Gå til innhold

Spørsmål om elbil lader og muligheter


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Haha, 12.000 i året hos storebrand og Gjensidige. Det utgår vertfall med skyhøye kneløft. Ikke billig å forsikre Minien heller, men den koster vertfall 3.000 kr. Mindre. 

Hvordan i huleste kan en el-bil koste dobbelt så mye som en motorsykkel? 🤣

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (1 minutt siden):

Mange idioter som drar opp prisen for resten dessverre.

14500 inkludert trafikkforsikring. Det er jo pokker meg like mye som jeg betaler for en RR sykkel.... 

ikke HELT avgørende, men en stor strek i regningen. Men Minien var jaggu ikke billig den heller. Modern betaler 4.000 kroner i året for sin 2020 modell Caddy bensin... madammen betaler 5.200 i året for sin e-up.... inkludert trafikkforsikring. Så koster Tesla 14.500?? Over 1000 kroner i måneden... 

Der røyk jo halve bensinsparebudsjettet pr. Måned... 🤣

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (16 minutter siden):

Haha, 12.000 i året hos storebrand og Gjensidige. Det utgår vertfall med skyhøye kneløft. Ikke billig å forsikre Minien heller, men den koster vertfall 3.000 kr. Mindre. 

Hvordan i huleste kan en el-bil koste dobbelt så mye som en motorsykkel? 🤣

Hvor lang kjørelengde har du på sykkelen? 

 

EDIT: Anbefaler også å sjekke flere, ser storebrand er 25% dyrere for meg feks. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Tenker jeg må ta en prat med forsikringsselskapet mitt. Betaler tydeligvis blodpris.

 

Riktignok bensinbil, men tenkte forsikringen var noenlunde lik i pris?

(Fortsatt på leting etter en EV som passer meg, har alternativene klare da.)

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Duriello skrev (4 minutter siden):

Tenker jeg må ta en prat med forsikringsselskapet mitt. Betaler tydeligvis blodpris.

Jeg ser det koster dyrt for Tesla både i if, Gjensidige og Storebrand. Selv med full bonus og hovedkunde og alle førere over 25 etc. Er jo helt merkelig. Har dog ikke sjekket dem som ikke har online kalkulatorer. Jeg bor jo også langt ute på landet... 

Å da tok jeg Long range awd utgaven og ikke performance utgaven. Sistnevnte må man vel pantsette huset for å tegne... 🤣

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Betaler 11200kr på min Model 3. Riktignok bare 16000km kjørelengde i året da men er lurt å sjekke litt rundt.
Brukte forsikring gjennom Tesla Owners Club Norway før da den var veldig billig, men vet ikke om de tilbyr dette lenger.

Edit: dette er uten trafikkforsikring da. Blir vel rundt 14 med sikkert.

Litt dyrere forsikring går greit for min del mot at service bare har kostet meg noen hundrelapper de siste 5 årene. 60k km service på en Hyundai Ioniq 5 koster jo 17 tusen f.eks.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (3 minutter siden):

Jeg ser det koster dyrt for Tesla både i if, Gjensidige og Storebrand. Selv med full bonus og hovedkunde og alle førere over 25 etc. Er jo helt merkelig. Har dog ikke sjekket dem som ikke har online kalkulatorer. Jeg bor jo også langt ute på landet... 

Å da tok jeg Long range awd utgaven og ikke performance utgaven. Sistnevnte må man vel pantsette huset for å tegne... 🤣

Anbefaler å sjekke enter. For meg iallefall har jeg ikke funnet noen konkurenter. De sammarbeider med Tesla og tilbyr 1 mnd gratis når du kjøper ny bil. Har endt opp med å bruke de videre flere ganger da ingen kan konkurere og de ser ut til å ha greie vilkår ift resten. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Tror jeg betaler 1300kr mnd for toppforsikringa hos gjensidige med årlig kjørelengde på 26000..

Bensinbil da riktignok.

Endret forrige post for å reflektere dette.

 

 

26 000 er jo ganske høyt da, nesten dobbelt av snittet. Så det drar nok opp prisen tenker jeg. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Bjerknez said:

Haha, 12.000 i året hos storebrand og Gjensidige. Det utgår vertfall med skyhøye kneløft. Ikke billig å forsikre Minien heller, men den koster vertfall 3.000 kr. Mindre. 

Hvordan i huleste kan en el-bil koste dobbelt så mye som en motorsykkel? 🤣

Tidligere var det ihvertfall slik at forsikringsselskapene ikke kunne hente tilbake noe kostnade på vrakene de ender med å eie etter forsikringsoppgjør.

For andre biler går det stort sett greit å partere vrak til brukbare deler som går til de uavhengige verkstedene som dermed kan gjøre service på biler utenfor garanti. Dette reduserer forsikringsselskapenes effektive kostnad ved et oppgjør siden det gir en inntektskilde som kmotvekt for utbetalingen til forsikrtingstageren.

Med Tesla var det lenge (og er kanskje fortsatt et problem) slik at det ikke eksisterte uavhengige verksted, og merkevverksted bruker ikke brukte deler, dermed ble Tesla dyrere å forsikre totalt sett siden det ikke var noe marked for de fullt brukbare delene av vrakede biler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...