Tor Rasmussen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det har seg slik at BKK-bredbånd strekker fiber til min lokale sentral. Til privat ADSL (ikke boligbyggelag, men privatbolig/enkelthustand) så er BKK ganske dyre. Så sier en kamerat av meg at all kabel som er strekt i stolpenettet, eller for den saks skyld gravd ned, som er lenger enn 200meter er for en offentlig kabel å regne. Derfor kan de som vil kreve å få leie seg inn på en slik kabel. Jeg har spurt TeleNor og NGT om de kommer til å tilby ADSL på denne sentralen, men de svarer bare med at sentralen ikke har fiber. sdsl.no telenor.no ngt.no bluecom.no tiscali.no osv kommer alle opp med at det ikke er planlagt noen utbygger på denne sentralen. ADSL.no kommer derimot opp med at jeg kan få ADSL av BKK-bredbånd. Spørsmålet blir vel egentlig: Når TN NGT osv finner ut at sentralen har fiber, (den aktiveres i disse dager), er det da mulig at de vil tilby ADSL på denne sentralen i nær framtid ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Såvidt meg bekjent så henges ikke fiber i vanlige stolper, kun i de store kraftledningene, "tror". eksempel: En skole er et offentlig bygg men dem kan utvise deg for det;) Men det blir opp til eieren av kabelen å bestemme hvem som skal få lov til å bruke kabelen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Såvidt meg bekjent så henges ikke fiber i vanlige stolper, kun i de store kraftledningene, "tror". Det henges opp fiber i vanlige stolper, ikke så vanlig men med de fibersatsningene som kommer så vil nok dette bli vanlig, det lokale e-verket her har hengt fiber langs noen av sine stolper. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Når TN NGT osv finner ut at sentralen har fiber, (den aktiveres i disse dager), er det da mulig at de vil tilby ADSL på denne sentralen i nær framtid ? Fiber er et stort pluss, fiber som ikke eies av Telenor er et enda større pluss i og med den som regel er mye rimeligere og leie seg inn på. Men selvsagt kan ingen kreve at kabeleier skal gi de tilgang, de må betale eller finne seg i og bli nektet hvis kabeleier ikke ønsker og leie ut kapasitet. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Spørsmålet blir vel egentlig: Når TN NGT osv finner ut at sentralen har fiber, (den aktiveres i disse dager), er det da mulig at de vil tilby ADSL på denne sentralen i nær framtid ? Hvis Telenor finner ut at de vil bygge ut ADSL på sentralen så legger de vel egen fiber inn dit... så må de inn med adsl utstyret. Problemet er jo at TN og NGT og de andre må se på kost/nytte verdien av å oppgradere sentralen. Kundepotensialet og inntekts muligheter må analyseres. Som de sier i militæret T.T.T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå