Gå til innhold

Mestrer ikke ny jobb


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Skriver på vegne av kjæresten,

hun har fått seg en ny jobb som hu absolutt ikke liker likevel. Ser på henne at hu er sliten etter hver vakt, og ikke like lykkelig som hun var før i tiden. Hu har sånn sett kun hatt 4-5 vakter der - noe jeg prøver å forklare henne om at tar lengre tid men hun vil beklageligvis ikke høre. Hun vurderer nå å si opp, er egentlig det innafor etter 4-5 dager? Prøver å motivere, men hu tar ikke til vettet.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt innafor å si opp en jobb som ikke funker for arbeidstaker. Det er derfor arbeidsmiljøloven tillater prøvetid på inntil 6 måneder.

Men personlig så ville jeg forsøkt i litt lenger tid enn en arbeidsuke før jeg la inn oppsigelse. Hun kan også snakke med sin nærmeste leder for å se om det er tilpasninger de kan gjøre for å øke trivsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gentlemanful skrev (11 minutter siden):

Hei folkens,

Skriver på vegne av kjæresten,

hun har fått seg en ny jobb som hu absolutt ikke liker likevel. Ser på henne at hu er sliten etter hver vakt, og ikke like lykkelig som hun var før i tiden. Hu har sånn sett kun hatt 4-5 vakter der - noe jeg prøver å forklare henne om at tar lengre tid men hun vil beklageligvis ikke høre. Hun vurderer nå å si opp, er egentlig det innafor etter 4-5 dager? Prøver å motivere, men hu tar ikke til vettet.

 

 

Har hun fått tilstrekkelig opplæring? Hvis det er helt i starten kan ting virke overveldende. Du sier ikke noe om hvilken type jobb det er, men å fp en ny jobb kan være veldig utfordrende før en kommer inn i det. Som gavekort sier ville jeg kanskje gitt det noe lengre tid, men prøvetiden er der av en grunn...

Lenke til kommentar
Tussi skrev (14 minutter siden):

Har hun fått tilstrekkelig opplæring? Hvis det er helt i starten kan ting virke overveldende. Du sier ikke noe om hvilken type jobb det er, men å fp en ny jobb kan være veldig utfordrende før en kommer inn i det. Som gavekort sier ville jeg kanskje gitt det noe lengre tid, men prøvetiden er der av en grunn...

Tror de holder på å lære henne opp - og de har sagt det tar tid å komme inn i det, men fortsatt virker hun noe demotivert. Rart da vi er avhengig av at begge er i jobb. Og som dere sier så hadde vel jeg også prøvde mer 1-2 måneder før eventuelt jeg hadde sagt opp.

Lenke til kommentar
Gentlemanful skrev (8 minutter siden):

Tror de holder på å lære henne opp - og de har sagt det tar tid å komme inn i det, men fortsatt virker hun noe demotivert. Rart da vi er avhengig av at begge er i jobb. Og som dere sier så hadde vel jeg også prøvde mer 1-2 måneder før eventuelt jeg hadde sagt opp.

Hun bør søke på nye jobber og få et jobbtilbud før hun sier opp, man har jo bare en mnd oppsigelsestid i prøvetiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...