Gå til innhold

Hva må man gjøre når man bytter vann på vannkjølt system.

Anbefalte innlegg

Hei.
Bygde meg i fjor en ny datamaskin og tiden var inne for å kvitte meg med mitt gamle Brick medium tower kabinett fra 1999.
Ettersom jeg har greiene mine veldig lenge så bestemte jeg meg for å futureproofe kjøleløsninga og kabinettet med plass nok til blandt annet alt og en solid kjøleløsning.
Kabinettet blei et Termaltake the tower 900 med vannpumpe og 2 radiatorer sammen med en EK kjøleblokk på CPU, alt koblet sammen med sorte gummislanger.
Dette er bygd for å være praktisk og enkel å jobbe med så ingen fancy RGB eller klare rør for å vise innholdet i kassa.
Maskina har puslet og gått siden september i fjor og i følge det store internettet er tiden nå inne for å bytte kjølevæske.
Kjølevæska jeg bruker er helt klar og ren EK cryofuel premix.
Planen var å bytte med samme kjølevæska, tømme systemet og fylle på nytt, lufte og starte opp maskina for et nytt år.
Er det da mer jeg burde tenke på eller er det så enkelt som det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tømme kjølevæsken på det laveste punktet i loopen, å selvsagt åpne opp i vanntanken for å slippe inn luft.

Deretter er det vel anbefalt om kjølevæsken er grumsete/misfarget å kjøre igjennom loopen en gang eller to for å vaske den.

Koble sammen loopen igjen å fylle på med ny væske.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Loopen er i dag gullende ren om jeg skal ta utgangspunktet i den eneste transparante delen av anlegget som er tanken på pumpa.
Jeg har 2 radiatorer i loopen, en 560x60mm og en 360x60mm radiator med plugger i både topp og bunn så var tanken å vippe de litt ut og skru ut bunnpluggene på de i tillegg til å tømme pumpa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...