Gå til innhold

Trekker Concord fra butikkhyllene – full refusjon til alle som har kjøpt


Anbefalte innlegg

3 hours ago, P7SA said:

Concord er i grunn et prakteksempel på hva som skjer om man kaster millioner på et spill uten å gjøre grunnleggende markedsresearch eller teste ut spillrespons rettet mot et gjennomsnittlig publikum underveis. Å kun lytte til tilbakemeldinger fra eget ekkokammer kan være farlig. Så farlig at man riskurerer å bruke 8 år og kanskje 100-250 millioner dollar som går rett i dass. Forhåpentligvis lærer Sony og andre av dette. Eller man kan drive på litt som Ubisoft, Disney og andre. Bare prøve varianter av samme dårlige oppskrift igjen og igjen og håpe at man til slutt slutter å tape enorme summer. Idioti på høyt nivå. Herlig god underholdning å følge med på fra sidelinjen da. :) 

Ikke noe av dette har med woke å gjøre. Jeg aner heller ikke hva du mener "eget ekkokammer".

Concord var en del av storsatsingen på GaaS som Sony allerede har revurdert og nedskalert kraftig så du skal ikke være bekymret over at de ikke vet hva som foregår. De kommer dog neppe til å høre på anti-woke-maset. Så dummer er de ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, P7SA said:

At et spill er estetisk pent/visuelt appelerende er høyst relevant når det er snakk om å nå ut til et veldig bredt publikum. At det ikke oppleves avstøtende er også viktig. Concord var tross alt et hero-shooter. Et heltespill. Karakterene er veldig sentrale. Og spillet fant ikke akkurat opp hjulet på nytt igjen, så da gir det ikke mening å være betydelig dårligere enn det som allerede er tilgjengelig gratis.

At man ikke får trykt opplagt og polariserende politikk i trynet ville også vært til stor hjelp dersom målet er å treffe et bredt publikum med tilhørende salgstall.

Det var ikke noe opplagt polariserende politikk i Concord, men etter hva jeg skjønner er karakterene rett og slett kjedelige. Den lille minoriteten som lar seg hisse opp over Concord er uansett ikke vits å høre på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
11 hours ago, rabler said:

Ikke noe av dette har med woke å gjøre. Jeg aner heller ikke hva du mener "eget ekkokammer".

Concord var en del av storsatsingen på GaaS som Sony allerede har revurdert og nedskalert kraftig så du skal ikke være bekymret over at de ikke vet hva som foregår. De kommer dog neppe til å høre på anti-woke-maset. Så dummer er de ikke.

 

11 hours ago, rabler said:

Det var ikke noe opplagt polariserende politikk i Concord, men etter hva jeg skjønner er karakterene rett og slett kjedelige. Den lille minoriteten som lar seg hisse opp over Concord er uansett ikke vits å høre på.

Din "kjedelig" kommentar har jeg i grunn adressert her:

Dette med ekkokammer. Er litt som når du påstår spillet ikke er woke og avfeier det du ikke ønsker å høre. Det ser ut til å ha vært flere med slik mentalitet innad i FirewalkStudios.

(Screenshot fra over to måneder siden)

image.thumb.jpeg.a7929309ce23a2717e60e76a64009913.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
P7SA skrev (18 minutter siden):

Er litt som når du påstår spillet ikke er woke og avfeier det du ikke ønsker å høre.

Vennligst gi en definisjon på hva woke er for noe, for om det er noe så er det iallefall ikke å ha en "stygg" karakter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Duriello skrev (16 timer siden):

Spiller sex appeal noen rolle? Det er ett spill! 🤦

Dette er grunnlegende menneskelig psykologi. Så det har mye å si, hva vi mennesker tenker og reagerer ved første øyekast. Man kan oppveie dette med andre elementer, men akkurat skjønnhet er noe som skjer i øyeblikket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Vennligst gi en definisjon på hva woke er for noe, for om det er noe så er det iallefall ikke å ha en "stygg" karakter.

Woke er å være våken for sosial diskrimiering. Mennesker som er woke vil ofte ha et fokus på å unngå sosial diskriminering, spesielt når det kommer til rase og kjønn. I teorien en veldig god ting som jeg støtter.  Dessverre trekkes det ofte alt for langt. Slik som er tilfelle med Concord. Der har man eksempelvis pushet frem pronomen på alle karakterer. Det til tross for at folk flest ikke ønsker å omtale seg på den måten.

I forsøk på å være inkluderende ovenfor minoriteter som er mindre representert i spill og media, har de eksempelvis ekskludert pene og unge damer til fordel for "mindre pene" og eldre. Karakterer med androgyne trekk er ekstremt overrepresentert i spillet sammenlignet med hva vi finner i normalbefolkningen. Ganske ironisk siden de ville være inkluderende og representere et vidt spekter av mer normale mennesker. En rekke slike avstøtende bommerter er gjort grunnet et opplagt og overdrevet fokus på å presse frem minoritetspolitikk fremfor å lage et bra spill som appellerer til massene.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, P7SA said:

Spesielt streamere som Asmongold som faktisk kan si ting rett ut som det er uten å miste publikum.

Dette er veldig feil. Det er mange ting Asmongold kunne sagt som ville fått han til å miste deler av publikummet han har idag. Ting som å sloss imot at det er woke er et problem i spill eller åpent si at han ikke føler synd på brannmannen som ble skutt under angrepet på Donald siden han støttet en fyr som hadde prøvd å utføre statskupp, 

Han har helt klart kultivert sitt publikum som i seg selv har gitt han en viss mengde audience capture.

Når jeg selv skriver dette her, så innser jeg at jeg selv er jo et eksempel på at du tar feil. Jeg har jo helt sluttet å se på asmongold, nettopp fordi det er bare den samme gamle klagingen om woke eller glazing av trump, det var mye bedre content før.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
50 minutes ago, shockorshot said:

Dette er veldig feil. Det er mange ting Asmongold kunne sagt som ville fått han til å miste deler av publikummet han har ida

Joda, selvsagt eksisterer det mange ting han kunne sagt som hadde gjort at han mistet deler av publikumet. Men konteksten her var Concord og nærliggende politikk som er relevant for diskusjonen om hvorfor spillet endte opp som det gjorde. 

35 minutes ago, Iki said:

Dette må vel være det motsatte av woke? Å sette folk i båser er vel ikke særlig bra?

Når woke og andre ideologier pushes for hardt kan det i flere tilfeller bli selvmotsigende. Men det er like fullt woke-mentalitet og ideologi  som ligger bak og har som pushet frem problemet med at alle karakterer ender opp med å få pronomen.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
10 minutes ago, P7SA said:

Joda, selvsagt eksisterer det mange ting han kunne sagt som hadde gjort at han mistet deler av publikumet. Men konteksten her var Concord og nærliggende politikk som er relevant for diskusjonen om hvorfor spillet endte opp som det gjorde. 

Ja, og det han sier i videoen spiller rett inn til hva som er hans core audience om dagen. Så ville ikke ha kvalifisert den videoen fordi han kan si det rett ut uten å miste publikum, når han sier nøyaktig hva hans publikum vil høre.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (19 timer siden):

At et spill er estetisk pent/visuelt appelerende er høyst relevant når det er snakk om å nå ut til et veldig bredt publikum. At det ikke oppleves avstøtende er også viktig. Concord var tross alt et hero-shooter. Et heltespill. Karakterene er veldig sentrale. Og spillet fant ikke akkurat opp hjulet på nytt igjen, så da gir det ikke mening å være betydelig dårligere enn det som allerede er tilgjengelig gratis.

At man ikke får trykt opplagt og polariserende politikk i trynet ville også vært til stor hjelp dersom målet er å treffe et bredt publikum med tilhørende salgstall.

Hvilken politikk presenterte spillet med sin retro 70-talls space-punk stil..?

Hva heter lead character designer, og hva slags ideologi fremmer han..?

...

De som stod for postere og reklamer har gjort en sykt dårlig jobb. Hvis man ser videoer så ser ikke spillet ut som Guardians of the Galaxy konstruert av kinesisk AI med døde planeter som bakgrunn.

 

Mekanisk ser det faktisk svært bra ut, jeg tviler ikke på at det rent spillteknisk er svært bra gjennomført, rom betyr at spillopplevelsen er god.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Mekanisk ser det faktisk svært bra ut, jeg tviler ikke på at det rent spillteknisk er svært bra gjennomført, rom betyr at spillopplevelsen er god.

 

Når spillet blir trukket fra markedet så er det vel en del av det du skriver her som ikke helt holder vann. 😅

Regner med at det at de satte en pris på spillet er en medvirkende årsak, men hovedårsak er jo at de prøvde å finne opp hjulet på nytt uten å få det helt til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kall det woke, politisk korrekt, eller hva man måtte ønske. Det spiller ingen rolle. De laget karakterer som ikke appellerer til andre enn spesielt interesserte. 

Skal man lage attraktive karakterer må det enten være karakterer man kan kjenne seg igjen i, eller karakterer man har lyst til å spille med. Karakterer som først og fremst er der for å representere mangfold er uinteressante for alle unntatt den lille gruppen minoritet som blir representert. Det er ingenting galt i å lage inkluderende karakterer, men når du gjør det på bekostning av normale/attraktive karakterer folk ønsker å spille, så får ender man opp med en flopp. 

Jeg tror Sony og Firewalk håpet i det lengste at ved å bare ignorere kritikken og pøse på med penger, så skulle det ordne seg. Men gamere er kanskje ikke like lettlurt som kinogjengere

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (27 minutter siden):

Ja, og det han sier i videoen spiller rett inn til hva som er hans core audience om dagen. Så ville ikke ha kvalifisert den videoen fordi han kan si det rett ut uten å miste publikum, når han sier nøyaktig hva hans publikum vil høre.

Nå vil jo poenget komme ann på sak til sak. Men vil påpeke at hvis du mener dette, så er jo det et tegn på hele denne diskusjonen. Om at Concord er sett på som woke. Mtp på hvor mange følgere han har, og som har sett videoen. Om det er woke, er jo den videre diskusjonen som P7SA har begrunnet bra.

Men tilbake til Asmond

Kan jo ta et eksempel om da han såg Star Citizen videoer. Da kom det jo en storm om scam, og vitsing om at det aldri blir ferdig i chat.

Men han motstride dette, med å påpeke at arbeidet vises jo i det CIG viste. Og at det vil være et spill som alltid utvikles. Videoen av dette finnes, men er ihvertfall et eksempel hvor han hadde en motsatt mening en de fleste i kommentar feltet. 

Nå følger jeg ikke han fast, så hvor ofte dette har skjedd har jeg ikke full kontroll på. Men han stod ihvertfall imot en svært vanlig holdning rundt Star Citizen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (58 minutter siden):

Men det er like fullt woke-mentalitet og ideologi  som ligger bak og har som pushet frem problemet med at alle karakterer ender opp med å få pronomen.

Hvorfor det? 

Du er klar over at dem har pronomen i Overwatch også? Inkludert "de/dem"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (17 minutter siden):

Hvorfor det? 

Du er klar over at dem har pronomen i Overwatch også? Inkludert "de/dem"

Nå har jeg aldri spilt Overwatch..men det jeg har sett av karakter galleriet der virker en del freshere og appellerende til spillere. 

Det er kanskje nok? Aner ikke. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, shockorshot said:

Når jeg selv skriver dette her, så innser jeg at jeg selv er jo et eksempel på at du tar feil. Jeg har jo helt sluttet å se på asmongold, nettopp fordi det er bare den samme gamle klagingen om woke eller glazing av trump, det var mye bedre content før.

Dessverre er det enkelt å selge klaging og negativitet. Det er en av grunnene til at gaming forum har blitt så vanvittig dårlige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

De som stod for postere og reklamer har gjort en sykt dårlig jobb. Hvis man ser videoer så ser ikke spillet ut som Guardians of the Galaxy konstruert av kinesisk AI med døde planeter som bakgrunn.

 

Mekanisk ser det faktisk svært bra ut, jeg tviler ikke på at det rent spillteknisk er svært bra gjennomført, rom betyr at spillopplevelsen er god.

Det er mye rart som har skjedd rundt Concord. Hvorfor bestemte de å ta betalt for spillet når de største konkurrentene er F2P? Og hvorfor har det vært så lite reklame for spillet? Det virker nesten som de gav opp spillet før det ble sluppet.

Jeg har ikke sett noen som har klaget over det tekniske jeg heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Iki said:

Vennligst gi en definisjon på hva woke er for noe, for om det er noe så er det iallefall ikke å ha en "stygg" karakter.

Jeg tror ikke du egentlig ønsker å åpne den døren. Det er de utroligste mengder dritt som risikerer å renne ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...