Spillredaksjonen Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september Test: Glorious GMMK PRO 75 % modulært tastatur Det koster skjorta, ja. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september (endret) Jeg begynte å bygge eget tastatur for et par år siden. Den gang måtte man henge seg på dodgy group buy ordninger og stole på at fremmede folk på nettet forvaltet pengene dine mens fabrikken produserte delene. Fint å se at mainstream produsenter endrer på dette slik at folk ikke trenger å forholde seg til slikt lenger. Det jeg vil anbefale artikkelforfatteren om å gjøre er å utforske med ulike former for demping i chassiset for å redusere noe av den metalliske lyden. Nå kjenner jeg ikke dette tastaturet, men på mitt er det veldig stor forskjell i lyd mellom et tomt chassis, og et som er fylt med en tynn skum-matte, eller bomull/vatt for den saks skyld. Man kan ta bort en god del av resonansen slik hvis man vil (er ikke alle tastaturer man ønsker å dempe lyden på, så det er en smakssak). Hvis space, enter og backspace følges trege så bør du skru ut stabilisatorene, rengjøre de for smøremiddel, og deretter smøre de opp igjen selv (dielectric grease, eller Krytox 205g0 funker bra). Ligger noen gode videoer av hvordan dette gjøres på YouTube (sjekk Taeha Types). Jeg har også tatt meg bryet med å åpne opp hver eneste bryter for å smøre de opp selv. Da smører man alle deler som berører hverandre, samt topp og bunn på fjæren inni. Når de settes sammen igjen kan man også sette inn en syltynn plastfilm mellom topp og bunn på huset til bryteren for å stramme opp hele bryteren. Alt for å få en «tightere» følelse og lydprofil. Ligger massevis av guider på YouTube for dette også. Men avslutningsvis så synes jeg det er moro at custom tastaturer begynner å bli mer populært. Ja, det koster som oftest mer enn masseproduserte kinaprodukter fra gamingprodusenter, men brukeropplevelsen er milevis bedre når du har fått tunet inn tastaturet slik du vil ha det. Dette er et dypt hull hvis man først ramler ned i det! Men jeg ville aldri gått tilbake til et masseprodusert mekanisk tastatur igjen nå. Jeg får nesten grøsninger når jeg prøver gaming tastaturer på Elkjøp osv. Bråkete og slarkete i alle bauer og kanter sammenlignet med det jeg har bygget hjemme. Endret 3. september av Ping7 Skrivefeil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå