Emmaza Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september Jeg kjøpte en robotstøvsuger av typen Roborock på Elkjøp som jeg prøvde i en mnd. Problemet med denne var at når den hadde laget et kart over deler av første etasje (høye dørkarmer som gjør at den ikke går overalt), og jeg hadde laget en no-go-zone i stua, ville den ikke støvsuge på blant annet badet og soverommene når jeg flyttet den dit (disse rommene var ikke med i kartet da den fysisk måtte løftes til disse rommene). Dette fordi den mente den var i denne no-go-sonen, og måtte flyttes. Den kunne med andre ord kun støvsuge i under halve huset, noe en støvsuger til 5500,- burde klare. Dette er helt på andre siden av huset, så den var ikke i nærheten av denne sonen. Jeg lagde nytt kart flere ganger, og resatte den flere ganger uten at dette fungerte. Noen ganger kunne den kjøre, andre ganger sa den at den ikke kunne. Jeg ønsket derfor å levere den. Den hadde noen riper som gjorde at butikken sa de ikke kunne ta den inn uten et avslag. Dette avslaget var på 10%. Jeg lurer her på mine rettigheter da det ikke nødvendigvis er det fysiske produktet det er noe feil på, men appen og produktet sammen. Kan butikken trekke fra 10% ved en reklamasjon grunnet riper? Jeg sendte klage til Elkjøp sentralt, men fikk til svar at det var butikken som måtte ta dette. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september Du kan vel legge det inn som en ny etasje eller noe, så lagre kart på nytt over de områdene. Da var du ulike kart for hver etasje, og du bare bytter mellom disse ut i fra hvor den skal jobbe. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september Dette er i grunnen ingen reklamasjon og du må nok bare være glad at de vil ta tilbake poduktet. Elkjøp må selge produktet til redusert pris. 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september (endret) Jeg har en eldre roborock, kanskje den faktisk er bedre. Der kan jeg sette den i et rom den ikke kommer til, så trykker jeg bare på start knappen og den støvsuger rommet uten noe mas, før den er ferdig og ikke finner veien til docking. Ellers syns jeg 10% avslag var positiv løsning fra elkjøp sin side. Endret 4. september av OC-Freak 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå