett ut som ein meir realistisk sau satt i ein Minecraft verden, eller at filmskaparane hadde gått heilt motsatt veg med den meir urealistiske stilen som vi er kjent med frå spelet. Den som eg kanskje er mest bekymra for, og der eg ser den klaraste parallellen til Borderlands-filmen er castinga. Eg veit ikkje heilt kven eg ser for meg ein realistisk Steve karakter, men utifrå avataren så ville eg tenkt på ein heilt standard kvit mann som er nesten 2 meter høg basert på målestokken i spelet, kanskje i 20-30 års alderen, med halvblondt hår og litt skjegg på haka. Eg hadde ikkje sett for meg ein kort halvfeit 60 åring med stort buskete hår og skjegg. Så i likheit med Bordelandsfilmen så har dei nok gått i fella med å caste kjente skodespelarar som er alt for gamle. Dette valget trur eg blir spesielt problematisk for Minecraftfilmen som reint kommersielt sett er nødt til å treffe segmentet av barn og ungdom som speler Minecraft. Jack Black, Jason Momoa og Daniel Brooks er vel alle for gamle til å fenge den typiske 12 åringen? No kan det være at det er dei to ungdommane som skal bære filmen og være hovudkarakterane som skal fenge publikum, men i så tilfelle så klarer ikkje traileren å gi det inntrykket. Du har egentlig bare gode poenger der, så kan egentlig ikke si mer enn vi får vente og se. På en artig side synes jeg både originale Mario filmen og Troll 2 er herlige filmer som ikke tar seg selv mye seriøse. Kan hende dette kan lande litt i den gaten og. (Og digger nye Mario filmen siden det er et kjærlighetsbrev til ikke bare Mario fans, men det for nå være en annen historie Endret 5. september av Chaos_Niddhogg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå