Gjest d68c8...8a1 Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september Hei, jeg har fått jobbb som tilkallingsvikar i en ganske krevende jobb. Har allerede en 100% jobb. Nye arb giver forventer nærmest at jeg skal møte opp på opplæring hver dag - da det trengs for å lære seg systemet. Saken er jo at jeg langt ifra har tid til det pga annen jobb. Burde de ikke nevnt noe om det i intervjuet? Føler nå at jeg må gi meg kort tid inn i den nye jobben. Min plan var egentlig opplæring 1-2 ganger i uka - men, det virker ikke som om det er mulig å lære systemet når man har opplæring såpass sjeldent. Anonymous poster hash: d68c8...8a1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 5. september Rapporter Del Skrevet 5. september Merkelig. De må vel ha vært klar over at du allerede har en 100% stilling. Du er også klar over at det er din faste arbeidsgiver som skal prioriteres, og at dersom din tilkallingsvikar går ut over denne jobben - så kan du møte på problemer. Hovedarbeidsgiver må også godkjenne på forhånd at du tar på deg andre jobbet, ut over den faste stillingen. For meg høres det du som du har mer enn nok med en 100% stilling alene. Det er stor risikosport i å jobbe over 100%, særlig i helseomsorgen..... du sliter ut kropp og sinn, og langtidseffektene kommer først etterpå. Er det verd det? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september Det er vanleg at hovudarbeidsgivar setter krav om godkjenning av biarbeidsgivar, men det må i så tilfelle være avtalt. Om det ikkje er avtalt så kan ikkje hovedarbeidsgivar kreve anna enn at du møter utkvilt til avtalt arbeidstid. Når du som tilkallingsvikar skal møte er heilt avhengig av kva som er avtalt. Som tilkallingsvikar så vil du vanlegvis ikkje ha fast arbeidstid og sjefen din må spørre om du er ledig. Sjefen kam sjølvsagt ha forventningar til deg, men dine forpliktingar er knytt til det som er avtalt. Det å sjonglere mellom to arbeidsgivarar vil uansett være ditt ansvar å få til, og er ein risiko du tek når du tek på deg forpliktingar ovanfor to ulike arveidsgivarar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå