Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan dette være prolaps?

Gjest c87ae...89e

Anbefalte innlegg

Gjest c87ae...89e

Hei,

kort historikk. I august 2023 var jeg på en jobb hvor jeg løftet ganske mye stål etc. I ene tilfelle så bar vi en plate på ca 110 kg som vi gikk med ca 10 meter Jeg hadde bakenden på platen og de var 2 på fremenden så det vil si ca 55 kg på meg. Jeg snublet til litt og klarte å ta meg inn igjen. Men fikk ett bra moment på korsryggen da platen jeg bar kom litt ut ifra kroppen min før jeg tok meg inn igjen.

Dette var på slutten av dagen, men dagen etterpå så satt jeg på rumpa og skulle reise meg opp, og da klarte jeg så vidt og rette meg ut. etter dette kjente jeg det godt nede i venstre side i korsryggen. Dette har mer eller mindre vært der siden da. Jeg har vær noen timer hos kiropraktor i 23 som gjorde det litt bedre. Men hver gang at jeg har gjort noe fysisk jobbing etterpå så har det liksom kommet litt tilbake. Jeg har også sannsynligvis kompensert litt slik at jeg har litt samme problem på høyre side også. Sitter til daglig på ræva på kontor.

Så skjedde dette for snart 3 uker siden. Jeg fikk en brennende følelse i høyre fot legg og fotblad. Litt små stikking. så plutselig en veldig kald følelse. Men huden kjennes normal ut. Jeg kan få litt smerter i noen tær og midt på skarp leggen. Føles også litt støl ut i legg muskel. Dette forverres når jeg sitter på kontorstolen. Og kuldefølelsen kommer helt opp til nedre del av lår rett over kneet. Jeg fikk akkurat det samme i venstre fot dagen etterpå. Og den siste uken er det venstre som har vært dominerende. Det roer seg ned når jeg ligger, evt hever bena. 

Det virker som jeg provoserer det om jeg bøyer meg fremover. Jeg har også hatt svak kvalme nesten hver dag. om dette er psykologisk vet jeg ikke. Da jeg vil ikke si at det er vondt, bare plagsomt.

Har vært ute og gått litt de siste dagene. Og jeg føles støl ut i lår og legger til jeg får gått meg inn litt. Jeg kan tjene det litt i nærven under lagt inn i rumpeball/øvre del av lår når jeg går motbakker det er forholdsvis lite brennende følelse nå, hovedsakelig den kulde følelsen som er der. Vil si 20/80 i fordeling. 

Anonymous poster hash: c87ae...89e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...