Alfred_A Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september Går en del tid i Internettet på videoer med streetfood / gatemat. Leker med en ide å kaste seg i bilen og bare kjøre rundt. Så mitt spørsmål er om det tilsvarende i Noreg? Lenke til kommentar
process Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september (endret) Det er ikke så mye jeg vil kalle streetfood i Norge. 🤔 Vafler eller en gryte med wienerpølser på miniputt-fotball er vel det nærmeste vi kommer i norsk streetfoodtradisjon. De gode gamle pølsebodene er nok en tradisjon, men de er utrydningstruet. Vi har også typisk "nattmat" som kebab og bakt potet, men det tenker jeg du kjenner til allerede? Det finnes noen flere alternativer i samme gate. Oslo streetfood (gamle Torggata bad) vil jeg egentlig ikke definere som street food ettersom, tja - det ikke er på gata, men det er slik de profilerer seg. Foodtrucks står på noen plasser i Oslo fast, men mange leies inn til arrangementer og jeg tenker på dem mer som mobile cateringkjøkken. Det er boder rundt spikersuppa som selger mat og varm drikke rundt juletider. På Youngstorget står det ofte (i helgene?) noen biler eller boder med asiatiske varianter og på vestkanttorget eller i tilknytning til andre markeder er det ofte noe. Det handler nok litt om regler rundt produksjon av mat (ref. Harald's vafler), regler for kjøretøy, samt at det er mer krevende å drive med på vinteren. Det er ikke bare å montere en kullgrill bak på en moped, fyre opp og grille skalldyr i en tilfeldig bakgate, slik som i deler av Sørøst-Asia. Spent på om det er noe åpenbart jeg har oversett. Edit: Ble sittende og tenke på dette, så supplerte litt underveis. Endret 4. september av process Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå