mfb Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august Hei. Har bygd pc for en kompis, og den starter ikke. Jeg trenger råd:/ Kabinett: Asus Prime AP201 MicroATX Hovedkort: Asus Rog Strix B650E-I PSU: Corsair SF750 Jeg har koblet til alt riktig, har dobbeltsjekket manual til kabinett og hovedkort, og dobbeltsjekket at alle kontakter sitter godt i. Når jeg har strøm koblet til lyser 3 ulike dioder på hovedkortet, slik at jeg vet det får strøm. Men når jeg trykker på av og på knappen skjer det ingenting. Jeg har forsøkt PWR_LED og PWRBTN og koblet de til de ulike pinsa i alle mulige kombinasjoner, bare for å feilsøke at jeg ikke satt de feil, men ingenting skjer. Jeg mistenker at av/på knappen kanskje er defekt? Er det noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august (endret) Ut i fra bildet har du satt di på hdd led og resett. Du må flytte di ett hakk "frem". Power_sw skal kobles til power_btn. Kan å startes med og "kortslutte" disse med en skrutrekker så du er sikker på hvem det er Endret 27. august av Paccoo Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august det ser sånn ut på bildet, men de er satt riktig. de 4 foran der er kun til speakers. Det er 4 foran som du ser. så 4 pins til, og så 5 bak der igjen. Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august mfb skrev (2 minutter siden): det ser sånn ut på bildet, men de er satt riktig. de 4 foran der er kun til speakers. Det er 4 foran som du ser. så 4 pins til, og så 5 bak der igjen. Skjønner, prøv med en skrutrekker? Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august For ordens skyld, har du skrudd på power supply'en? Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august (endret) googlet det. tester nå. Endret 27. august av mfb Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august mfb skrev (Akkurat nå): skrutrekker? det er nytt for meg. Hvor? Hvordan? 1 Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august mfb skrev (Akkurat nå): skrutrekker? det er nytt for meg. Hvor? Hvordan? Du kortslutter de to pinsa som power_sw skal kobles til. 1 Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august TwoFace skrev (1 minutt siden): For ordens skyld, har du skrudd på power supply'en? det har jeg. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august dobbelsjekket at Cpu er satt i riktig og at ram er satt riktig? Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august funket ikke med skrutrekker. Skal dobbeltsjekke cpu og ram nå Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august Har du glemt spacerne mellom hovedkortet og kabinettet? Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august Du kan ha festet cpukjøler for hardt eller endt opp med å bøye pinsa. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august På det høyre bildet, så ser det ut som den brune klossen under cpukjøler har begynt å bli hvit og sprikker. Jeg tipper du har festet kjøler for hardt og bøyd pins i sokkel eller på cpu. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august mobile999 skrev (8 minutter siden): Har du glemt spacerne mellom hovedkortet og kabinettet? Fulgte monteringsanvisningen. Så ingenting om noen spacere mellom hovedkort og kabinett. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august TwoFace skrev (12 minutter siden): dobbelsjekket at Cpu er satt i riktig og at ram er satt riktig? dobbeltsjekket cpu og ram nå. Prosessor er en ryzen 7 7800x3d og den har ingen pins således. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august TwoFace skrev (9 minutter siden): På det høyre bildet, så ser det ut som den brune klossen under cpukjøler har begynt å bli hvit og sprikker. Jeg tipper du har festet kjøler for hardt og bøyd pins i sokkel eller på cpu. Jeg strammet frem til jeg møtte motstand, og skrudde ikke til alt jeg kunne. Ettersom jeg har en am5 sokkel, hvor pinsa er i hovedkortet. burde jeg sjekke da med et annet hovedkort? Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august Du strammet likt på vær side hele tiden? Altså, likt press? Har du sjekket at du ikke har bøyd pinsa? Har du også husket og koble cpu kjøler til cpu-power? Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 27. august Del Skrevet 27. august Ville prøvd å se om det starter utenfor kabinettet. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 27. august Forfatter Del Skrevet 27. august (endret) TwoFace skrev (8 minutter siden): Du strammet likt på vær side hele tiden? Altså, likt press? Har du sjekket at du ikke har bøyd pinsa? Har du også husket og koble cpu kjøler til cpu-power? Strammet likt, og til jeg møtte motstand. MEN, tok av kjøler nå. CPU ser fin ut, men hovedkortet er kaputt. Regner ikke med jeg kan reklamere på det der Jeg satt i cpu riktig, men regner med problemet er at jeg da må ha strammet cpu-kjøler for mye? Endret 27. august av mfb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå