Gå til innhold

Opel corsa e & Peugeot e 208.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lord Britishface skrev (1 time siden):

Nyprisen har blitt litt vel høy, men som bruktbil ville jeg ikke nølt et sekund på en 208. Utrolig god å kjøre, og den er komfortabel nok i massevis til langturer også. Eneste minuset jeg har opplevd et at rekkevidde og ladehastighet på vinteren er elendig. 

Sett endel på den. Vi har ganske harde vintrer her oppe så jeg sku likt å visst rekkevidden i -20 med 20 grader i kupeen. Har du noe formening om hva den ligger på sånn ca.?

Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (51 minutter siden):

Sett endel på den. Vi har ganske harde vintrer her oppe så jeg sku likt å visst rekkevidden i -20 med 20 grader i kupeen. Har du noe formening om hva den ligger på sånn ca.?

Fant en biltest for e-208 på NAF fra 2021 og ca -30% kortere rekkevidde i 'relativt milde vinterforhold på våt veibane' (med en del andre parameter som eco modus, osv.). 

https://www.naf.no/bilguiden/bilmodell/peugeot-e-208

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å så vidt klare 20 mil på vinterstid, og det er på landevei med snittfart rundt 70, ingen betydelige stigninger og betydelig mye mildere temperatur enn 20 blå. 

Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (25 minutter siden):

Jeg har opplevd å så vidt klare 20 mil på vinterstid, og det er på landevei med snittfart rundt 70, ingen betydelige stigninger og betydelig mye mildere temperatur enn 20 blå. 

Okey da kan jeg nok regne rundt 15mil. Skal primært bruke den til jobbpendling.Takk for info🙂👍

Endret av Powertrainer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...