Gjest 4d345...8bd Skrevet 29. august Del Skrevet 29. august Jeg ble ansatt i staten etter konflikten startet, og lurer på om jeg da kan regne med automatisk lønnsøkning etter lønnsnemnda omsider kommer til en løsning. Jeg ble innplassert på lønnstrinn, men i arbeidsavtalen fremgår den konkrete summen. Fant ikke noe i hovedtariffavtalen for staten. Er medlem i akademikerne. Legger til grunn som en rimelig forutsetning at det blir lønnsøkning etter lønnsnemnda Anonymous poster hash: 4d345...8bd Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. august Del Skrevet 29. august Det vil delvis avhenge av hva nemnda fastsetter, men utgangspunktet er at det kun er de som er ansatt i staten per 1. mai 2024 (eller virkningstidspunktet nemnda fastsetter) som omfattes av forhandlingene. Den som er ansatt senere har allerede forhandlet sin lønn i forbindelse med ansettelsen. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 29. august Del Skrevet 29. august krikkert skrev (11 minutter siden): Det vil delvis avhenge av hva nemnda fastsetter, men utgangspunktet er at det kun er de som er ansatt i staten per 1. mai 2024 (eller virkningstidspunktet nemnda fastsetter) som omfattes av forhandlingene. Den som er ansatt senere har allerede forhandlet sin lønn i forbindelse med ansettelsen. Vil ikke samme lønn for lik stilling og ansiennitet gjelde alle? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. august Del Skrevet 29. august Nei, ikke på den måten du tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå