Martin54 Skrevet 30. august Rapporter Del Skrevet 30. august (endret) Jeg har kjøpt en Asus Mini PC (PN51-E1 - Ryzen 5500U med Radeon-grafikk) for generell hjemmebruk. Fungerer helt strålende, rask og tar ingen plass. Men et problem har den. Ved avspilling av video krasjer den av og til, helt vilkårlig, går i svart og booter. Har innstallert Windows 11 på nytt. Avinnstallert/innstallert AMD Adrenalin, siste versjon. Siste BIOS. Ingenting hjelper. Det er ikke relatert til avspiller programmet, Har prøvd flere og alle krasjer før eller siden Loggen sier:(siste feilmelding før reboot) Oppstarten av registrering av SCEP-sertifikat for WORKGROUP\DESKTOP-LE0C0RU$ gjennom https://AMD-KeyId-52fb59e29aa83a962fb9eef0fe5b4811de6b751e.microsoftaik.azure.net/templates/Aik/scep mislyktes: GetCACaps GetCACaps: Not Found {"Message":"The authority \"amd-keyid-52fb59e29aa83a962fb9eef0fe5b4811de6b751e.microsoftaik.azure.net\" does not exist."} HTTP/1.1 404 Not Found Date: Fri, 30 Aug 2024 17:34:39 GMT Content-Length: 121 Content-Type: application/json; charset=utf-8 X-Content-Type-Options: nosniff Strict-Transport-Security: max-age=31536000;includeSubDomains x-ms-request-id: 1f5f8742-ccc6-4963-8ba9-d4c5170717a1 Metode: GET(204ms) Trinn: GetCACaps Ikke funnet (404). 0x80190194 (-2145844844 HTTP_E_STATUS_NOT_FOUND) Etter litt googling på nett viser det seg at en drøss AMD brukere opplever samme problem uten og finne noen løsninger. Er det noen her som har vært borti dette? Endret 30. august av Martin54 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 31. august Rapporter Del Skrevet 31. august Du har Adrenalin 24.3.1 ? Dette ser ut til å være et AMD-problem, der addressen for ms-autentisering av sertifikatet er feilaktig i chipset-driver. Har du prøvd å de-aktivere TPM i BIOS ? Mulig det kan være en plasterlapp... Lenke til kommentar
Martin54 Skrevet 31. august Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august Hadde siste versjon, men nå har jeg avinnstallert den for å se om jeg får feilen ved og bruke MS Basic Display Adapter. Ja, slo av TPM i BIOS, men feilen kom for det mener jeg. Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 31. august Rapporter Del Skrevet 31. august Hva med å rulle tilbake til en enda eldre versjon driver? Hvis dette ikke er fikset i 24.8.1. Som er nyeste. Lenke til kommentar
Martin54 Skrevet 31. august Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august Sitat Hva med å rulle tilbake til en enda eldre versjon driver? Hvis dette ikke er fikset i 24.8.1. Som er nyeste. Ja, skal prøve ett par versjoner som er en god del eldre. Pluss den nyeste. Lenke til kommentar
Martin54 Skrevet 1. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september Har nå prøvd en del AMD driver, gamle og nye. Tror ikke jeg gidder og kaste bort timesvis på dette siden så mange har denne feilen uten og finne noen løsning. Maskinen hadde null problemer når den ble levert med Windows 10. Det var etter at jeg oppgraderte til Win 11 at problemene kom. Men gjort er gjort.. å returnere til Win 10 er ikke så enkelt. Men jeg gamer ikke så jeg avinstallerer AMD og bruker rett og slett MS Basic Display Adapter. Stabilt. Problemet løst. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Jeg ser at Asus har drivere for både "AMD Chipset Driver", "AMD Graphics Driver" og diverse andre drivere. Men jeg lurer egentlig på om det ikke er bedre at Windows kan finne nødvendige drivere selv. Dessuten Graphics driver kan en også laste ned direkte fra AMD. Asus har også ofte noe tilleggs software som ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå