Gå til innhold

hmm.. vifte?

Anbefalte innlegg

jeg har klart å ødlegge vifta tror jeg.. det er ikke vifta, men en metall sak som vifta satt fast i, jeg tror ikke dette følger med om jeg skal kjøpe en ny, så jeg lurer på hva denne delen heter. på undersiden er den en kontakt sak som går inn i pcn, med masse små stive saker som skal inn i hull i pcn... så skal da alså vifta henge fast å¨toppen av denne.. noen som vet hva det er? om jeg kan få kjøpt ny, og hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øh? Mener du at du har tatt ut kjøleren slik at prosessoren fulgte med ut av socketen?

Om det er tilfellet så kan jeg si med sikkerhet at prosessoren ikke følger med kjøleren om du kjøper en ny...

Om dette ikke er en køddepost så vil jeg be deg holde deg unna innmaten i kabinettet!

Lenke til kommentar

det er ikke prossesoren, det er noe som vifta satt fast i... en liten metal boks nesten, ingen ledninger eller no.. under siden går ned i pcn, og på toppen ser den nesten ut som en kam, så henger vifta fast på toppen av den.. henger fast med sånne plastikk låser. ikke no lednonger eller no...

Lenke til kommentar

Dersom hovedkortet ditt har kondensatorer og slikt montert nærme sokkelen bør du nok se bort fra de største. Men uansett følger ribba med de fleste viftene. Om du forteller hva slags CPU du har kan vi komme med noen anbefalinger.

PS: Hvordan har du klart å ødelegge en kjøleribbe?

Endret av Villmink
Lenke til kommentar

Står det i papirer du fikk med når du kjøpte den? Kansje du kunne tatt et bilde av den og posta her? Det står også noen muligens noen bokstaver og tall på den som kan brukes til å identifisere den med. Om du vet hva hovedkortet heter kan kansje det være til hjelp også.

Edit, eller gjøre slik som konge sier :yes:

Endret av Villmink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...