Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

klikke lyd på venstre side


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (1 time siden):

Det betyr at noe er utslitt i forstillingen din. Nøyaktig hva det er er umulig å si.

interessant. Det kan samstemme med det du sier, for jeg har hatt slitt dekk på venstre side veldig mye. 

Hva skal jeg gjøre for at det skal fikses? hva heter delen?

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (14 minutter siden):

hva heter delen?

Your guess is as good as mine. Slitasjemønster på dekk kan kanskje gi noen hint.

Men jeg antar du ikke har planer om å fikse det selv, så da er det bare å ta den til et verksted, så finner de ut av det på noen få minutter.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (2 timer siden):

når jeg svinger til høyre med bilen. Hva tilsier det?

Klakkelyd indikerer til drivaksel. Hvis du rygger med full sving så er det lettere å høre.(klakker mer) Gjelder biler med framhjulsdrift..

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (3 timer siden):

Your guess is as good as mine. Slitasjemønster på dekk kan kanskje gi noen hint.

Men jeg antar du ikke har planer om å fikse det selv, så da er det bare å ta den til et verksted, så finner de ut av det på noen få minutter.

Jeg skal ikke gjøre det selv. Men trenger hint og mer kunnskap ved bilen. 

Lenke til kommentar

Med såpass lite beskrivelse kan være nær sagt hva som helst i hjulstillingen.

Alt som nevnes over her, og andre ting som en rekke ulike ledd og foringer.. Fjærbeinslager som ikke beveger seg fritt lenger er også en klassiker for kneppe- og knakelyder når man snur på rattet. En grunn til at man kaller forstillingen til VW "multiknirk".

Må rett og slett undersøkes av noen som vet hva de hører og ser på.

Endret av MailMan13
  • Liker 3
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (4 timer siden):

Hvis det kommer en klikke- eller klakkelyd idét du svinger tror jeg heller det er styrestag eller noe annet i forbindelse med forstilling. Det kan absolutt føre til unormal dekkslitasje.

vil bli undersøkt på verksted. Gir tilbakemelding. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (14 timer siden):

vi får se. 

Men ryker den type slitasje tilslutt, og bilen er ikke i kjørende tilstand?

 

Ja den ryker til slutt, har stått langs veien med ødelagt drivknute (som plutselig bestemte seg for å ryke uten annet forvarsel enn risting i rattet som ved punktering), og kom ikke for- eller bakover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...