Gå til innhold

Spørsmål om elbil lader og muligheter


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (Akkurat nå):

Har skjedd litt siden du eide Tesla..

Enig i at kundebehandleren (som man ikke trenger å snakke med i det heletatt faktisk) gjerne ikke er så teknisk av seg og kan se litt rart på deg når du snakker om bærebru eller mansjett, men man kan chatte med mekaniker direkte i appen og da får man snakke med de som fysisk skrur på bilen. Her kan man dele bilder og video også som gjør det enklere enn å måtte forklare f.eks ulyder over telefon.

Har ikke måttet klage stort da, og det lille jeg har klaget har de godtatt uten problem og fikset opp i.

Hvis DET er tillfelle at man kan snakke med en mekaniker rett i appen samt dele bilder etc. så er jo det et absolutt pluss, i forhold til å gå igjennom en blåøyd kundebehandler som ikke vet hvordan man fyller på papir i skriveren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Bjerknez said:

Hvis DET er tillfelle at man kan snakke med en mekaniker rett i appen samt dele bilder etc. så er jo det et absolutt pluss, i forhold til å gå igjennom en blåøyd kundebehandler som ikke vet hvordan man fyller på papir i skriveren.

Ja den appen til Tesla er meget god. Der ser man og live når bilen er estimert å være ferdig på service.
Slipper å ringe å spørre hele tiden som jeg erfaringsmessig har måtte gjort hos andre verksted med firmabiler..

Men om Mini bruker BMW sitt system så har jeg forstått at det også skal være ganske bra. Vet ikke på akkurat dette punktet da men sånn generelt.

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (44 minutter siden):

Men det er liksom denne jeg hele tiden faller tilbake på, av en eller annen grunn. Det er på en måte den som er mest "spesiell" og som man ikke ser hver dag rundt om.... 

 

Nå har jeg aldri lest meg opp om elektrisk mini, kan ingenting om de.

Men, det er få biler som gir den kjørefølelsen som en mini gir. 👍😄

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Duriello said:

 

Nå har jeg aldri lest meg opp om elektrisk mini, kan ingenting om de.

Men, det er få biler som gir den kjørefølelsen som en mini gir. 👍😄

Mini er morsomme biler. Kjørt litt en eldre utgave med kompressor og den gir ett smil om munnen ja.

Men er litt skeptisk til disse nye elektriske. Det er jo meg forstått fortsatt karosseriet til fossilutgaven bare med batterier stappet her og der..  Om de ikke har gjort store endringer på 2024 modellen men finner ikke ut noe om det.

Men om jeg var Bjerknez ville jeg prøvd å få kjøpt bilen jeg hadde mest lyst på som høres ut til å være Minien.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner at lystene hele tiden endrer seg med tanke på hvilken bil jeg har mest lyst på. 

Jeg heller plutselig mer mot Volvo EX30 nå... 

I forhold til pris er den kjappere enn Tesla fra 0-100 med største motor og den er faktisk litt billigere enn Tesla også. I tillegg virket den meget kompakt. 

Å Volvo verksteder og utsalgssteder har man jo over alt. Tror jeg må ta en tur innom Volvo etter jobb i dag og sikle litt til... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Bjerknez said:

Jeg kjenner at lystene hele tiden endrer seg med tanke på hvilken bil jeg har mest lyst på. 

Jeg heller plutselig mer mot Volvo EX30 nå... 

I forhold til pris er den kjappere enn Tesla fra 0-100 med største motor og den er faktisk litt billigere enn Tesla også. I tillegg virket den meget kompakt. 

Å Volvo verksteder og utsalgssteder har man jo over alt. Tror jeg må ta en tur innom Volvo etter jobb i dag og sikle litt til... 

Husk som sakt at du ikke får varmepumpe på de billige utgavene. Har ganske stor betydning på forbruk om vinteren.

Og sjekk prisen på service..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nettopp vært på Tesla i Sarpsborg og prøvesittet en Model 3 med alt av utstyr. Leasingprisen dem hostet opp var jo helt på bærtur i forhold til hva jeg så for meg etter å ha fått leasing pris på Volvo XE30. Sistnevnte ble hele 3.000 billigere i måneden for en bil som koster det samme. 

Så Tesla er derfor for min del helt utelukket. 

Det poistive er at man får rensket opp i lista, å jeg står derfor igjen med to biler :) 

Teslaen virket også "billigere" inni enn Volvo XE30 synes jeg. Volvoen har større plass, sprekere motor (batteri) AWD og det er den største pakken med long range etc. MEN... Volvo er fortsatt 1500 kroner dyrere enn Mini Cooper som jeg egentlig liker best.... men denne kommer ikke til Norge før på nyåret 2025. Samme for meg det da det ikke haster..... men må til Oslo da. 

Men altså... Tesla ble for dyrt i forhold til hva man får synes jeg. 513.000 kostet den modellen jeg så på, og Volvoen som både har sprekere motor etc. kommer på rett i underkant av 500.000 og leasingkostnaden er vesentlig lavere. Nesten 3.000 kroner pr. Måned. 
 

Så det står nå mellom Volvo og Mini :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (4 minutter siden):

Har nettopp vært på Tesla i Sarpsborg og prøvesittet en Model 3 med alt av utstyr. Leasingprisen dem hostet opp var jo helt på bærtur i forhold til hva jeg så for meg etter å ha fått leasing pris på Volvo XE30. Sistnevnte ble hele 3.000 billigere i måneden for en bil som koster det samme. 

Så Tesla er derfor for min del helt utelukket. 

Det poistive er at man får rensket opp i lista, å jeg står derfor igjen med to biler :) 

Teslaen virket også "billigere" inni enn Volvo XE30 synes jeg. Volvoen har større plass, sprekere motor (batteri) AWD og det er den største pakken med long range etc. MEN... Volvo er fortsatt 1500 kroner dyrere enn Mini Cooper som jeg egentlig liker best.... men denne kommer ikke til Norge før på nyåret 2025. Samme for meg det da det ikke haster..... men må til Oslo da. 

Men altså... Tesla ble for dyrt i forhold til hva man får synes jeg. 513.000 kostet den modellen jeg så på, og Volvoen som både har sprekere motor etc. kommer på rett i underkant av 500.000 og leasingkostnaden er vesentlig lavere. Nesten 3.000 kroner pr. Måned. 
 

Så det står nå mellom Volvo og Mini :) 

Husk at du kan få teslaen nesten 150 000 billigere da om du velger RWD :)

Anbefaler deg å prøve den, før du bestemmer deg. Kan også få 11500 i rabatt med verve lenke. Men usikker på om det gjelder leasing 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Husk at du kan få teslaen nesten 150 000 billigere da om du velger RWD :)

Anbefaler deg å prøve den, før du bestemmer deg. Kan også få 11500 i rabatt med verve lenke. Men usikker på om det gjelder leasing 

 

Joda, Volvoen kan jeg også få mye billigere. Men vil mye heller ha en topputrustet Volvo EX30 enn en "billigversjon" av Tesla. For meg har nok ikke Tesla samme verdi som for andre. Jeg er ikke inne i Tesla sfæren. :) 

11.500 utgjør ingenting i forhold til leasingprisen. Vi snakker kanskje en hundrelapp. Selv ok man tok bort 150.000 så ville Volvoen overgått Teslaen på alle områder med god margin. 

Jeg venter svar fra leasingselskapet som har Tesla som ho bak disken reffererte meg til. Men vi var vel begge enige om at jeg nok ikke ble positivt overrasket, hehe. Hun anbefalte meg faktisk og oppsøke Grandahl Bil rett borti gata da disse var bedre på Leasing. Jeg dro dit, og fikk en pris som var enda litt høyere 😅

Så Tesla er med ganske stor sikkerhet helt utelukket. Å det er helt greit. Nå kan jeg forholde meg til de to andre bilene :) 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Travellingman skrev (6 minutter siden):

EX30 har ikke førerskjerm, det er no go for min del. Har den HUD?

Har vel ikke hatt HUD på noen biler jeg har hatt. Har kommet meg fra A til B for det :) 

Om Volvoen har det vet jeg dog ikke, men det er uansett ikke avgjørende for meg. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (30 minutter siden):

Joda, Volvoen kan jeg også få mye billigere. Men vil mye heller ha en topputrustet Volvo EX30 enn en "billigversjon" av Tesla. For meg har nok ikke Tesla samme verdi som for andre. Jeg er ikke inne i Tesla sfæren. :) 

11.500 utgjør ingenting i forhold til leasingprisen. Vi snakker kanskje en hundrelapp. Selv ok man tok bort 150.000 så ville Volvoen overgått Teslaen på alle områder med god margin. 

Jeg venter svar fra leasingselskapet som har Tesla som ho bak disken reffererte meg til. Men vi var vel begge enige om at jeg nok ikke ble positivt overrasket, hehe. Hun anbefalte meg faktisk og oppsøke Grandahl Bil rett borti gata da disse var bedre på Leasing. Jeg dro dit, og fikk en pris som var enda litt høyere 😅

Så Tesla er med ganske stor sikkerhet helt utelukket. Å det er helt greit. Nå kan jeg forholde meg til de to andre bilene :) 

Tja, Tesla har forsåvidt ikke en billig versjon da de to er mer eller mindre like foruten batteri og kanskje motor. Ellers er de svært lite. Men Volvo er vell fortsatt slik at en må kjøpe en masse pakker for å få utstyret.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Tja, Tesla har forsåvidt ikke en billig versjon da de to er mer eller mindre like foruten batteri og kanskje motor. Ellers er de svært lite. Men Volvo er vell fortsatt slik at en må kjøpe en masse pakker for å få utstyret.

Ultra modellen har det meste. Sleng på long range og twin motor så er du i mål. Uansett er rett og slett mitt inntrykk at Volvo er mer bil for pengene. 

Men nå er jeg også i en dialog med Mini.... ikke lett dette, haha. 
 

Men tesla er uansett utelukket, så den kan vi avskrive fra diskusjonen helt egentlig. Det er mange meninger og preferanser ute å går, noe som er forståelig, men når det ikke blir Tesla så føles det unødvendig og diskutere den, egentlig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (25 minutter siden):

Ultra modellen har det meste. Sleng på long range og twin motor så er du i mål. Uansett er rett og slett mitt inntrykk at Volvo er mer bil for pengene. 

Men nå er jeg også i en dialog med Mini.... ikke lett dette, haha. 
 

Men tesla er uansett utelukket, så den kan vi avskrive fra diskusjonen helt egentlig. Det er mange meninger og preferanser ute å går, noe som er forståelig, men når det ikke blir Tesla så føles det unødvendig og diskutere den, egentlig. :)

Slik jeg leser det mangler bunnversjonen av ex30 dette mot Tesla:

Kjøling i seter 

Panorama

Led stripe

Klima bare en sone

Varmepumpe

Nødlader(usikker på om Tesla fortsatt leverer, men fikk på min i juni).

Elektrisk bakluke

Elektriske seter(lol)

Mobilnøkkel?(Super lol)

Bakke belysning?

Speil med auto dim

Styre assistanse 

Autobrems

360/3d visning

Parkerings varsel fremme

Trådløs lading til mobil

Lyd bak

Mindre rekkevidde

Mindre skjerm og vertikal

Matrise lys med software

 

 

Samt er det noen ting ex30 har som ikke Tesla har, men ikke så mye.

 

Men om du uansett skal opp i nivå/pengebruk så har det lite å si:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer.. Volvoen har jo ikke høytalere bak.. 🤷

Får man det med det oppgraderte lydanlegget?

Volvo har jo mobilnøkkel på noen andre modeller, samt Polestar har dette så burde iallefall fåes på ex30 som ekstrautstyr?

Etter å ha brukt mobilnøkkel i 5 år nå kunne jeg ikke tenkt meg en bil uten

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Slik jeg leser det mangler bunnversjonen av ex30 dette mot Tesla:

Kjøling i seter 

Panorama

Led stripe

Klima bare en sone

Varmepumpe

Nødlader(usikker på om Tesla fortsatt leverer, men fikk på min i juni).

Elektrisk bakluke

Elektriske seter(lol)

Mobilnøkkel?(Super lol)

Bakke belysning?

Speil med auto dim

Styre assistanse 

Autobrems

360/3d visning

Parkerings varsel fremme

Trådløs lading til mobil

Lyd bak

Mindre rekkevidde

Mindre skjerm og vertikal

Matrise lys med software

 

 

Samt er det noen ting ex30 har som ikke Tesla har, men ikke så mye.

 

Men om du uansett skal opp i nivå/pengebruk så har det lite å si:)

Blir uansett ikke grunnmodellen når det gjelder noen av bilene. :) 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 minutter siden):

Stemmer.. Volvoen har jo ikke høytalere bak.. 🤷

Får man det med det oppgraderte lydanlegget?

Volvo har jo mobilnøkkel på noen andre modeller, samt Polestar har dette så burde iallefall fåes på ex30 som ekstrautstyr?

Etter å ha brukt mobilnøkkel i 5 år nå kunne jeg ikke tenkt meg en bil uten

Ja ser ut som oppgradering gir både høytalere bak og mobilnøkkel. Men ganske tragisk at ting som mobil nøkkel må betales for. Det er ett flagg i en database eller noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...