Gå til innhold

25 år gamle Worms Armageddon får nylansering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, det hadde eg ikkje venta. Worms-serien var ei av dei i store i min barndom, som starta smått med ein demo av Worms 2 som vart spelt om og om igjen. Moro at det framleis er liv i konseptet.

Samtidig litt skuffande at det foreløpig ikkje kjem til PC.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (4 timer siden):

Jøss, det hadde eg ikkje venta. Worms-serien var ei av dei i store i min barndom, som starta smått med ein demo av Worms 2 som vart spelt om og om igjen. Moro at det framleis er liv i konseptet.

Den demoen kom det mye morro ut av!

Rart at det har gått over 25 år allerede :p 

Lenke til kommentar
Zeph skrev (7 timer siden):

Originalversjonen er fortsatt meget spillbar på PC, fikk en patch for få år siden. Kjøp fra steam eller gog, feks. Spiller det jevnlig online med kompiser.

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar

Ett av mine mest spilte spill til Xbox 360 er Worms Armageddon. Finnes på PC som Worms Reloaded. Skulle gjerne hadd enda en ny versjon. Kan liksom ikke gå tilbake til en skikkelig gammel versjon som har gammel ui og ingen xinput støtte. Håper derfor at dette kommer senere til pc eller blir gratis oppgradering for de som eier allerede.

Lenke til kommentar

Worms W.M.D. har vært ute en stund, 2016, og er underholdende klassisk 2D Worms på Steam og PS5, med mekaniske gjenstander som turrets, tanks, drill-maskin som man kan bruke i stedet for våpen på sin tur om man bruker dem.

Jeg fant først ut at det eksisterte i juli 2024 gjennom youtube ved en tilfeldighet.

Og jeg kjøpte et utdatert worms-spill i sommer før det, uten å bli klar over WMD sin eksistens selv etter å ha døkt på Worms i den digitale butikken.

...

Men Armageddon var en stor del av barndommen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler Hedgewars, som på mange måter er en kopi av Worms Armageddon / World Party, bare med rosa pinnsvin i stedet for markene i Worms. Er gratis, og er nå også å finne på Steam 🙂

Lenke til kommentar

WMD var OK, men var ikkje like bra som dei eldre spela. Grafikken gjekk i riktig retning samanlikna med dei føregåande, men eg sakna ein del våpen, samt at tanks, helikopter osv. ikkje fungerte etter mi meining.

Armageddon og WWP er dei beste for min del. Reloaded òg kanskje, hugsar ikkje detaljane frå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...