Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Forslag til film på en søndag etter en sen lørdag?

Alfred_A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du liker japanske samurai-filmer fra 70-tallet kan jeg varmt anbefale denne serien (jeg vet dessverre ikke hvem som strømmen den). Jeg så den på DVD for ikke så lenge siden, og storkoste meg :grin::

Endret av backtoback
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, backtoback said:

Dersom du liker japanske samurai-filmer fra 70-tallet kan jeg varmt anbefale denne serien (jeg vet dessverre ikke hvem som strømmen den). Jeg så den på DVD for ikke så lenge siden, og storkoste meg :grin::

Takker så meget for et tips innenfor en sjanger jeg ikke har vurdert. Skal sjåast 🙂

Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (5 minutter siden):

IKKE se Trolljegeren med Otto Jespersen (eller andre filmer filmet med håndholdt kamera som vugger når de går/løper).

Satt fyllesjuk og klein på kino og så denne, måtte gå ut.

Den er jo episk bra og komisk..

Troll på Netflix er i samme sjanger bare litt mer Hællæwood.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Alfred_A said:

Ble sent i går så går virkelig tregt i dag. I dag blir sofaen en god venn. Forslag til film / serie?

Høres ut som en perfekt anledning til å (re)binge Breaking Bad.

eller alternativt. Breaking Bad For Kids

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg blir aldri lei av å se filmer av min japanske favorittregissør Yasujirō Ozu (1903-1963).
Alle hans filmer passer godt til lange, late og avslappene søndager på sofaen foran TV'en. Jeg mener Tokyo Story (1953) er den beste filmen å starte med hvis du aldri har sett en Ozu-film. Alle hans filmer er familiedramaer, altså veldig langt unna blodige samurai-filmer som jeg foreslo tidligere. Fabelaktige skuespillere, spesielt Setsuko Hara (1920-2015) og Chishû Ryû(1904-1993).

Sitat

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Yasujirō_Ozu

Blant hans mest folkekjære filmer er Late Spring (1949), Tokyo Story (1953) og An Autumn Afternoon (1962).

Ozu er ansett som en av verdens største og mest innflytelsesrike filmskapere, og hans verk har fortsatt å høste anerkjennelse etter hans død. I Sight & Sound 2012 ble Ozus Tokyo Story kåret til den tredje beste filmen gjennom tidene av kritikere verden over. I samme undersøkelse ble Tokyo Story kåret til tidenes beste film av 358 regissører og filmskapere over hele verden.

Translated by DeepL.com (free version)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...