Gå til innhold

Nytt skjermkort og Psu.

Anbefalte innlegg

Har en gammel pc som jeg har oppdatert litt etter litt spec før nytt skjermkort/psu:

Hovedkort: Asus TUF gaming B560-plus Wifi

Cpu: Intel Core I9-11900KF

Ram: Corsair Vengeance lpx DDR4 3000mhz 64Gb

Gpu: Asus GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming

Psu: Corsair CX750M

Så kjøpte jeg nytt skjermkort og psu: 

Psu: Corsair RM1000X

Gpu: GeForce RTX 4070 Super 12G Ventus 2x OC

Etter jeg byttet til disse komponentene og alt av kabling, startet jeg opp pc'en som vanlig. Bortsett fra at det manglet bilde signal fra skjermkortet. Prøvde deretter og bytte tilbake til gamle Gpu, for å sjekke om jeg hadde fått et dårlig skjermkort. Fortsatt ikke noe bildesignal verken på hdmi eller dp. Byttet så tilbake til gamle psu og gpu, fortsatt samme problem. Ingen bildesignal fra gpu.

Prøvde da etterpå å ta ut skjermkortet for å prøve bildesignal rett fra Hovedkortet, å nok en gang null bildesignal.

Er det noen som har vært bort i dette før? Har sjekket litt rundt men ingen med dette hovedkortet. Ser de med nyere hovedkort får tatt en bios-flashback/oppdatering. Men finner ikke noe løsning på dette utenom fra Windows. 

Blir svært glad for hjelp med dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den cpu'en har ikke on-board grafikk, så du vil ikke få noe signal om du kjører hdmi eller display port i hovedkortet.

Avinstallerte du den gamle grafikkdriveren FØR du byttet til nytt skjermkort?

Bruker du splitteren som kom med kortet eller kjøre du 12VHPWR kabelen som kom med psuen fra psu til gpu?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...