gwh Skrevet 28. august Del Skrevet 28. august Hei, prøver å få en pivot tabell til å gi meg leverandør fakturaer over flere måneder per måned (Excel 2016) Rådata: Pivot fields Det jeg prøver er å få til er AAA 202407 91 202406 29 202405 82 på en linje. Når jeg prøver å lage en pivot tabell så får jeg AAA202407 91 202406 168 202405 117 Noen so mhar forslag til hvordan jeg kan korrigere for å få dette riktig? Oppsett under Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 29. august Del Skrevet 29. august (endret) Jeg fikk ikke til å lage en pivot-tabell med dine rådata, men etter å ha plassert hver variabel i sin egen kolonne ble resultatet slik. Håper det er til hjelp. (Excel 2021) Endret 29. august av backtoback typos 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. august Del Skrevet 29. august Har laget en del pivot-tabeller oppgjennom årene, riktignok med Libre Office Calc istedet for Excel, så fremgangsmåten - eller brukergrensesnittet egentlig - er noe annerledes. Problemet er at du sprer dataen over flere kolonner, der du (slik jeg oppfatter det) har flere kolonner som egentlig er av samme type. Men generelt tenker jeg at problemstillingen er at dataene går over flere kolonner istedet for en leng remse nedover, hvis du får det til. Eventuelt kunne du muligens ha laget et skjult regneark som bare henter data fra der du skriver inn, slik at du får en struktur du kan arbeide videre med, og brukt dette som utgangspunkt for pivot-tabellen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå