onkel_jon Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august 34 minutes ago, ilpostino said: Litt snodig omsetningen går ned 25% fra det ene året til det neste. 2021 korona, folk med hjemmekontor trengte nye PC-er eller deler, tjente nok bra da. Mye konkurranse i markedet og for folk flest er pris viktigst, tror de alltid litt over pris enn komplett/dustin 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august onkel_jon skrev (19 minutter siden): 2021 korona, folk med hjemmekontor trengte nye PC-er eller deler, tjente nok bra da. Mye konkurranse i markedet og for folk flest er pris viktigst, tror de alltid litt over pris enn komplett/dustin Ja, jeg handlet litt der for noen år siden, men for meg var det 3 ting: 1. Pris. De var ofte ikke så billige. 2. Utvalg. Jeg synes ikke utvalget var det beste. (Selvsagt vanskelig å konkurrere mot nettbutikker på dette) 3. Tilgjengelighet. Det tar tid å handle i sentrum. Butikkene jeg ønsker å handler i ligger litt spredt. Skal man handle litt større ting er det enklere å bruke bil, og det var vanskelig å parkere i nærheten. Også raskere og mer behagelig å ta bilen til NetOnNet på Alnabru der det også er flere andre butikker jeg ofte handler i. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august KalleKanin skrev (7 minutter siden): 3. Tilgjengelighet. Det tar tid å handle i sentrum. Butikkene jeg ønsker å handler i ligger litt spredt. Skal man handle litt større ting er det enklere å bruke bil, og det var vanskelig å parkere i nærheten. Også raskere og mer behagelig å ta bilen til NetOnNet på Alnabru der det også er flere andre butikker jeg ofte handler i. Riktig, før var det nokså enkelt å få parkert i nærheten av butikken der, men etter at MgD fikk vekk bilen så er det vært nesten umulig uten å måtte gå veldig langt. Og samtidig som byggingen av det nye Regjeringskvartalet også gir utfordringre med å komme frem så er det ikke så enkelt. Det ligger en god stereo butikk rett rundt hjørnet for Digital Impuls som har vært enda verre å komme til med bil, Stereofil, men de en veldig greie å få sendt ting hjem når man trenger det de siste årene. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august (endret) KalleKanin skrev (23 minutter siden): Tilgjengelighet. jeg har kanskje vært bortskjemt ved at jeg jobber midt i Oslo sentrum og har alt av butikker og kjøpesentre i gåavstand. AndersT2 skrev (12 minutter siden): Det ligger en god stereo butikk rett rundt hjørnet for Digital Impuls som har vært enda verre å komme til med bil, Stereofil, men de en veldig greie å få sendt ting hjem når man trenger det de siste årene. Den kjenner jeg ikke til, men skal absolutt titte innom. Kjøper du denne til meg blir jeg en glad mann. Endret 28. august av ilpostino 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august Stereofil er litt lenger opp grensen men hvis man er interessert i vinyl så har man big dipper rett ved gamle butikken. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august 22 minutes ago, KalleKanin said: Ja, jeg handlet litt der for noen år siden, men for meg var det 3 ting: 1. Pris. De var ofte ikke så billige. 2. Utvalg. Jeg synes ikke utvalget var det beste. (Selvsagt vanskelig å konkurrere mot nettbutikker på dette) 3. Tilgjengelighet. Det tar tid å handle i sentrum. Butikkene jeg ønsker å handler i ligger litt spredt. Skal man handle litt større ting er det enklere å bruke bil, og det var vanskelig å parkere i nærheten. Også raskere og mer behagelig å ta bilen til NetOnNet på Alnabru der det også er flere andre butikker jeg ofte handler i. 1. Men noen ganger var de billigere enn konkurrentene, i tillegg til at de hadde varen på lager. 2. Så lenge de har de varene du er interessert i, så spiller det ingen rolle hvor stort utvalg de har. 3. De hadde et pick-up point på varelageret på Rødtvedt, like ved Trondheimsveien. God parkering. 2 1 Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 28. august Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. august Ah, trist. De hadde en del smådeler som er vanskelig å finne andre steder, og ikke minst kompetente ansatte som kunne gi råd ved bygging. Små marginer, krafitg økte kostnader, lavere etterspørsel, byggearbeider og kanskje problemer med varelager som blir usalgbart tar nok rotta på mange slike butikker. Drop-shipping nettbutikker er kanskje de eneste som overlever på sikt. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august (endret) Veldig mange i sentrum av Oslo brukte DI, også bedrifter. Selv benyttet jeg av og til hentelageret på rødtvedt. Endret 28. august av Theo343 Lenke til kommentar
Huyang Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august (endret) Bruker-394945 skrev (4 timer siden): Ah, trist. De hadde en del smådeler som er vanskelig å finne andre steder, og ikke minst kompetente ansatte som kunne gi råd ved bygging. Små marginer, krafitg økte kostnader, lavere etterspørsel, byggearbeider og kanskje problemer med varelager som blir usalgbart tar nok rotta på mange slike butikker. Drop-shipping nettbutikker er kanskje de eneste som overlever på sikt. Nå har man jo proshop med et enormt utvalg. Endret 28. august av Huyang 1 Lenke til kommentar
Phantom Software Skrevet 28. august Rapporter Del Skrevet 28. august 5 hours ago, Huyang said: Nå har man jo proshop med et enormt utvalg. Proshop er så trege på å levere. Jeg har brukt DI masse for å kunne kjøpe ting på dagen. Synd at de er borte. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. august Rapporter Del Skrevet 29. august ilpostino skrev (22 timer siden): Den kjenner jeg ikke til, men skal absolutt titte innom. Kjøper du denne til meg blir jeg en glad mann. Så god på kne er du nok ikke Skal bytte ut hjemmekinoforsterkeren min om ikke så lenge, og kommer til å velge Stereofil selv om de er 1000,- dyrere enn Soundgarden på samme forsterker. Vet de er enkle å ha med å gjøre, selv om de ikke alltid får med seg en epost med spørsmål. Når det kommer til Digital Impuls så skulle man nok vært flinkere til å ikke alltid gå etter billigste pris, og heller støtte de små for å ha bedre konkurranse og bedre utvalg. Men kjapt og enkelt er jo alltid fristende. 1 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 29. august Rapporter Del Skrevet 29. august 23 hours ago, Huyang said: Nå har man jo proshop med et enormt utvalg. Ja men bygger Proshop en PC til dine behov hvis behovet er langt utenom det vanlege? Tror ikke det. Så vidt jeg vet var det bare DI som kunne bygge hva som helst. Komplett har noe i nærheten men du må ta utgangspunkt i en av deres standard maskiner. Lenke til kommentar
Huyang Skrevet 29. august Rapporter Del Skrevet 29. august (endret) Oknok skrev (16 minutter siden): Ja men bygger Proshop en PC til dine behov hvis behovet er langt utenom det vanlege? Tror ikke det. Så vidt jeg vet var det bare DI som kunne bygge hva som helst. Komplett har noe i nærheten men du må ta utgangspunkt i en av deres standard maskiner. Bygge gjør man selv, det klarer selv en 10 åring. Med utvalget til Proshop så kan man bygge seg nesten hva som helst. Endret 29. august av Huyang Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 29. august Rapporter Del Skrevet 29. august (endret) 7 minutes ago, Huyang said: Bygge gjør man selv, det klarer selv en 10 åring. Med utvalget til Proshop så kan man bygge seg nesten hva som helst. Jeg kjenner mange 10-åringer som ikke kan. Jeg kjenner også mange seniorer som ikke kan. Lagt til: Og av mange som kan er det kanskje ikke alle som vil. Endret 29. august av Oknok 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå