Gå til innhold

Anmeldelse: Warhammer 40,000 Space Marine II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan se at de har brukt masse tid og kjærlighet på dette spillet. Fantastisk følelse når man beveger seg, parry og execution gir så utrolig crisp følelse. Melee og skytevåpen er like viktig.

Grafikken er veldig bra, og det har ikke krasjet eller bugget ut, virker bra optimalisert. story er bra så langt også.

Kan anbefales, en sterk 7/10 så langt.

Lenke til kommentar

Folk klager på forumene om at det allerede er masse overpriset DLC i early access. Faen ikke day one engang 😄

Prisene man forlanger for å få alt innholdet i et spill nå er over stokk og stein. Liker absolutt ikke utviklingen.

Når det er sagt, så tror jeg ikke det er Saber Interactive sin skyld, men snarere Focus Entertainment (utgiver).

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

Folk klager på forumene om at det allerede er masse overpriset DLC i early access. Faen ikke day one engang 😄

Denne setningen klarer jeg ikke helt å forstå, kan du prøve igjen? Det eneste som kommer til å koste i dette spillet er kosmetisk, men alt annet vil være gratis.

"All the gameplay additions listed here in the roadmap (including weapons, game modes, and maps) are intended to arrive in *free game patches* and will be accessible to everyone." Fra PCGamer sin artikkel: https://tinyurl.com/bdh9tsah

Endret av Sinnagamern
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Brother Ursus said:

Folk klager på forumene om at det allerede er masse overpriset DLC i early access. Faen ikke day one engang 😄

Prisene man forlanger for å få alt innholdet i et spill nå er over stokk og stein. Liker absolutt ikke utviklingen.

Når det er sagt, så tror jeg ikke det er Saber Interactive sin skyld, men snarere Focus Entertainment (utgiver).

Enig, har vært stor motstander av microtransactions helt siden det ble kjent for meg. Tror en av mine første dårlige opplevelser av dette var med Oblivion horse armor DLC, før alt ble digitalt.

Jeg husker jeg var veldig delaktig på forumer, hvor jeg forsøkte å fortelle folk at fysiske kopier av spill var viktige, at overprisede DLC'er var noe møkk, at sånne metoder, hvis vi som forbrukere kjøpte og støttet sånne produkter, ville føre til mer og mer problemer for oss selv i lengdens løp.

Jeg ble fortalt hvor white-knight og udugelig mine meninger var, og hvor tåpelig det var å påstå noe sånt. Den gangen var det få som som snakket mot trenden, mens resten ikke var brydd i det minste.

Jeg mente den gangen som nå også, at utgivere i større grad enn utviklere var mer ansvarlig for å melke spillere med microtransactions. Det er ofte der den største, om ikke eneste gruppen med markedsførere sitter og gnir seg litt for godt i henda.

Jeg endte opp med å boikotte EA, Ubisoft bl.a og nå i senere år Blizzard for disse metodene som har utviklet seg frem og tilbake, heldigvis har det blitt mindre av lootboxes i AAA spill, men det er synlig at de fortsetter å strekke strikken til den ryker før de bare tar frem en ny en.

Cosmetics only ble det overkommelige, men jeg mener selv dette er en uting i spill som jeg aktivt unngår å støtte. Det som er trenden nå er at f2p spill, som jeg også er motstander av ofte bruker det som unnskyldning for f.eks p2w løsninger. Og de som er dumme nok, kommenterer og forsvarer bruken med å si at "Noe må jo de også tjene".

Jeg spiller svært sjeldent f2p spill, jeg mener at ett spill med satt pris er noe man kan ta eierskap i og sette grenser for som gamer.

Med f2p så gir man for mye rom for tullete microtransactions. Se på Arena Breakout Infinite (extraction shooter) f.eks. Ett godt eksempel på en spillerbase som elsker spillet (som i seg selv er et godt utviklet spill) som av en eller annen grunn har en hel haug brukere som mener at p2w er bra for spillet. Det kan forståes hvis man bare er interessert i deler av spillet men gir fullstendig beng i alt det utenom. Kan best beskrives som en casual tilnærming av å bry seg. Jeg beta-testet dette spillet og likte det, men jeg har ennå integritet nok til å motstå modellen som jeg spådde på forhånd kom til å tre i kraft da de kom ut av beta.

Det var ikke vanskelig å spå med et kinesisk spill-selskap som heter "More Fun Studio of Tencent".

Space Marine hadde fått flere poeng hvis de bare lagde ett bra spill, det er sånne detaljer som kan ødelegge både for forbruker og for utvikler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...