Gå til innhold

Sykle uten piggdekk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på gummitype (holder den seg myk i minusgrader ?) og dekk-mønster.  På ren is og i sving vil det ofte være kun pigg som får nok grep.   Fatbikes med sine store dekk kan fungere på snøføre, men er det is så er det pigg som gjelder.

Vanlige sykler har dekk beregnet for asfalt og sommer - ikke is og snø.  "Winter" type dekk uten pigg er mest beregnet på kaldt vått vær (type 3C og regn), ikke is og snø.

Du kan kjøre med hva du vil, men du vil fort merke det på egen helse om det blir for glatt 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (5 timer siden):

Kommer helt an på gummitype (holder den seg myk i minusgrader ?) og dekk-mønster.  På ren is og i sving vil det ofte være kun pigg som får nok grep.   Fatbikes med sine store dekk kan fungere på snøføre, men er det is så er det pigg som gjelder.

Vanlige sykler har dekk beregnet for asfalt og sommer - ikke is og snø.  "Winter" type dekk uten pigg er mest beregnet på kaldt vått vær (type 3C og regn), ikke is og snø.

Du kan kjøre med hva du vil, men du vil fort merke det på egen helse om det blir for glatt 🙂

Takk for informasjonen! Får se hva jeg gjør når det snør. Sykkelen min er en elsykkel og har 29 tommer dekk. Vet ikke om det har noe å si, men skal prøve å kjøre forsiktig når jeg skal på butikken. De ligger ca 1 km fra huset. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...