Gå til innhold

Tanker om at Simen Velle ikke møter opp til betalt arbeid, men krever at navklienter skal møte opp på tiltak?


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (2 timer siden):

Tror alle synes kriminalitet som grovt bedrageri er verre enn å ikke møte opp som folkevalgt, uavhengig av parti.

Hvorfor rangere uønsket oppførsel....Er ikke uønsket oppførsel noe man bør slå ned på uansett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jarmo skrev (1 time siden):

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum vil at folk skal stå opp om morgenen og dra på jobb. Arbeid skal lønne seg, trygd skal ikke lønne seg. Arbeids- og inkluderingsminister Tonje Brenna støtter ham i det.

Enkelte her vil lese det man liker selv å forstå. Budskapet er det samme.

Arbeid lønner seg så lenge man har lav lønn - blir lønnen høy nok og man ikke gjør skattegrep og bygger formue på høy lønn -  så sitter man igjen med smuler av de kronene man tjener over en viss sum - så da lønner det seg ikke å jobbe lenger. Er der selv og tenker som så at hvorfor skal jeg jobbe 5 dager i uken når jeg kunne jobbet 4 og sitte igjen med omtrent det samme. Poenget er at marginalskatten sammen med annen skatt blir så hinsides så fort man er noen trinn over det man anser som vanlig lønn at man ikke gidder å stå i 100% stilling lenger. Så jeg tror denne Vedum'n vil at de av oss som kan tjene noen millioner i året egentlig bør slutte med det og heller legge inn årene og ikke bidra så mye med å stå i yrkeslivet - men heller drive å sysle med noe annet slik at landets produktivitet kan fortsette å stupe......

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Man trengte ikke se mange sekunder på TV av ham sammen med et par av sine kamerater før man forstod at dette var særs ekle fyrer. Underholdningen dem i mellom bestod av å le av folk som ikke hadde et like privilegert liv som dem.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Man trengte ikke se mange sekunder på TV av ham sammen med et par av sine kamerater før man forstod at dette var særs ekle fyrer. Underholdningen dem i mellom bestod av å le av folk som ikke hadde et like privilegert liv som dem.

Mener du dette faktisk har skjedd på TV?

Jeg forstår ikke hvorfor folk mener denne karen er klyse og ekkel, vet ikke hva jeg ikke har fått med meg - har sett en del klipp.

En teori jeg har er at folk synes han er ekkel fordi man ikke er enig i det han sier. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
bo1e skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke uenig med kritikken av Velle her, det er en misforståelse av hva jeg prøvde å si. Det finnes masse eksempler på hendelser med personer fra andre siden av politikken som resonnerer vel så dårlig med retorikken derfra. Er det typisk AP å svindle til seg penger? Eller typisk SV å drive med nepotisme? Eller typisk Rødt å stjele?

Har noen sett på statistikk over fravær på møter i kommunestyrer eller på stortinget for den saks skyld, og på den måten kan konkludere med at dette er typisk FRP?

https://www.nrk.no/norge/arbeiderpartiet-har-langt-mer-fravaer-enn-hoyre-1.13111529

Det er det, men denne tråden handler om Simen Velle, ikke politikere fra andre partier. Jeg tror ikke det er «typisk» noen partier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MrL skrev (15 timer siden):

Mener du dette faktisk har skjedd på TV?

Jeg forstår ikke hvorfor folk mener denne karen er klyse og ekkel, vet ikke hva jeg ikke har fått med meg - har sett en del klipp.

En teori jeg har er at folk synes han er ekkel fordi man ikke er enig i det han sier. 

Eller at personen eksisterer i virkeligheten og ikke bare på klipp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (På 31.8.2024 den 4:42 PM):

Arbeid lønner seg så lenge man har lav lønn -

Uenig. Mange arbeidsgivere som betaler såpass dårlig at fra kun et økonomisk perspektiv så lønner det seg ikke å jobbe der og heller satse på nav. Hadde reiseutgifter, bompenger og avgifter rundt bil vært basert prosentvis på inntekt hadde jeg vært enig.

Lenke til kommentar
MrL skrev (3 timer siden):

Så med andre ord kommer du med helt tomt argument som bare forsterker poenget mitt..

Da misforsto jeg poenget ditt. Jeg mente at noen av oss kjenner personen i virkeligheten. Derfor syns han er 'klyse/ekkel'. Ikke kun for at man er uenig i politkken, eller har sett klipp. 

Om poenget ditt er at du ikke har sett eller hørt noe du syns er klysete så er jo det helt ok. 

Hvilket poeng forsterker jeg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (13 minutter siden):

Da misforsto jeg poenget ditt. Jeg mente at noen av oss kjenner personen i virkeligheten. Derfor syns han er 'klyse/ekkel'. Ikke kun for at man er uenig i politkken, eller har sett klipp. 

Om poenget ditt er at du ikke har sett eller hørt noe du syns er klysete så er jo det helt ok. 

Hvilket poeng forsterker jeg?

Tviler litt på at de fleste som skriver kommentarer her kjenner han i virkeligheten..? Noen skrev jo spesfikk utifra det de så på "TV".  Men ok, da er det vel forskjellig inntrykk - for meg fremstår fyren ganske normal og reflektert. 

Lenke til kommentar
MrL skrev (3 timer siden):

Noen skrev jo spesfikk utifra det de så på "TV".  Men ok, da er det vel forskjellig inntrykk - for meg fremstår fyren ganske normal og reflektert. 

Synes du virkelig ikke det virker klysete å la være å møte opp til et politisk verv du er valgt til lokalt, samtidig som du annonserer at du ønsker å sitte på Stortinget?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan vedde på at fyren blir opplært til å bli en prominent politiker i FrP i årene som kommer. Ikke at det er noe galt, men vi får de politikerne vi fortjener (noe som ikke trenger å være positivt heller).

Men ja, han har jo sikkert visst om oppmøteplikten osv. Med tanke på hvor mye rusk som har kommet frem hos omtrent samtlige partier så må de jo være super oppmerksomme nå?

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 31.8.2024 at 6:13 PM, MrL said:

Mener du dette faktisk har skjedd på TV?

Jeg forstår ikke hvorfor folk mener denne karen er klyse og ekkel, vet ikke hva jeg ikke har fått med meg - har sett en del klipp.

En teori jeg har er at folk synes han er ekkel fordi man ikke er enig i det han sier. 

Jeg visste omtrent ikke en gang hvem han var bare litt før programmet på TV viste dette med Velle. Det lille jeg hadde fått med meg til da virket helt ok. Åpenhet rundt narkodom, sterke meninger osv. Ingenting der som jeg hadde noe å si på.

Det var kun "sammen med kompisene" klippene jeg fikk i vrangstrupen. Humoren og hva den var vinklet mot. Før det virket han for meg som en lovende ung politiker.

At han ikke stiller i møter uten å melde forfall er jo bare useriøst. Men useriøse politikere finnes det nok av i landet.

Utover det synes jeg han har løftet viktige teamer.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (På 2.9.2024 den 6:24 PM):

Synes du virkelig ikke det virker klysete å la være å møte opp til et politisk verv du er valgt til lokalt, samtidig som du annonserer at du ønsker å sitte på Stortinget?

Så han tok på seg et betalt verv og klarte ikke å gjennomføre løftene han ble satt til å gjøre, og nekter etterpå for å "egentlig å ha gjort noe galt, burde kanskje håndtert X bedre og nå skal vi gjøre Y".

Er ikke det det samme som alle politikere gjør mot oss etter hvert eneste valg?

 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...