Gå til innhold

Mandrake install finner ikke skjermkortet.

RPA

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle innstallere Mandrake9.0 som jeg har innstallert noen ganger før.

Når jeg booter fra plata og trykker enter på menyen som kommer opp får jeg bare svart skjerm og caps+scrollock-lysene på tastaturet blinker kontinuerlig.

Prøvde å trykke F1 å skrive vgalow men det samme skjer. Ser ut som om innstallasjonen ikke finner skjermkortet eller noe sånt?

Jeg har riktignok byttet fra et Asus A7n8x Dx til et DfI Lanparty UltraII(rev.B) men begge kortene er basert på Nforce2. Skjermkortet er et MSI Gf4ti4400 med en Hyundai Q17s skjerm(har prøvd både med dvi og analog).

Prøvde å innstallere i textmodus men fikk masse byteerrors når jeg startet linux. Kunne feks ikke logge inn som root pga allokeringsfeil. Har også prøvd alle mulige biosinnstillinger men ingenting hjelper!

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle innstallere Mandrake9.0 som jeg har innstallert noen ganger før.

Når jeg booter fra plata og trykker enter på menyen som kommer opp får jeg bare svart skjerm og caps+scrollock-lysene på tastaturet blinker kontinuerlig.

Prøvde å trykke F1 å skrive vgalow men det samme skjer. Ser ut som om innstallasjonen ikke finner skjermkortet eller noe sånt?

Jeg har riktignok byttet fra et Asus A7n8x Dx til et DfI Lanparty UltraII(rev.B) men begge kortene er basert på Nforce2. Skjermkortet er et MSI Gf4ti4400 med en Hyundai Q17s skjerm(har prøvd både med dvi og analog).

Prøvde å innstallere i textmodus men fikk masse byteerrors når jeg startet linux. Kunne feks ikke logge inn som root pga allokeringsfeil. Har også prøvd alle mulige biosinnstillinger men ingenting hjelper!

Noen ideer?

Num-caps og srcroll-lock-blinking betyr kernelpanic. Da er det noe som er alvorlig galt.

Nforce2 er(var, funker i Linux 2.6) ett problem i Linux. Du installerer Mandrake 9.0, 9.1 er nyeste versjon, og den fungerer etter mine erfaringer med Nforce2. Test ut den du!

Lenke til kommentar

Satte i et Gf2mx å fikk installert Mdk9.0. Deretter satte jeg inn gf4kortet å innstallerte nvidiadriverne. Nå får jeg startet linux i safemode med X og alle funskjoner til skjermkortet fungerer,men ved vanlig boot får jeg da tydeligvis kernelpanic?

Men er det ikke noe annet å gjøre? Litt dumt å måtte få tak i Mdk9.2 da jeg bare har isdn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...