Trulss Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august Flere av de støtter wifi og er ikke dårlige. Fant noe fra flere av de store norske men når jeg kobler de til virker de selvsagt ikke fordi jeg ikke har aktivt abonnement hos dem. Tenkte om de kanskje kan flashes med nytt OS og gi de nytt liv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august Helt sikkert avhengig av merke og modell. Men Chromecast er så billig og bra at det skal mye til å overgå det med en hacket TV-boks. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august 12 minutes ago, Trulss said: Flere av de støtter wifi og er ikke dårlige. Fant noe fra flere av de store norske men når jeg kobler de til virker de selvsagt ikke fordi jeg ikke har aktivt abonnement hos dem. Tenkte om de kanskje kan flashes med nytt OS og gi de nytt liv. Mistenker at DVB-T-mottakere er for snevert til at det finnes noe særlig alternative OS, om noen som helst til de motakerene. Men de kan fortsatt brukes til DVB-T-mottak. Tviler også på at de har særlig salgsverdi, men kan sikkert gis bort på Finn f.eks. noen som har og bruker takantenne. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august (endret) I teorien kan de nok få nytt OS og brukes, men dette er noe for entusiaster som gjør det av interesse ikke fordi det er praktisk eller billig. En f.eks raspberry pi vil antagelig yte betydelig bedre og være mye enklere å sette opp. Antagelig er dette ett prosjekt som tar månedsvis og krever en hel del kunnskaper å få til. Hva er formålet med å flashe med nytt OS? En billig å enkel måte å gjenbruke gammel HW? glem det En hobby der formålet er å lære masse om hacking av HW og SW der verken penger, tid eller fornuftig bruk er viktig? kjør på. Endret 30. august av aklla 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 30. august Forfatter Del Skrevet 30. august Jeg tenkte nok mest på om de på enkel måte kan tas i bruk som vanlige tv-bokser med android. Man har jo fjernkontroll og alt tilgjengelig, men en ny chromecast er nok minst like bra. Kan godt fikle litt og bruke tid på dette nå som høsten setter inn. En fordel med mange av dem er at fjernkontrollen har flere knapper enn hva man får på en chromecast. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august (endret) Du kan nok glemme å streame f.eks netflix på den. Kanskje få inn en eller annen versjon av doom? Kommer nok aldri til å få den som ett brukbart alternativ til chromecast. Android kan du nok også glemme, antagelig må du ha en ekstremt kraftig nedstrippet versjon av Linux. Husk at dekoderen ble designet kun til å dekode, den har akkurat nok ytelse til det. Lagring kun nok til å kjøre den software som trengs. Skal du gjøre dette, så glem all praktisk bruk etterpå. Dette er litt på nivået med de som spiller doom på en vaskemaskin, det er mulig men ikke praktisk fornuftig.. Endret 30. august av aklla Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 30. august Forfatter Del Skrevet 30. august aklla skrev (8 minutter siden): Du kan nok glemme å streame f.eks netflix på den. Kanskje få inn en eller annen versjon av doom? Kommer nok aldri til å få den som ett brukbart alternativ til chromecast. Android kan du nok også glemme, antagelig må du ha en ekstremt kraftig nedstrippet versjon av Linux. Husk at dekoderen ble designet kun til å dekode, den har akkurat nok ytelse til det. Lagring kun nok til å kjøre den software som trengs. Skal du gjøre dette, så glem all praktisk bruk etterpå. Dette er litt på nivået med de som spiller doom på en vaskemaskin, det er mulig men ikke praktisk fornuftig.. Flere av dem har allerede NRK, HBO med mer installert fra før. Det virker som om dette har blitt låst i takt med abonnementet. Jeg tenkte man kanskje kunne installere Android på nytt, på samme måte som man installerer Linux på en hvilken som helst pc. Siden jeg er relativt grønn får jeg lese meg litt opp, eller se om jeg finner noen interessante bruksanvisninger. Tar gjerne i mot tips Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august Er du relativt grønn, glem det.. Antagelig må du f.eks ha kortbrenner for å reinstallere. Det er neppe plass til faktisk vanlig Android, selv om en Android-versjon kjøres i bunnen. De kommer ferdig satt opp fra fabrikk, de har ikke lagt til noen funksjon for å reinstallere de. Glem sammenligning med PC.. Dette er mer som å installere Windows på en Chromecast. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august Spør denne brukeren om han vil kjøpe noen - Ser etter og ønsker å kjøpe gamle analoge dekodere og utstyr fra D2-MAC tiden 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 30. august Forfatter Del Skrevet 30. august aklla skrev (12 minutter siden): Er du relativt grønn, glem det.. Antagelig må du f.eks ha kortbrenner for å reinstallere. Det er neppe plass til faktisk vanlig Android, selv om en Android-versjon kjøres i bunnen. De kommer ferdig satt opp fra fabrikk, de har ikke lagt til noen funksjon for å reinstallere de. Glem sammenligning med PC.. Dette er mer som å installere Windows på en Chromecast. Ok, da kaster jeg de og bruker heller tiden min til å se på Netflix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå