Gjest 9cf8d...d80 Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september Jeg undres, hva fyller lærere for småbarn tiden på jobb med? Disclaimer: Det er ikke slik overalt! Lærer A som jeg kjenner godt er lærer for en 2.klasse med 23 elever: Ankommer jobb kl 08.00, kaffe + lærergossip til 08:20 Første time starter 08:30, skole dag slutter 13:15, ut av klasserom innen 13:30. 3 dager hver uke er det dog følgende opphold fra kl 09:30 - 12:30 hvor læreren ikke har barna. Hvis vi legger av 30 minutter til lunsj, og 40 minutter til med svada (læreprat mm) Da består 3 dager slik : Faktisk undervisning = 2 timer. 6 Timer gjenstående. Resterende 2 dager slik : Faktisk undervisning 4 timer, 4 timer gjenstående. Dette er gitt at man tenker en arbeidsdag fra 08:00-16:00 Skolen mitt eksempel gjelder har ikke slik at lærerne er pålagt å være på jobb til 16:00 som jeg vet flere skoler opererer med, så jeg har observert og fått bekreftet at samtlige som har det slik drar rundt 14:00 hver dag. Får også vite at hver uke har de flere ganger ila uken har de "ipad" tid. Hvis de har vært flinke får de opptil 45 minutter daglig med ipad tid som de kan gjøre som de vil, det sies at de da bruker læreapper. ( Altså ipad tid utenfor læreplan ipad tid) Han jeg kjenner godt sier han har verdens beste jobb, rett å slett fordi han aldri har stress i jobben sin. hans kvinnelige kolleger derimot klager visst en god del, selv med samme timeplan som han. Men det får være en annen sak. 3 mnd ferie har de også. ( Reelt, ikke på papiret ) i følge min bekjent. Har fått den samme historien fra hans bror som også er lærer et annet sted i landet. Skal sies til sist her, jeg spør ikke om hva lærere for de eldre barna hva de gjør, de er jo mye mer hands on garantert og har myyyye mer jobb. er ment for de som har barna ila de første 3 årene på skolen når arbeidsdagen virker relativt kort. Anonymous poster hash: 9cf8d...d80 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. september Del Skrevet 2. september (endret) Hvorfor bryr du deg? Hvorfor spør du ikke han du kjenner så godt hvis du lurer så fælt? Endret 2. september av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå