Gå til innhold

Trekker Concord fra butikkhyllene – full refusjon til alle som har kjøpt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tabben de gjorde med Concord var å ta betalt for spillet. Konkurransen er rett og slett for stort og mange av de største Games as a Service (GaaS) spillene er gratis å spille.

Siden de har refundert pengene regner jeg med de har tenkt å slippe spillet om en stund med en f2p-modell. Så blir det artig å se om de klarer å konkurrere om spillerne.

De må nok ha mer innhold også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Hero shooters er ikke mi greie, men det markedet er jo så beinhardt at om de to tingene spillere snakker om er at karakterene ser ut som guardians of the galaxy på B-budskjett og hvor mye input-lag det er, så burde noen med beslytningsansvar stikke fingen i sanden. Det er/var mer en nok talen i det Studioet på alt annet en karakterdesign, så noe med styringen av dette spillet må ha gått alvorlig galt. Skal bli artig og se om det kommer noen fakta ut.
Lenke til kommentar
LampeLars94 skrev (54 minutter siden):

Hvam lagde de dette spillet for? Det er flust med bedre og GRATIS alternativer på markedet.

Skjønner ikke hvordan slike avgjørelser tas.

Sikkert drevet av sunk cost fallacy. Ble jo rapportert at spillet var i ovnen i 8 år, så de måtte nok bare få det kastet ut i markedet. 

 

dualmind skrev (1 time siden):

Hero shooters er ikke mi greie, men det markedet er jo så beinhardt at om de to tingene spillere snakker om er at karakterene ser ut som guardians of the galaxy på B-budskjett og hvor mye input-lag det er, så burde noen med beslytningsansvar stikke fingen i sanden. Det er/var mer en nok talen i det Studioet på alt annet en karakterdesign, så noe med styringen av dette spillet må ha gått alvorlig galt. Skal bli artig og se om det kommer noen fakta ut.

Hvis ikke det kommer noe fakta ut av dette her, kommer nok Concord episoden i Amazon Prime showet Secret Level. Hva i alle dager var det de tenkte? Hvem ønsker faktisk å se Guardian of the Galaxy fra Temu😂

Endret av EnGlemtMech
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (6 timer siden):

Tabben de gjorde med Concord var å ta betalt for spillet. Konkurransen er rett og slett for stort og mange av de største Games as a Service (GaaS) spillene er gratis å spille.

At spillet kostet penger var neppe en fordel, men forklarer ikke hvorfor det feilet så totalt. Spillet ville neppe blitt populært uavhengig av pris. Det var ikke mange spillere som spilte det i beta. Da var spillet tilgjengelig for alle gratis. Det er for øvrig mange Live service-spill som blir suksess til tross for at de koster penger, slik som Helldivers 2.

Det er mer sannsynlig en rekke faktorer som spilte inn.

- Markedet er mettet på hero shooters.

- Spillet skiller seg ikke ut fra mengden. Fremstår veldig generisk.

- Kjedelig og lite appellerende karakterdesign og fokus på politisk korrekthet.

 

 

Endret av Donkey Kong
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sony skal ha kudos for å ta tapet og gi pengene tilbake. Og ikke trenere og prøve å unngå dette spørsmålet.

Nå skal jeg følge moderatorene og ikke si hvorfor jeg mener dette var en varslet katastrofe. La oss holde trollet i esken.

Men spillet var helt enkelt et spill, gamere ikke var interessert i. Så jeg håper Sony ser på markedsanalyse sin av Concord. Og så prøve å forstå hvor det gikk galt, også trollet i esken. Sammenligne seg med andre sjangre og underholdnings arenaer, og de på trender. Tror jeg er et must for å unngå dette igjen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det som jeg syns er fascinerende er at det er selveste Sony som ikke har skjønt hva de driver med. En total flopp gjennomført av de som tydeligvis er noen av de flinkeste i bransjen. Med den fartstid og erfaringer, tyder det på at det går an å være blind selv om man er en bauta. Imponerende!

PS eller er det bare et symptom på aksjeselskapssyken??

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (2 timer siden):

At spillet kostet penger var neppe en fordel, men forklarer ikke hvorfor det feilet så totalt. Spillet ville neppe blitt populært uavhengig av pris. Det var ikke mange spillere som spilte det i beta. Da var spillet tilgjengelig for alle gratis. Det er for øvrig mange Live service-spill som blir suksess til tross for at de koster penger, slik som Helldivers 2.

Det er mer sannsynlig en rekke faktorer som spilte inn.

- Markedet er mettet på hero shooters.

- Spillet skiller seg ikke ut fra mengden. Fremstår veldig generisk.

- Kjedelig og lite appellerende karakterdesign

Samt lite markedsføring og psn integrering.

Det at man også måtte kjøpe spillet for å få tilgang til betaen.

Dårlig lanseringsdato hadde de også.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (22 minutter siden):

Det var åpen beta. Se linken.

Betaen de startet med var lukket, kun for dem som pre-ordera spillet. Etter denne kom det en åpen en, men den krevde fortsatt at man hadde oppkobling til psn.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (36 minutter siden):

Betaen de startet med var lukket, kun for dem som pre-ordera spillet. Etter denne kom det en åpen en, men den krevde fortsatt at man hadde oppkobling til psn.

Oppkobling til PSN stenger noen ute, men det er svært mange millioner som da ville hatt tilgang. At et gratis spill ikke tiltrakk seg flere spillere tilsier at spillet ikke ville gjort det bra om det var "free to play" ved lansering.

For øvrig vet jeg ikke hvorfor markedsføring/promotering av spillet peker seg ut i negativ retning. Personlig har jeg sett mange reklamer for spillet. Det er vel antatt at Sony brukte store summer på å promotere spillet.

Spillet floppet ikke fordi spillet ikke ble vist frem. Spillet floppet fordi mulige kjøpere ikke likte det som ble vist frem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Donkey Kong said:

Oppkobling til PSN stenger noen ute, men det er svært mange millioner som da ville hatt tilgang. At et gratis spill ikke tiltrakk seg flere spillere tilsier at spillet ikke ville gjort det bra om det var "free to play" ved lansering.

Folk vil gjerne ha en god grunn for å installere "enda en launcher" eller registrere seg hos enda en tjeneste. Da må spillet ditt være hypet eller bedre enn konkurrentene fra starten av. Det er selvfølgelig ikke forklaringen på alt, men jeg vet selv at om noen hadde lokket med Open Beta på et ukjent spill på Steam, og når jeg trykket ble jeg møtte med registreringssjema for PSN, hadde jeg nok klikket tilbake.

Det er fullt mulig jeg bor under en stein, men jeg hadde faktisk ikke hørt om/bitt meg merke i spillet før det var i media pga. floppen.

Endret av likferd
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (1 time siden):

Oppkobling til PSN stenger noen ute, men det er svært mange millioner som da ville hatt tilgang. At et gratis spill ikke tiltrakk seg flere spillere tilsier at spillet ikke ville gjort det bra om det var "free to play" ved lansering.

Oppkobling mot psn ble et stort negativ etter helldivers 2 problemene rundt dette.

Spillet var aldri gratis.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...