Gå til innhold

Svarer på Dustborn-kritikken: – Nulltoleranse for trakassering og trusler


Anbefalte innlegg

RyanGraves skrev (19 minutter siden):

De hadde en ganske unik tilnærming til inkludering i House of the dragon. Ble det noe nevneverdig oppstyr rundt dette?

I forkant ja, og nå må du huske at fans av både bøkene og GoT såg for seg en fortsettelse av den svake historien fra de siste sesongene i GoT. Og da er ikke endringer pga DEI, akkurat det man trenger. Men dette ga seg fort, når storyen, skuespill og kvaliteten var solid. Så seertall steg faktisk etter de første episodene når ryktet spredte seg. Og nå snakker vi om en tv serie som hadde 29 millioner seer i  snitt per episode!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boing_80 skrev (1 time siden):

Og det verste er at alt faenskapet er importert fra USA. USA som er mer eller mindre paralysert og kan gå gå en uhyggelig tid i møte med tanke på hvem som blir presidenten de neste årene. 

Man ser også at ord og retorikk skiftes omtrent synkronisk i takt med USA. Helt fra klagingen om Anita Sarkeesian og "Social Justice Warriors", forkortet til SJW fra Gamergate-perioden. Når begrepet SJW ble faset over i "woke" i USA, ble det faset over til "woke" her i Norge også. Når amerikanske ytre høyre begynte å peke på "pronouns" som en fiende, begynte folk å klage over "pronouns" her også. Ekstra tydelig når det engelske begrepet "pronouns" blir brukt, og ikke det norske ordet pronomer

Og hvis du besøker tråden om "woke i moderne underholdningsindustri" så er det soleklart at alt som den amerikanske popkulturelle bataljonen for ytre høyre sier man skal være sinna over, det blir folk sinna over i den tråden. Alt, absolutt alt blir kopiert til punkt og prikke fra USA i den tråden. F.eks da ytre høyre-siden i USA begynte å peke på "DEI" som den nye fienden, ble "DEI" det nye skjellordet i den tråden, og evt. andre diskusjoner /tråder hvor det snakkes om kulturkrig.

Amerikanske ytre høyre: "Vær sinna på det vi ber dere være sinna på"

Woke i moderne underholdningsprodukter-tråden: "Sir, yes, sir!"

Og så har du den forretningsmodellen som youtube-grifters bruker for å tjene slanter til å lage antiwoke ragebait som en viss norsk kulturblekke også kopierer til punkt og prikke. Men folk er enkle mennesker og vil helst ha enkle (men ikke nødvendigvis riktige) forklaringer på kompliserte problemer...

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Lush said:

Eksempler takk, så du kan backe opp enkelt setningene dine..

Vel, hvor mange store DEI suksesser har det vært de siste årene da? Eller velger vi bare å se bort ifra at majoriteten av DEI titler, har ikke slått ann... du kan starte med House of the Dragons, masse lore change for DEI, men kvalitet i skuespill og story. Sånn da hjalp jeg deg i gang.

Det du gjør er å stemple enkelte filmer/serier eller spill som ikke har hatt suksess som DEI for å vise at det er grunnen til at de ikke har slått an. Problemet er bare at det aldri er DEI som er forklaringen. Det finnes alltid en annen og mer troverdig forklaring.

Så jeg er rett og slett ikke enig i premisset for påstanden din. Og spesielt ikke når du påstår at det er faktum. Det blir bare for dumt. Det er din mening og jeg er som sagt ikke enig.

 

Endret av rabler
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (2 timer siden):

Amerikanske ytre høyre: "Vær sinna på det vi ber dere være sinna på"

Woke i moderne underholdningsprodukter-tråden: "Sir, yes, sir!"

Som presiert i den aktuelle råden der flere ganger så trenger en ikke noen politisk bevegelse eller påvirkning for å synes at noe er regelrett dritt, spesielt når det er regelrett dritt. Ei heller for å se et mønster på hva som ofte forderver kvaliteten på populære franchiser. Som forbrukere av underholdning er det selvsagt kvalitetsgraden som trekker eller frastøter, at så mange wokeinspirerte utgivelser feiler der er jo dems egen feil. Som dette spillet her hvor budskap tydeligvis var viktigere enn alt annet. Således er denne forestillingen din egentlig ikke noe annet enn en stor cope.

 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (6 timer siden):

Personlig synes jeg bare det er veldig, veldig snålt at mange på venstresiden ikke ser hvor galt det er å omfavne marxisme, kollektivisme, autoritarisme, arvelighet, systemisk rasisme, mobbing, apartheid og andre ting.

Woke forsøker å dra samfunnet bakover i tid. Det er ikke progressivt.

Jepp. Godt sagt. Dette er folk som ser på dystopien Happy New World som en utopi - kanskje 1984 og for alt jeg vet, tatt i betraktning hvor glade de er i tankepoliti, dobbelttenk, newspeak og 2-minutters hat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (6 timer siden):

Som presiert i den aktuelle råden der flere ganger så trenger en ikke noen politisk bevegelse eller påvirkning for å synes at noe er regelrett dritt, spesielt når det er regelrett dritt. Ei heller for å se et mønster på hva som ofte forderver kvaliteten på populære franchiser. Som forbrukere av underholdning er det selvsagt kvalitetsgraden som trekker eller frastøter, at så mange wokeinspirerte utgivelser feiler der er jo dems egen feil. Som dette spillet her hvor budskap tydeligvis var viktigere enn alt annet. Således er denne forestillingen din egentlig ikke noe annet enn en stor cope.

 

Det er min forståelse også. 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (8 timer siden):

Det du gjør er å stemple enkelte filmer/serier eller spill som ikke har hatt suksess som DEI for å vise at det er grunnen til at de ikke har slått an. Problemet er bare at det aldri er DEI som er forklaringen. Det finnes alltid en annen og mer troverdig forklaring.

Så jeg er rett og slett ikke enig i premisset for påstanden din. Og spesielt ikke når du påstår at det er faktum. Det blir bare for dumt. Det er din mening og jeg er som sagt ikke enig.

 

Da er jeg interessert i å høre hvorfor du synes at DEI ikke har hatt noe med hvorfor, flere titler ikke har hatt suksess. Utifra de titlene jeg har nevnt. Du kan gjerne og komme med andre titler, som jeg spurte om. Jeg lytter.

Btw litt rart at du reagerer på ordleggingen min med 'Faktum' og så sier du "Det finnes alltid en annen og mer troverdig forklaring"... som er så og si det samme, med flere ord.. Helt greit, men litt rart..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Innlegg hvor det diskuteres en navngitt utvikler hos Red Thread Games er fjernet. Hen er ikke en offentlig talsperson for selskapet og det er ikke aktuelt å ha slike diskusjoner om privatpersoner.
Hva personen velger å skrive på Twitter (nekter å kalle det for X), får være opp til hen.
Håper dere ser det ironiske i at det forsøkes å kansellere personen i denne sammenhengen.
Dette innlegget skal ikke kommenteres og tilbakemeldinger tas på PM.

Endret av Uderzo
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev:
Boing_80 skrev (1 time siden):

Og det verste er at alt faenskapet er importert fra USA. USA som er mer eller mindre paralysert og kan gå gå en uhyggelig tid i møte med tanke på hvem som blir presidenten de neste årene. 

Man ser også at ord og retorikk skiftes omtrent synkronisk i takt med USA. Helt fra klagingen om Anita Sarkeesian og "Social Justice Warriors", forkortet til SJW fra Gamergate-perioden. Når begrepet SJW ble faset over i "woke" i USA, ble det faset over til "woke" her i Norge også. Når amerikanske ytre høyre begynte å peke på "pronouns" som en fiende, begynte folk å klage over "pronouns" her også. Ekstra tydelig når det engelske begrepet "pronouns" blir brukt, og ikke det norske ordet pronomer

Og hvis du besøker tråden om "woke i moderne underholdningsindustri" så er det soleklart at alt som den amerikanske popkulturelle bataljonen for ytre høyre sier man skal være sinna over, det blir folk sinna over i den tråden. Alt, absolutt alt blir kopiert til punkt og prikke fra USA i den tråden. F.eks da ytre høyre-siden i USA begynte å peke på "DEI" som den nye fienden, ble "DEI" det nye skjellordet i den tråden, og evt. andre diskusjoner /tråder hvor det snakkes om kulturkrig.

Amerikanske ytre høyre: "Vær sinna på det vi ber dere være sinna på"

Woke i moderne underholdningsprodukter-tråden: "Sir, yes, sir!"

Og så har du den forretningsmodellen som youtube-grifters bruker for å tjene slanter til å lage antiwoke ragebait som en viss norsk kulturblekke også kopierer til punkt og prikke. Men folk er enkle mennesker og vil helst ha enkle (men ikke nødvendigvis riktige) forklaringer på kompliserte problemer...

Amerikanske ytre høyre: "Vær sinna på det vi ber dere være sinna på" Woke i moderne underholdningsprodukter-tråden: "Sir, yes, sir!" forsøker du å si at ytre høyre og woke samarbeider? mener du kanskje anti-woke ?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sersjant SEGA skrev (11 minutter siden):

Amerikanske ytre høyre: "Vær sinna på det vi ber dere være sinna på" Woke i moderne underholdningsprodukter-tråden: "Sir, yes, sir!" forsøker du å si at ytre høyre og woke samarbeider? mener du kanskje anti-woke ?

AtterEnBruker henviser til en annen tråd på Diskusjon i en annen kategori som heter "Woke i moderne underholdningsprodukter". 

Endret av Arodem
  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, Lush said:

Eksempler takk, så du kan backe opp enkelt setningene dine..

Vel, hvor mange store DEI suksesser har det vært de siste årene da? 

Bare et tilfeldig utvalg spill som jeg kommer på i farten: Warframe, Baldurs gate 3, Apex legends, Helldivers 2, Hades, Horizon forbidden west, The last of us serien, Life is strange serien.   

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Duriello said:

Helldivers 2? 😅

Ja karakterene har ikke kjønn, bare ulike kroppsfasong, og en stemme og det er jo super DEI må du skjønne. Så kan du ta med fremstillingen av "super earth" og koblingen mot starship troopers og diskusjonen om hvem som som egentlig er de onde i fortellingen.

Litt det samme som skjedde da Battletech fikk mye kritikk for å være woke fordi du kunne velge personlig pronomen på karakteren som kjørte robotene rundt. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...