Gjest 35b57...1f6 Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september Undrer meg over hvordan dette rent praktisk gjøres ved evt sak. Jeg kjøpte en bolig for 12 mnd siden, da kjøpte jeg boligKJØPERforsikring, Selger hadde på sin side også SELGER forsikring. Nå skal jeg flytte og megler mener jeg bør kjøpe SELGERforsikring. Jeg stusset litt og sa, det vil kun beskytte meg i 1 år korrekt? Ettersom jeg har 4 år igjen med min egen boligselgerforsikring mot "min" forrige eier. Så hvis ny eier finner noe innen de neste 4 årene som er nok til å trigge forsikringen, så vil vel jeg kunne reise krav mot min tidligere selger også? Noen som vet gangen i dette? Eller opphører min KJØPERforsikring når jeg selger boligen igjen? Takk for evt tips og svar. Anonymous poster hash: 35b57...1f6 Lenke til kommentar
Gjest 35b57...1f6 Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september Skal sies at alle forsikringene er fra samme selskap..Både kjøper og selger på alle plan. Så de sitter jo bare i sak mot seg selv. Anonymous poster hash: 35b57...1f6 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september Meglere er vel stort sett opptatt å pushe disse fordi de får provisjon. Dersom du selger en bolig som du har god kontroll på og du er ærlig, så er det lite nødvendig med en slik "forsikring". I ditt tilfelle hadde jeg uansett droppa det så lenge boligkjøperforsikringen også gjelder om du videreselger. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september BoligKJØPERforsikring er et produkt som hypotetisk sett betaler for en middelmådig advokattjeneste hvis du trenger å saksøke selger, som i stor grad er inkludert i innboforsikringen de fleste har. Boligkjøperforsikring gjelder for et konkret kjøp av en konkret bolig. BoligSELGERforsikring er et produkt som delvis forsikrer risikoen din for å måtte betale hvis det blir påvist mangler ved boligen din. Det er ikke slik at du automatisk kan snu deg rundt og peke på forrige selger - du er ansvarlig som selger overfor din kjøper, og dine reklamasjonsfrister o.l. kan være utløpt uten at din kjøpers frister er det. Mangler som har oppstått i din eiertid kan du naturligvis heller ikke henvise til noen andre. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå