Gå til innhold

Svarer på Dustborn-kritikken: – Nulltoleranse for trakassering og trusler


Anbefalte innlegg

Poppmunn skrev (4 minutter siden):

Hvilke argumenter? Det eneste jeg sett fra den kanten er korte stikk mot meningsmotstanderne, ofte med beskyldninger om å være rasist/anti-woke/ytre høyre. Hvorfor i det hele tatt prøve på en seriøst diskusjon når det er de eneste responsene du vil få? Fyren er enten et veldig gjennomført troll eller fullstendig virkelighetsfjern, og det er ikke et personangrep, men en observasjon. 

Takk for at du siterte han slik at vi alle kan se den originale teksten før han redigerte den 😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, Poppmunn said:

Hvilke argumenter? Det eneste jeg sett fra den kanten er korte stikk mot meningsmotstanderne, ofte med beskyldninger om å være rasist/anti-woke/ytre høyre. Hvorfor i det hele tatt prøve på en seriøst diskusjon når det er de eneste responsene du vil få? Fyren er enten et veldig gjennomført troll eller fullstendig virkelighetsfjern, og det er ikke et personangrep, men en observasjon. 

Likefullt er det argumentene man må angripe hvis man er uenig. Om det låser seg helt og man har inntrykket av at motdebattant bare er interessert i å lage kvalme er det best å la være å svare dem, alternativt putte dem på ignore via https://www.diskusjon.no/ignore/.

Jeg er selv ikke noe bedre og har gjennom historien en håndfull advarselen for poster som (etter mitt subjektive syn) ikke var i nærheten av hva som har fått utspille seg de siste månedene. For meg synes det som man enten kun har retningslinjer på papiret eller at moderatorene har gitt opp, men man får leve i håpe at de etterhvert forsøker å tilstrebe at vi alle går «etter ballen, ikke mannen». 

Eksempelvis gir jeg gladelig ut tomler til mennesker jeg er uenig med når de saklig diskuterer sitt syn, ref @Lush. Vi trenger ikke være enige, men å synke ned til slike nivåer som hva jeg siterte på forrige side (eller posten etter) ødelegger dette forumet over tid. 

 

Endret av The Very End
  • Liker 5
Lenke til kommentar
The Very End skrev (5 minutter siden):

Likefullt er det argumentene man må angripe hvis man er uenig. Om det låser seg helt og man har inntrykket av at motdebattant bare er interessert i å lage kvalme er det best å la være å svare dem, alternativt putte dem på ignore via https://www.diskusjon.no/ignore/.

Jeg er i utgangspunktet enig. Samtidig tror jeg det er tilfeller der usaklig oppførsel bør påpekes og der et mønster kan være verdt å påpeke. Eksempelvis ser jeg tilfeller der argumentene (eller fraværet av sådanne) og flosklene fremstår så stereotype og som lissepasninger til motparten at jeg lurer på om en later som en tilhører en "side" for å sverte denne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (59 minutter siden):

Mest sannsynlig ødelegger Amazon hele Warhammer 40k serien med dette DEI greia.

50% kvinner i serien som baserer seg på et krigsspill med nesten bare menn 😆

🙂

Insert random quote om imperial guard.

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Martelè skrev (3 timer siden):

Takk for at du siterte han slik at vi alle kan se den originale teksten før han redigerte den 😆

Snakker om saklig debatt.

Du sa spillet er dårlig skrevet. Hva eksakt ved det som er dårlig skrevet..? Fortell om hendelser i historien du selv har sett og vurdert som dårlig, skriveteknisk, og fortelle hvorfor og hva som er dårlig med det.

Kritikerene, anmelderene, kaller ikke det skrivetekniske dårlig, av en grunn.

Det mest unike med Dustborn er hatet det får, når stilen minner om Arcane og Borderlands.

Arcane er circa like woke, i ordets opprinnelige og mest brukte forstand, bare ikke satt til vårt univers.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Lush said:

... Nå diskuterte vi gaming, film og tv serier.. hvor DEI har failet gang på gang. Hvor er du på vei hen?

Det har det jo faktisk ikke gjort.

 

5 hours ago, Lush said:

 

Faktum er at de fleste DEI prosjekter i spill/film/tv serie har ikke skapt noe nytt, men heller valgt å endre etablerte historier til å inkludere DEI. Og det har blitt dårlig kvalitet, som majoriteten ikke liker. The Acolyte er siste kansellasjon og eksempel.

Det er ikke faktum. Det er muligens din mening, men det er alt. Jeg er uenig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For øvrig interessant å se noen av anmeldelsene som gir spillet "ok" karakter. Pressfire sin journalist er åpenbart svært positivt innstilt til det politiske budskapet og historien, og bruker en stor del av anmeldelsen på å angripe politiske meningsmotstandere, samtidig som han vedgår at historien rakner litt mot slutten og at omtrent alt av gameplay ellers er dårlig og at spillet lider av tekniske problemer. Terningkast 4. NRK sin journalist, som tidligere har hisset seg opp over J.K. Rowling, liker tilsynelatende også budskapet, vinklingen og historien, selv om han vedgår at historien ikke sitter like godt hele veien, men snakker veldig lite om faktisk gameplay. Terningkast 4. 

Det illustrerer kanskje at spillet kunne gjort seg bedre som "interaktiv fortelling" med mindre faktisk "spilling", og at å fri til meningsfeller tross alt kan trekke opplevelsen opp for disse. Samtidig er jeg usikker på hvor mange slike stemmer faktisk representerer, og om dommen ville vært den samme hvis en for seg selv gjorde opp hvor gøy en faktisk hadde hatt det. 

https://pressfire.no/artikkel/dustborn

https://www.nrk.no/kultur/anmeldelse_-_dustborn_-1.16999780

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev:
Kenhten skrev (59 minutter siden):

Mest sannsynlig ødelegger Amazon hele Warhammer 40k serien med dette DEI greia.

50% kvinner i serien som baserer seg på et krigsspill med nesten bare menn 😆

🙂

Insert random quote om imperial guard.

Det hadde blitt en bra serie med IG som hovedfokus, men siden space marines finnes så må de jo lage det uavhengig om det finnes noe som gjør de fleste happy. Eller en AoS serie der de har begge kjønn som posterboy/girl faction. Skal jeg være helt ærlig synes jeg det er like greit om det ikke blir noe av. Mistenker at det hadde blitt kokt ned til noe halvhjertet som kun har som mål å skape høye seertall og ikke noe fansen ønsker.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
RyanGraves skrev (6 minutter siden):

Det hadde blitt en bra serie med IG som hovedfokus, men siden space marines finnes så må de jo lage det uavhengig om det finnes noe som gjør de fleste happy. Eller en AoS serie der de har begge kjønn som posterboy/girl faction. Skal jeg være helt ærlig synes jeg det er like greit om det ikke blir noe av. Mistenker at det hadde blitt kokt ned til noe halvhjertet som kun har som mål å skape høye seertall og ikke noe fansen ønsker.

En Band of Brothers i Astra Militarum (med samme kvalitet som HBO's BoB) hadde vært dritkult. Eller filmatisering av Gaunt's Ghost's!

Ach, man kan drømme..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (7 timer siden):

Mest sannsynlig ødelegger Amazon hele Warhammer 40k serien med dette DEI greia.

50% kvinner i serien som baserer seg på et krigsspill med nesten bare menn 😆

Jeg er så glad for at Band of Brothers ikke blir laget i dag. 

Idéen om å gjøre WH40K pk/woke er jo bortenfor absurd.

Imperiet er en gjeng nazikommunistiske fundamentalister. Som 1984 + religiøs fanatisme. Og samfunnet deres funker ikke engang. I likhet med Keiseren selv er imperiet på life support. Jada, space marines ser tøffe ut, men bortsett fra det? Drittfolk. De er mer eller mindre basert på skurkene i en gammel 2000AD tegneserie, Nemesis the Warlock. 

De andre factions i spillet er enten like ille (orker, Eldar) eller verre (necrons, Chaos, tyranids). Jeg mener ok du har den der faction’en av altruistiske sosialdemokrater med stilige litt retro mecha kamproboter men de tvangssteriliserer planeter som ikke vil slutte seg til dem…og bruker hjernevask…den snilleste gjengen i spillet, ladies & gentlemen!!!

Endret av Entern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (5 minutter siden):

En Band of Brothers i Astra Militarum (med samme kvalitet som HBO's BoB) hadde vært dritkult. Eller filmatisering av Gaunt's Ghost's!

Ach, man kan drømme..

Eller Ciaphas Cain 😁

Eller bare en beinhard, bekmørk, 2000AD + Terminator* + Alien** + Event Horizon***. 
Vi følger et par vanlige Empire citizens fra den fryktelige slummen de bor i, i etasje 50 av 500-1000 på en totalt overbefolket drittplanet full av fattigdom, kriminalitet, sinnssykt politi og skikkelig skumle ting nedi etasje 1…til de blir med i Imperial Guard og slåss for livet mot Necrons, Tyranids og Chaos…

*=Necrons. Vel, Terminator besatt av spøkelset til nazi aliens som døde ut for millioner av år siden

**=Tyranids. Bortsett fra at de er verre enn monsteret i Alien. Mye verre. Og smartere. Og bedre til å infiltrere…

***=…Chaos.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er så ultra trist at 4Chan og co. sprer så mye eder og galle om dataspill som karakteriseres som woke etc. Steam er stappfullt av folk som ser woke på høylys dag om så å si de fleste spill. Men ikke så rart når 99% av disse sullikene er ultrakonservative og får vondt i nøttene av at verden går fremover. Spillmediet følger etter og med god grunn. Spill som skal være koselige og hyggelige tidsdrivende underholdning er blitt kuppet av disse folka. Og det verste er at alt faenskapet er importert fra USA. USA som er mer eller mindre paralysert og kan gå gå en uhyggelig tid i møte med tanke på hvem som blir presidenten de neste årene. 

Nei, jeg koser meg Surviving Mars og ser ingenting woke der.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 timer siden):

Det har det jo faktisk ikke gjort.

 

Det er ikke faktum. Det er muligens din mening, men det er alt. Jeg er uenig.

Eksempler takk, så du kan backe opp enkelt setningene dine..

Vel, hvor mange store DEI suksesser har det vært de siste årene da? Eller velger vi bare å se bort ifra at majoriteten av DEI titler, har ikke slått ann... du kan starte med House of the Dragons, masse lore change for DEI, men kvalitet i skuespill og story. Sånn da hjalp jeg deg i gang.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Lush skrev:
rabler skrev (2 timer siden):

Det har det jo faktisk ikke gjort.

 

Det er ikke faktum. Det er muligens din mening, men det er alt. Jeg er uenig.

Eksempler takk, så du kan backe opp enkelt setningene dine..

Vel, hvor mange store DEI suksesser har det vært de siste årene da? Eller velger vi bare å se bort ifra at majoriteten av DEI titler, har ikke slått ann... du kan starte med House of the Dragons, masse lore change for DEI, men kvalitet i skuespill og story. Sånn da hjalp jeg deg i gang.

De hadde en ganske unik tilnærming til inkludering i House of the dragon. Ble det noe nevneverdig oppstyr rundt dette?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...