Gå til innhold

Laptop for Revit


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå en MSI GF75 Thin 9SC jeg har vært veldig fornøyd med, men ønsker noe sprekere.

 

Brukes mest til Autodesk Revit, Kontor apper, Youtube, Netflix og litt Premiere Pro. Har en og annen spillperiode hvor det gjerne går i total war, factorio ol.

Ønsker:

- Bang for the buck.

- En merkbar oppgradering fra dagens system.

- Laptopen er alltid med på reise vil helst ha en 16" evt. tynn 17".

- Superlang batteritid er ikke viktig.

- Må ha 2 nvme slots.

- HDMI ut.

- Gjerne matt skjerm.

 

Har sett litt på elkjøps tilbud på acer helios 16 med 14900 cpu og 4070 gpu, men er usikker på byggekvaliteten der.

Budsjett under 20k, på forhånd takk.

 

PS: Ønsker lav til ingen støy ved lettere oppgaver som youtube og netflix.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har selv kjøpt denne til Revit (kostet da 12,9k): https://www.elkjop.no/product/788979

Har satt inn 1 stk 32 GB ram brikke og tenker å putte inn en til så jeg får 64 GB hvis det trengs etter hvert. Er også to nvme slots.

Har ikke fått prøvd den til noen krevende oppgaver i Revit eller spilling enda, men førsteinntrykket er godt. Skjermen er også veldig god. Har skjønt det slik at single core ytelse er viktig for Revit. 14900hx yter litt bedre enn 8845hs, så må veie det opp mot prisforskjell.

På laptoper er det viktig å se på hvor mye watt GPU drar. Du får laptop med 4060 som neste yter bedre enn laptop med 4070 fordi den med 4070 trekker halvparten så mye watt som den med 4060.

Utenom det så må man veie specs opp mot pris. Jeg prøvde å søke en del på reddit for å finne reviews på byggekvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11.9.2024 at 12:28 PM, Patek said:

Har selv kjøpt denne til Revit (kostet da 12,9k): https://www.elkjop.no/product/788979

Har satt inn 1 stk 32 GB ram brikke og tenker å putte inn en til så jeg får 64 GB hvis det trengs etter hvert. Er også to nvme slots.

Har ikke fått prøvd den til noen krevende oppgaver i Revit eller spilling enda, men førsteinntrykket er godt. Skjermen er også veldig god. Har skjønt det slik at single core ytelse er viktig for Revit. 14900hx yter litt bedre enn 8845hs, så må veie det opp mot prisforskjell.

På laptoper er det viktig å se på hvor mye watt GPU drar. Du får laptop med 4060 som neste yter bedre enn laptop med 4070 fordi den med 4070 trekker halvparten så mye watt som den med 4060.

Utenom det så må man veie specs opp mot pris. Jeg prøvde å søke en del på reddit for å finne reviews på byggekvalitet.

Takk for tipsene, er ikke dual channel lenger noen greie siden du gikk for singel 32GB minne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...