Gjest 3469e...6db Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september Fant et bankkort, kontakta eieren men hun hadde bestilt nytt allerede. Kan jeg likevel levere det inn til adressen som står på kortet og få finnerlønn på 200kr? Anonymous poster hash: 3469e...6db Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september 29 minutes ago, Guest 3469e...6db said: Fant et bankkort, kontakta eieren men hun hadde bestilt nytt allerede. Kan jeg likevel levere det inn til adressen som står på kortet og få finnerlønn på 200kr? Anonymous poster hash: 3469e...6db Det skader vel ikke å prøve? Hvis kortutsteder (bank e.l.) lover 200 kr til finneren når kort leveres inn, så er det vel ikke noe å tenke på. Lenke til kommentar
Spell Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september Har aldri hørt om finnerlønn på bankkort, dvs ser jo at det har eksistert nå når jeg søker, men at det ikke er noen banker som har det nå lenger (virker det som). Jeg har funnet en god del bankkort opp gjennom årene, og har aldri tenkt tanken på finnerlønn. De fleste sperrer kortet sitt ganske kjapt, og de fleste banker utsteder nytt gratis. Derfor liten verdi i seg selv det kortet. Dersom jeg selv mister kortet, og noen finner det før jeg har fått sperret, så vil jeg med noen unntak (som f.eks. på arbeidsplass), uansett sperre det. Har blitt frastjålet kort hvor politiet fant tyvene kort tid etter, men de hadde vært snartenkte og tatt bilde/notert kortinnformasjon, så 1 dag senere hadde de klart å bestille noe på aliexpress. Utenlandske nettbutikker krever ikke BankID... Siden det var kredittkort fikk jeg pengene tilbake, men lekse lært. Lenke til kommentar
Gjest 42311...6bf Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september 7 hours ago, Guest 3469e...6db said: Om noen tar kontakt med meg direkte for et tapt bankkort og krever betaling, så går jeg direkte til anmeldelse. Dette vil nok sikkert provosere og produsere mye papirarbeid. Personlig vil jeg alltid åpne lommeboken som takknemlighet. Å ta et aktivt gissel i min eiendom gidder jeg ikke. Fant et bankkort, kontakta eieren men hun hadde bestilt nytt allerede. Kan jeg likevel levere det inn til adressen som står på kortet og få finnerlønn på 200kr? Anonymous poster hash: 3469e...6db Anonymous poster hash: 42311...6bf Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september Spell skrev (17 minutter siden): Har aldri hørt om finnerlønn på bankkort En del kortselskaper som leverer MC og visa har "finnerlønn" Dem vil rett å slett ha kortene ut av sirkulasjon. Det er mulig å få kjørt handel med kort via "nødløsning" som mange kortterminaler ennå støtter (når dem ikke får kontakt med bank) Det er som regel små beløp, men i teorien er det mulig å misbruke kort på det viset. (i praksis nesten umulig siden man må ha pin-kode) På baksiden av 2 av mine kort står det "reward if returned" Hvor stor den er aner jeg ikke. Men på dem fleste jeg har står det ikke noe, så der er det vel ikke finnerlønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå