Gå til innhold

Reklamasjon mot elektriker


Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen av dere har hatt erfaring med dårlig elektrikerarbeid som dere har reklamert mot. 

Det har seg slik at jeg driver og pusser opp boligen og i den forbindelse fornyet jeg hele det elektriske anlegget. 
Det ble satt opp en del nye gipsvegger og kjøkkenet ble flyttet inn i stua. Jeg sa at jeg ønsket at det elektriske anlegget skal være skjult i vegger der det lar seg gjøre. Det jeg finner ut er at elektrikeren har brukt en gammel eksisterende føringsvei, metallrør støpt i betongtak som han førte 2 kurser via og monterte en svart stygg boks i taket midt i kjøkkenet. Ser helt forferdelig ut. Han kunne lett ha gått hele veien i gipsvegger, men mest sannsynlig så ble jobben altfor dårlig korrdinert med snekkere så de lukket vegger. Jeg mener dette er en gedigen miss fra hans side og egentlig entrepenørens side. Jeg nekter å betale før han/de har rettet ut denne feilen. Hva mener dere?

svart boks kjøkken.jpg

svart boks kjøkken_2.jpg

Endret av Tesla1856
Lenke til kommentar
  • Tesla1856 endret tittelen til Reklamasjon mot elektriker
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig. Dersom du har avtale med f.eks. en byggmester og hans firma har bestilt tjenester fra elektriker og rørlegger, så er det byggmesteren som er ansvarlig for at arbeidene blir utført i riktig rekkefølge og med rett kvalitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MK3 skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig. Dersom du har avtale med f.eks. en byggmester og hans firma har bestilt tjenester fra elektriker og rørlegger, så er det byggmesteren som er ansvarlig for at arbeidene blir utført i riktig rekkefølge og med rett kvalitet. 

Hva konkret kan jeg gjøre? Jeg har fått en faktura av elektrikeren på 36000kr som han skal ha av meg.

Hvordan kan jeg reklamere rettslig mot han som var ansvarlig for arbeidet?

Lenke til kommentar
Tesla1856 skrev (1 time siden):

Det jeg finner ut er at elektrikeren har brukt en gammel eksisterende føringsvei, metallrør støpt i betongtak som han førte 2 kurser via og monterte en svart stygg boks i taket midt i kjøkkenet.

Hva skal monteres der? Er det til kjøkkenventilator?

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (27 minutter siden):

Hva skal monteres der? Er det til kjøkkenventilator?

Samme tenker jeg. Sikker på att elektrikker ikke bare har satt opp en midlertidig boks der før eventuelt kjøkken kommer på plass? Det er ofte att ting blir liggende litt åpent bak kjøkkeninredning ventilator osv. Ta en hyggelig prat med han først og hør hva planen var med boksen\røret du.

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...