Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg trenger et mykt førersete. Noen som har oversikt?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte bil. Enten BMW 3-serie eller Mercedes C-klasse, kanskje GLC.

Jeg har en hofteskade som gjør at jeg ikke fikser et sete som har kraftige sidestøtter. Har kjørt en BMW med M-sport sete, fungerte dårlig. Men også en kjedeligere/billigere variant av 3-serien uten denne sportpakken. Fungerte mye bedre. 

Alt er jo inndelt i option av pakker i dag.

Mercedes har sin AMG, den er jeg skeptisk til, men jeg mener jeg har sett noen komfortseter i andre sammenhenger. Kan det være noe som kalles luxery-line? Eller en annen benevnelse?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Patek skrev (21 minutter siden):

Hvis du kommer deg over på BMW 5-serie så har de komfortseter som er veldig gode :) Vet ikke hvilken årsmodell og prisleie du ser etter, men eksempel her: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=368280609

Selv synes jeg de beste komfortsetene i BMW var på E60 :)

Ja den var et godt eksempel. Overrasket over at denne fantes i forbindelse med en øvrig M-sport løsning.

Da burde vel dette alternativet finnes innen 3-serie også sikkert..?

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (32 minutter siden):

Myke seter falt av moten straks vi fant ut at det faktisk var mindre ergonomisk, så tror du vil slike å finne noen biler på denne siden av årtusenet som har myke seter.

Vil det ikke fungere med et brettet pledd eller en tynn pute?

Har jo ikke prøvd det nei..

Lenke til kommentar
Sovna skrev (57 minutter siden):

Ja den var et godt eksempel. Overrasket over at denne fantes i forbindelse med en øvrig M-sport løsning.

Da burde vel dette alternativet finnes innen 3-serie også sikkert..?

Gikk inn på bmw konfiguratoren kun for å sjekke dette, mulig komfortseter er standard. Men var kun mulig å legge til sportsseter etc på 3 serien. Snodig. 🤷

Tenker materiale er viktig å, stoff er mykere en skinn feks. 

Sliter egentlig en del med det samme selv, er ofte sjåfør for mor som er hofteoperert 3-4 ganger, og nå også skiftet kne. (Hun ble en av disse som statistiskt aldri vil bli bra iflg lege.)

 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (7 minutter siden):

Gikk inn på bmw konfiguratoren kun for å sjekke dette, mulig komfortseter er standard. Men var kun mulig å legge til sportsseter etc på 3 serien. Snodig. 🤷

Tenker materiale er viktig å, stoff er mykere en skinn feks. 

Sliter egentlig en del med det samme selv, er ofte sjåfør for mor som er hofteoperert 3-4 ganger, og nå også skiftet kne. (Hun ble en av disse som statistiskt aldri vil bli bra iflg lege.)

 

Vanskelig dette. Jeg har jo én erfaring med et godt sete. Naboens Audi e-tron 55, 2019. Ufattelig behagelig.

Men jeg digger bilferie i Europa. Jeg kommer vel knapt noen vei nedover med en sånn bil. Og hvis, må jeg sikkert bruke mer forberedelse og ladetid enn ferien i seg selv..😰

Lenke til kommentar
Sovna skrev (14 minutter siden):

Vanskelig dette. Jeg har jo én erfaring med et godt sete. Naboens Audi e-tron 55, 2019. Ufattelig behagelig.

Men jeg digger bilferie i Europa. Jeg kommer vel knapt noen vei nedover med en sånn bil. Og hvis, må jeg sikkert bruke mer forberedelse og ladetid enn ferien i seg selv..😰

Har e-tron på shortlist selv. Tenker at forberedelse og ladetid er noe man blir vant til. 👍🙂

Noe av det som er bra med e-tron og andre suv er at man "sklir seg" rett inn på setet, du slipper å "klatre ned" i bilen. Om det er fornuftig tankegang vet jeg ikke da hun er vanskelig å få dratt med ut for å prøvekjøre/sitte. 😂

Nå har jeg en pågående prolaps i ryggen (Andre gang på ett år) og kjenner jeg foretrekker det å "skli inn" selv.

Var å prøvesatt en Ariya, og forelska meg litt i setene på denne, men om de er gunstig for hofte, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (29 minutter siden):

Gikk inn på bmw konfiguratoren kun for å sjekke dette, mulig komfortseter er standard. Men var kun mulig å legge til sportsseter etc på 3 serien. Snodig. 🤷

Tenker materiale er viktig å, stoff er mykere en skinn feks. 

Sliter egentlig en del med det samme selv, er ofte sjåfør for mor som er hofteoperert 3-4 ganger, og nå også skiftet kne. (Hun ble en av disse som statistiskt aldri vil bli bra iflg lege.)

 

Også bittert for et eldre menneske mtp rehabiliteringstider. Spesielt ved skade på benstruktur og ligament. I mange tilfeller uten resultat. Har selv en mor som bare kan glemme en brukbar tilheling.. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (16 minutter siden):

Jeg tror BMW 3-serie kun har ukomfortseter eller sportseter.

Har du vurdert Volvo?

Ikke vurdert Volvo. Av en eller annen grunn så har jeg Volvo-fobi. Slikt sett håper jeg ikke de har et drømmesete..

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Sovna said:

Ikke vurdert Volvo. Av en eller annen grunn så har jeg Volvo-fobi. Slikt sett håper jeg ikke de har et drømmesete..

Volvo hadde etter min mening bransjens beste seter i forrige generasjon biler.  I dag er de ikke noe bra og jeg har nok kjøpt min siste Volvo dessverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...